• شنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۲ / ۰۵:۵۲
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 92041508517
  • خبرنگار : 71419

ملی‌پوشان والیبال از سد نایب قهرمان جهان گذشتند

پیروزی شیرین ایران بر کوبا

پیروزی شیرین ایران بر کوبا

تیم ملی والیبال ایران برابر کوبا به یک پیروزی شیرین دست یافت.

تیم ملی والیبال ایران برابر کوبا به یک پیروزی شیرین دست یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) از هاوانا، تیم ملی والیبال ایران در هفته ششم مسابقات لیگ جهانی والیبال به مصاف کوبا رفت و اولین پیروزی خود را مقابل کوبا با نتیجه 3 بر 2 جشن گرفت. ایران پس از واگذاری ست‌های اول و دوم با نتایج 26 بر 24 و 25 بر 19 در ست سوم توانست با نتیجه 25 بر 19 کوبا را شکست دهد. در ست چهارم نیز ایران توانست با نتیجه 25 بر 22 کوبا را شکست داده و به پیروزی در این دیدار امیدوار شود. در نهایت تیم ایران با نتیجه 16 بر 14 مقابل کوبا به پیروزی رسید.

کوبا که در این دوره از رقابت‌ها با ترکیب جوانی پا به میدان گذاشته، پیش از این بازی‌های خود را مقابل صربستان و ایتالیا و آلمان واگذار کرده و تنها با یک برد برابر روسیه در قعر جدول رده بندی جای داشت. موضوعی که مسئولان فدراسیون کوبا و مردم این کشور اصلا از آن خشنود نبودند. آنها امید زیادی داشتند تا از ایران در خانه خود امتیاز بگیرند.

در مقابل شیرمردان والیبال ایران هم بعد از نمایش‌های فوق‌العاده مقابل صربستان و ایتالیا و کسب هفت امتیاز حالا دیگر به عنوان یک تیم مدعی به دنبال سوغات بردن از کوبا بودند که موفق شدند از سد تیم سوم المپیک و نایب قهرمان جهان بگذرند.

سالن 15 هزار نفری شهر هاوانا که به نظر بسیاری کمتر از این تعداد ظرفیت دارد، شاهد برگزاری مسابقه ایران و کوبا بود. از حدود 30 دقیقه قبل از این رویداد حدود یک سوم ظرفیت ورزشگاه پر شده بود. تعداد قابل ملاحظه‌ای از کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ایران در هاوانا نیز برای تماشای این مسابقه به سالن آمده بودند. پیش از این گفته شده بود که ایرانی‌ها حدود یکصد بلیط را برای تماشای بازی والیبال ایران پیش خرید کرده اند.

تیم ملی والیبال ایران با ترکیب امیر غفور، عادل غلامی، سعید معروف، علی مباشری، رحمان داودی، محمد موسوی و لیبرو فرهاد ظریف با پیراهن های یکدست سپید مقابل کوبا به میدان رفت.

کوبا هم با پیراهن قرمز و ترکیب می‌سا، بی‌ست، کپدا، ماکیاز، گاتی یرز، آبراهان بازی با آغاز کرد.

*ست نخست: 26 بر 24 کوبا

تیم ملی والیبال ایران طبق دستور ولاسکو بازی را پر فشار آغاز کرد. ملی‌پوشان خوب می‌دانستند که حریف ترکیب جوانی در اختیار دارد و سعی می‌کردند از ابتدای کار بازیکنان رنگین پوست حریف را از نظر روانی تحت تاثیر بگدارند. عادل غلامی با سرویس های فنی و محمد موسوی با نقش آفرینی بی نظیرش کار را به سود ایران پیش می برد. در مقابل کوبایی‌ها با تکیه بر بلند زن های چغر خود امتیاز می‌گرفتند. موسوی به خوبی از پاس‌های بریده معروف امتیاز می ساخت. وقت استراحت فنی اول با امتیاز 8 بر5 به سود ملی‌پوشان ایران تمام شد. تقریبا دو سوم سالن 15 هزار نفری شهر هاوانا پر شده بود. جمعیت یک صدا کوبا را تشویق می کردند. جو سالن کاملا به نفع تیم میزبان بود. در حالی که تیم ایران خیلی خوب در حمله کار می کرد اما چند اشتباه کوچک در دریافت موجب شد کوبا در امتیاز 15 کار را مساوی کند. یک رأی مشکوک از داور هم موجب شد وقت استراحت فنی دوم به نفع کوبا تمام شود. ملی‌پوشان ایران که اجازه خودنمایی را به حریف نمی دادند همچنان پایاپای میزبان خود پیش می رفتند. بازی با حساسیت زیادی برای هر دو تیم دنبال می شد.

بازی 17 بر 17 پیش می رفت و دو تیم عملکردی آرام داشتند. اشتباه های سرویس باعث شد تا کوبایی ها 19 بر 18 از ایران پیش بیفتند اما دوباره آبشار مباشری کار را برابر کرد. حمله های هر دو تیم به امتیاز تبدیل می شد که خولیو ولاسکو برای شاگردانش وقت استراحتی گرفت و به دریافت و دفاع بهتر برای ادامه کار تاکید کرد. بازی همچنان گام به گام ادامه پیدا می کرد و در نهایت ملی پوشان ایران 26 بر 24ست نخست را به حریف واگذار کردند.

*ست دوم: 25 بر 19 کوبا

امیر غفور، پشت خط زن ایران در ست دوم هوشمندانه آبشار می‌زد. سعید معروف هم که قدری از باخت در ست نخست عصبانی شده بود دیگر غیرتی کار می‌کرد و با تک دفاع به نبرد آبشارهای قدرتی حریف می‌رفت. سرویس‌های تماشایی کپدا در ادامه امان را از تیم ایران بریده بود. به جرات می‌توان گفت که او بیش از یک متر پرواز می کرد و سرویس های خیره کننده ای را به قلب زمین ایران می فرستاد. بازی خوب او و دریافت‌های ناقص ایران موجب می شد تا کار برای هر دو تیم پایاپای پیش برود.

گاهی ایران و گاهی کوبا در امتیازها جلو می افتادند. بازیکنان کوبایی به ویژه بی‌ست توانایی زیادی در ارسال آبشار‌های بلند داشتند. ولاسکو هم که نسبت به داوری و هم به عملکرد بازیکنانش معترض بود مدام از کنار زمین فریاد می‌کشید. هوای شرجی کوبا توپ را سنگین کرده بود و دریافت‌ها را مشکل می‌ساخت. داوری هم کاملا به سود کوبا بود. خط نگه دارها به هیچ وجه عملکرد خوبی نداشتند. در اواسط ست دوم کوبا چهار امتیاز از ایران جلو افتاد. بازی خوب بی ست، آبراهام و فی‌یل روند کار را به سود تیم میزبان پیش می برد. هواداران ایرانی حاضر در سالن یکصدا ملی پوشان را تشویق می کردند. هنوز بخش قابل توجهی از سالن مسابقه خالی بود. علی مباشری به سختی از بین دو دفاع بلند قامت کوبا توپ هایش را در زمین کوبا می نشاند. اما بلندزن های حریف خیلی راحت امتیاز می‌گرفتند. این ست در نهایت به سود کوبا به اتمام رسید.

*ست سوم: 25 بر 19 ایران

همچنان توپ های بریده سعید معروف و آبشارهای سرعتی موسوی برگ برنده ایران به شمار می رفت. ایران می توانست روی سرعت مقابل بازیکنان قدرتی اما سنگین کوبا نتیجه بگیرد. تنها چاره کار ارسال سرویس های مقتدرانه بود.

تیم ملی والیبال ایران در ست سوم بیشتر ترکیبی کار می کرد. حمزه زرینی که به جای داودی به میدان آمده بود، با تمام وجود آبشار می زد. ایران مثل ست های قبل شروع خوبی داشت و وقت استراحت فنی نخست ست سوم را با اختلاف چهار امتیاز به سود خود تمام کرد. داور بازی واقعا عملکرد پر نقدی داشت. او یک سوی زمین را نگاه می کرد و برای طرف دیگر سوت می زد!!! با این حال در ست سوم بازیکنان ایران دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند و با چنگ و دندان برای حفظ نتیجه می جنگیدند. سالن مسابقه همچنان پر می شد. هر لحظه هواداران بیشتری برای تماشای مسابقه به سالن می‌آمدند. ولاسکو از کنار زمین به غفور اشاره می کرد که با چشمان باز آبشار بزند. کپیدا تقریبا از تمام پاس‌ها برای کوبا امتیاز می گرفت.

ایران در ست سوم از حریف جلو افتاده بود و این برتری تا وقت استراحت فنی دوم ادامه داشت. ملی پوشان محتاط بازی می کردند. ولاسکو در ست سوم تشکری را به جای غلامی به میدان فرستاد تا باز هم بیشتر روی کار سرعتی تمرکز کند. ایران تا امتیازهای پایانی از حریفش جلو بود. با این حال کوبا به یک قدمی میهمان خود رسید و در امتیاز 18 کار را مساوی کرد. تماشاگران کوبایی در سالن موج مکزیکی می رفتند و یکصدا کوبا کوبا می گفتند. در پایان این ست نتیجه 25 بر 19برای ایران روی تابلو نقش بست.

*ست چهارم: 25 بر 22 ایران

کوبایی‌ها نمی‌خواستند بازی برده را به تساوی بکشانند. بازیکنان ایران هم خوب می‌دانستد چاره‌ای جز پیروزی در ست چهارم ندارند. ایران در چهار امتیاز اول بازی از حریف پیش افتاده بود اما باز هم نقش آفرینی خوب کپدا کار را مساوی کرد. دو تیم نمایش پایاپایی داشتند. آرمین تشکری تعویض طلایی ولاسکو در ست سوم در ادامه هم نمایش بسیار دلچسب و مطلوبی داشت.

بی ست از پشت خط کاملا دریافت کننده های ایران را آزار می داد. ولاسکو در وقت اسراحت فنی نخست فقط با معروف حرف زد. او می دانست هوشمندی پاسور توانای تیم ملی در این لحظات حساس چاره کار است. علی مباشری که برای دریافت هر توپ انصافا غیرتی می جنگید حتی تا پشت نیمکت کادر فنی هم روی زمین شیرجه میزد تا توپ ها را مهار کند. ملی پوشان ایران آنقدر جنگنده ظاهر شدند که سر انجام از لوکوموتیو کوبا سبقت گرفتند و سرمربی حریف را وادار کردند وقت استراحت بگیرد. هر گاه بی ست برای آبشار زدن می پرید زانوانش بالاتر از خط زیر تور می رفت. او انصافا مهره کارآمدی بود. ایران با پنج امتیاز اختلاف وقت استراحت فنی دوم را به سود خود تمام کرد. تفکرات ولاسکو جواب داده بود. روند بازی به سود ایران تغییر کرد. بازیکنان ایران در پی حفظ برتری خود بودند. پیروز این ست نیز در پایان تیم والیبال ایران بود.

*ست پنجم: 16 بر 14 ایران

حساسیت کار به اوج خود رسیده بود با این حال تشکری همچنان با اعتماد به نفس آبشار می‌زد. او نخستین امتیاز ست پنجم را گرفت. اما حریف بلافاصله کار را جبران کرد. کارکنان سفارت ایران هم به سالن مسابقه آمده بودند و یکصدا با سایر ایرانیان حاضر در سالن تیم ملی کشورشان را تشویق می‌کردند. موسوی انصافا بهترین بازیکن این میدان بود چرا که قدر تمامی پاس های معروف را می دانست. امیر غفور از پشت خط ایران تیر خلاص را شلیک می کرد. همه بازیکنان ایران در این بازی خوب بودند. شاید حق این بازی تساوی بین دو تیم بود اما والیبال مساوی ندارد. بازی تا امتیاز چهار برای هر دو تیم پایاپای پیش رفت اما دفاع عالی معروف و بازی سازی های خوب او ایران را دو امتیاز از کوبا جلو انداخت. هیچ یک از دو تیم چیزی برای از دست دادن نداشتند. ایران به آب و آتش می‌زد تا بازهم پیروزی در این گیم را از آن خود کند.

این گزارش در پایان هر ست کامل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۶:۱۷

چقدر داريم بد بازي مي کنيم. سايه اي از بازي هاي قبلي هم نيستيم. کوبا خيلي تيم ضعيف تري از ايتالياست. سرويس ها خيلي بد زده ميشه.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۶:۲۶

دو ست رو عين اب خوردن از كوبا باختيم بخاطر غرور كاذبي كه تو بچه ها وجود داره به همين راحتي صعود به مرحله بعدي رو از دست داديم كجان اونهايي كه مي گفتن امتيازهاي بازي با كوبا تو جيبمونه دفاعهاي عقب زمين انگار تو بازي نيستن هر چي كوبا زد خوابيد تو زمين ما وقتي كه با يه برد انقدر مغرور ميشيم حقمونه هيچ وقت هم از اين شرايط درس نمي گيريم

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۸:۵۷

آيه ي يأس اگه تو هم بودي بعد از 18 ساعت توي راه بودن دو ست که هيچي وسط زمين خوابت مي اومد!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۹:۳۵

ببين اقاي عليرضا حالا كه تيم برده اومدي اين حرف رو ميزني ساعت شيش و نيم صبح كجا بودي وقتي ايران دو ست عقب بود كامنت كسي تيمش بازنده ست با كسي كه تيمش برنده شده يكي هستش؟ بعد اينكه تيم برنده شده اومدي با اعصاب راحت اين حرف رو ميزني بعدشم علت باخت 2 ست اول خستگي نبود وگرنه تيم بايد ست سوم كه فشار بيشتر ميشد كاملا بازي رو وا ميداد

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۱:۵۸

شانس صعود رو از دست داديم يعني چي ؟ دوره اول ليگ جهاني ما بايد خودمون رو در ليگ نگه داريم وقتي توي ليگ جهاني مونديم انشاء الله سال بعد به دور بعدي صعود مي کنيم امسال نبايد از بچه ها توقع زيادي داشت در ضمن اقاي منفي باف شما به اختلاف ساعت مثل اينکه توجه نکردي ؟ اختلاف ساعت 9 ساعته بدن رو داغون مي کنه

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۲:۳۰

آقا مهران غرور تو هيچ يک از بچه ها نبودشرايط جوي اونجا بود ما طر فداراي واليبالي نمگفتيم که هر شش امتيازميگيريم کوباهمين هفته پيش روس هارو برد تو اگه جاي اون ها بودي تو زمين ميخوابيدي وبچه هاي باغيرت ما بعد از برد برابر ايتاليا مغرورنشدن

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۳:۲۷

اقا ايمان من نگفتم بچه ها خداي نكرده مغرورن فقط چون ايتاليا رو تو زمين ايتاليا برده بودن و ايتاليا هم روسيه رو تو خاك روسيه برده بود و براي روسيه مشكلات زيادي درست كرده واسه همين نه تنها تو ذهن بچه بلكه اكثر مردم هم فكر مي كردن كوبا رو راحت شكست ميدن من فقط حرفم اينه كه اين طرز تفكر بايد درست بشه ما چندين و چند بار سر همين مسئله تو واليبال و فوتبال و بسكتبال ضربه خورديم و موقعيتهاي خوبي كه به دست اورديم رو راحت از دست داديم در ثاني شما از كجا ميدونيد كه من انقدر ادم بي غيرتيم كه اگه تو زمين بودم خوابم مي برد؟؟؟ خدا خودش شاهده كه از ديشب تا الان چشم رو چشم نذاشتم شب رو نخوابيدم كه مبادا 5 صبح خواب بمونم حتي يك ثانيه نخوابيدم خدام شاهده اين كه سهله حاضرم هفته ها هم براي كشورم نخوابم اون وقت شما ميگيد اگه تو زمين بودم خوابم مي برد؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۷:۴۷

شيرهاي ايراني پاينده باشيد وبرقرار

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۷:۴۷

پيروزي شيرين ايران مقابل کوبا را به تمام هموطنان عزيزم تبريك و شادباش مي گويم و از خبرگزاري شما تشكر ويژه دارم به خاطر پوشش لحظه به لحظه (ظاهرا بقيه خبرگزاريها در خواب ناز بودند)

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۸:۳۷

از ایسنا به خاطر اعزام گزارشگر همراه تیم ملی و تهیه خبرای خوب از والیبال تشکر میکنیم. ایسنا داره یواش یواش حرفه ای میشه به شرطی که اخبار والیبال رو بیشتر پوشش بده :)

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۷:۵۰

خدا را شکر برديم . به پيش براي برد بعدي/ انشاءاله .

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۷:۵۱

مرحبا به غيرت ايراني گل کاشتين بچه ها به اين ميگن قدرت ايراني چه صبحي را آغاز کرديم ما

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۷:۵۳

دو ست اول که اصلاً سايه ايران هم نبودند ولي بازم خدا را شکر بازي را بردند. البته مشخص بود خستگي و اختلاف ساعت و مسافرت طولاني روي بازيکنان اثر گذاشته بود. بازم دمشون گرم و تبريک

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۸:۴۰

خستگي باعث باخت دو ست اول نبود غرور باعثش بود تو گيم هاي بعدي ايران بهتر بازي كرد اين نشون ميده كه خستگي باعثش نبوده

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۹:۴۴

در چهره بچه ها اصلاً نشاني از غرور نبود. استرس و فشار رواني و جسمي بود که از ست سوم آزاد شدند.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۰:۳۳

به هر حال اخرش خستگي باعث باخت اون دوست شد يا فشار رواني يا دست كم گرفتن حريف؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۷:۵۳

بچه ها متشکريم

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۷:۵۵

خداقوت.دمشون گرم.اول صبح حال کردم بخدا.دست همشون درد نکنه.لقب سردار شايسته ولاسکو هست"قهوه با شکر کوبايي نوش جان بروبچه هاي تيم ملي"

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۸:۰۳

درود بر ايران و ايراني، قله هاي علم و عمل در مقابل عزم و همت شما زانو مي زنند

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۸:۰۸

زنده باد بچه ها زنده باد ایران

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۸:۰۸

دمشون گرم

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۸:۱۷

اين برد رو به مردم عزيز كشورم تبريك ميگم... اما خيلي ها ميگن خستگي باعث شد ما دو ست اول رو ببازيم اما به نظر من خستگي باعث باخت دو گيم اول نشد بلكه دست كم گرفتن تيم كوبا كه به جز يه بازي همه بازيهاش رو باخته بود باعث شد اون دوتا ست رو از دست بديم البته خستگي مي تونه يه عامل باشه اما دليل اصلي نبود چون اگه علت اصلي باشه بچه ها بايد تو ست سوم كاملا مي بريدن و بازي رو 3-0 مي باختن اما عملا ديديم كه بچه ها بازيشون تازه تو ست سوم شروع شد و بعد از باخت اون دوتا ست از خواب بيدار شدن و اون غرور كاذب از بين رفت باز خوب شد جبران كردن اما خيلي حيف شد يه امتياز با ارزش رو به كوبا داديم شانسمون براي صعود به مرحله بعدي بازم كم شد ما اگه مي خواييم صعود كنيم بايد تمام امتيازات بازيها رو بگيريم و منتظر توقف ايتاليا يا روسيه باشيم بازم اين برد رو تبريك ميگم اميدوارم فردا بازي بهتري رو بچه ها انجام بدن و همه امتيازات بازي رو بگيرن

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۶:۴۸

بايد قبول کني که بچه ها غرور نداشتن حالا تو هم حرص نخور بچه ها عالي بازي کردين

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۸:۲۹

خدا شكر تيم برنده شده اما اگه تيم باخته بود الان خيلي از اين نظرات فرق مي كرد. بايد موقع برد تيم رو انتقاد كرد نه اينكه وقتي مي بره به به چه چه كنيم و وقتي مي بازه ازش انتقاد كنيم اميدوارم تيم ما هميشه موفق باشه

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۸:۱۸

اين برد شيرين رابه همه تبريک ميگم واميد وارم بازي دوم را 3 برهيچ بزنيم.انشاالله

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۸:۱۹

تبريک واقعا امسال سال حماسه است ايشالله حماسه اقتصادي

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۸:۱۹

حق ايران بيشتر از ايناست تو همه ي زمينه ها بازم غيرتو تعصب ايراني رو ديديم واقعا باريکلا واقعا باريکلا دمتون گرم فداي ايرانم ايشالله هميشه پيروزي از ان ايران باشد. ايشالله اجرکم عندالله

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۸:۳۲

اولين کامنت رو مبني بر پيروزي تيم ملي من گذاشتم.دست شما درد نکنه که اصلا نذاشتين.با اين وجود دمشون گرم.دم شما هم گرم."حالا شايد بذاريد"

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۸:۵۰

خواهش ميکنم از کادر فني تيم ملي حمزه زريني تو ترکيب نباشه

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۹:۰۱

عالي بود واقعا لذت بردم افتخار ميكنم ايرانيم

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۹:۰۱

دمشون گررررم...عالي بازي کردن بچه ها..بي نقص وتمام عيار... تبريک ميگم به بروبچه هاي تيم ملي وهمه ي واليبال دوستان... بچه هامچکريم...

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۹:۰۸

تبريک ب هم وطناي عزيزم.. دوستان، لطفا يه خورده منصف تر باشيد.. ايران برا اوّلين بار در بازيهاي رسمي طلسمو شکست و تونست تو کوبا دو امتياز شيرين از اين تيم بگيره. ميدونم شما هم به خاطر تماشاي بازياي قبلي انتظارتون بالا رفته، اما فکر اينو هم بکنيد که عوامل تيم مسافت زيادي رو طي کردند و نميشد که برا بازي اوّل با تموم قوا بازي کنند. (ضمنا مصدوميت اجباري برخي از بازيکنا رو هم در نظر بگيريد) کوبا هم اومده بود تا بعد از بازيهاي ضعيفي که به نمايش گذاشت مقابل ما جبران کنه و ديديد که تو دو ست اوّل خوب کار کردند و نتيجه گرفتند. ان شاءالله فردا بچه ها با آرامش خاطر بيشتري بازي مي کنند، هر چند که معتقدم کار سخت تري رو در پيش رو داريم. با تشکّر.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۰۹:۴۳

بنام خداوندجان وخرد ايران يکشنبه هم ميبرد

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۰:۰۳

بعضي دوستان چقدر عجله دارن! صعود به مرحله بعد؟ البته که خيلي خوشحال ميشيم، ولي بهتره واقع بين بود. اميدوارم انتهاي ليگ جهاني نگيم که اين تيم ميتونست قهرمان جهان بشه و... پيشرفت و موفقيت به تدريج به دست مياد. چيزي که ما هنوز بايد به دست بياريم، تجربه بازي در اين سطحه. شايد يکي دو سال ديگه هم بايد تجربه اندوزي کنيم. پيروزي هميشه دوست داشتنيه، ولي نبايد توقع عجولانه داشت

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۰:۴۴

هر كشوري توي ورزش خودش تو انواع رشته ها يه تيم رويايي داره كه ممكنه سالهاي زيادي طول بكشه كه يه تيم رويايي ديگه درست بشه البته من هم اميدوارم نسلهاي بعدي همين موفقيت ها رو ادامه بدن اما اين امكان هم وجود داره كه مثل اين تيم نشن پس اگر هم بعضي ها عجله مي كنن بد هم نميگن بقيه تيمهاي گروه هم تقريبا هم سطحه با ايرانن مخصوصا همين تيم اميد كوبا كه سطحش باور كنيد از تيم ما پايين تره موقعيتش بود كه از فرصت استفاده كنيم و براي اولين بار تو تاريخ بريم مرحله بعد

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۲۲:۲۵

عزيزم- تيم ما شايد تيم خيلي خوبي باشه، ولي تيم رويايي کمي اغراق آميزه. هيچ تيم ورزشي رو نمي بيني که غوره نشده مويز بشه. حالا چون تو چند سال اخير تيم به اين خوبي نداشتيم پس اينا بايد برن روي سکو حتماً؟ شما برگرد دوتا بازي اول با روسيه رو مرور کن، تا ببيني هنوز اول راهيم. اينکه بعضي ها از ذوق شب بازي تا صبح زود موقع پخش مسابقه نمي خوابن، دليل نميشه که ما بازي ها برو 3-0 ببريم!!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۲۳:۵۲

اگه بازي اولمون به روسيه كه قهرمان المپيك بود و اسم بزرگي رو يدك ميكشيد نمي خورد مطمئن باش اونجوري به روسیه نمي باختيم

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۶ ۰۲:۲۷

روسيه تافته جدا بافته اي از اين گروه نبود از كوبا 3-1 باخت از ايتاليا تو زمين خودش 3-1 باخت امروز هم فكر كنم به المان باخته روسيه رو ميشد شكستش داد روسيه تو بدترين موقع به ايران خورد

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۰:۱۱

برو بچ خيلي خوب بازي کردن عالي بودن اين پيروزي رو به تمام واليباليستا همچنين مردم ايران تبريک ميگم حال من که تو گيم سوم خيلي خراب بود حال شما چطور؟ ضمنا داوودي که بد بازي کرد من که اصلا راضي نبودم

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۰:۱۵

از هنرزنمايي تکتک بازيکنان و نقشه هاي مدبرانه آقاي ولاسکو واقعا متشکرم

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۰:۱۶

درود بر ملي پوشان تيم ملي واليبال وعده ديدار ما جمعه اول ماه مبارك رمضان در سالن 12 هزار نفري آزادي به اميدديدار

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۰:۱۷

ايرانيان غيرتمندانه و خيلي خوشگل بازي كردند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۰:۲۱

دستشون واقعا درد نکنه

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۰:۳۴

خدا كنه روزي هم برسه كه به خاطر ارزان شدن مسكن- خودرو - گوشت و مرغ و ... شاد شيم.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۰:۴۲

روحاني مچکريم

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۰:۵۴

دمتون گرم خيلي حال دادين .

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۰:۵۵

برادر عزيز بزار روحاني دوره رييس جمهوريش شروع بشه يه خدمت مفيدي انجام بده بعد تشکر کن تو باغم که نيستي !!!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۱:۰۰

ماشاالله واقعا....همه بازيکنامون با جون ودل بازي ميکنن...با توجه به خستگي راه و به هم ريختگي ساعت بدن وهواي شرجي کوبا که خيلي هم مهمه فوق العاده عمل کردن...دمشون گرم...خسته نباشيد بازم خوشحالمون کرديد :)

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۱:۰۵

چه ربطي به دکتر روحاني داره؟!! موفقيت واليبال و فوتبال حاصل سرمايه گذاري دولت نهم و دهم بوده آقاي روحاني که هنوز رييس جمهوري نشده!! يه کم منصف باشيم، اين دولت خيلي به وزرش هاي غير از فوتبال بها داد. خداوکيلي دوران احمدي نژاد ورزش ديگه حتما بهتر از بقيه دولت ها بود. بيشترين مدال المپيک کافيه براي اثبات ادعام به نوعي داره امسال سال حماسه ورزشي هم ميشه!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۱:۱۴

آيا ايران شانس صعود به دور بعدي مسابقات ليگ جهاني واليبال را دارد؟ چنانچه ايران سه بازي باقيمانده‌اش را در ليگ جهاني واليبال ببرد و 9 امتياز از اين بازيها بگيرد با بررسي حالات ممکنه در بازيهاي ديگر، 11 درصد شانس صعود به دور بعدي مسابقات را دارد. اما اگر ايران حتي يک امتياز در بازي‌هاي باقيمانده از دست بدهد شانسي براي صعود نخواهد داشت. حالات صعود ايران عبارتند از: 1) صربستان در دو بازي باقيمانده‌اش با ايتاليا حداقل 5 امتياز به دست بياورد و آلمان در بازي دومش با روسيه حداکثر 2 امتياز بگيرد (مجموعاً 6 حالت در توزيع امتيازات). 2) ايتاليا در دو بازي باقيمانده‌اش با صربستان حداقل 5 امتياز به دست بياورد و آلمان در بازي دومش با روسيه هر 3 امتياز بازي را بگيرد (مجموعاً 2 حالت در توزيع امتيازات). 3) آلمان در بازي دومش با روسيه هر 3 امتياز بازي را بگيرد و ايتاليا در دو بازي باقيمانده‌اش با صربستان حداکثر 4 امتياز بگيرد (مجموعاً 5 حالت در توزيع امتيازات). خدا رو چه ديديد! يه وقت ديديد ايرانم صعود کرد به دور بعد!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۱:۱۹

بنازم به غيرت ايراني مهم اين بود كه كوباراتوزمين خودش برديمم ايول ايوله

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۱:۵۰

کم کم قفل ها داره با کليد تدبير و اميد باز مي شه!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۳:۰۶

خيلي خوب بود هم تيم هم صداو سيما، دستتون درد نکنه خيلي بهتر مديريت کرديد. بازي با ايتاليا اعصاب خردکن بود!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۳:۵۹

دست همه ي بچه ها درد نکنه به خصوص معروف ظريف و موسوي اميدوارم با دعاي خير ما مردم و تلاش خودتون بازي دوم رو هم ببرين وعده ي ديدار ما ساعت 5 و 10 دقيقه ي صبح پاي تلويزيون يا راديو

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۴:۰۱

ببين اقا مهران واليبال ايران چه کار کرده که تو توقع داري کوبا رو تو خاکش سه بر هيچ ببريم.واقعا خيلي خيلي پر توقعي

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۴:۴۲

امسال سال حماسه است .به ميمنت نامگذاري اين سال به نام حماسه ملي و اقتصادي ميبينيم اثرش رو توي ورزش و ساير عرصه ها گذاشته . اميدوارم ادامه داشته باشه. دست دولت آقاي احمدي نژاد هم درد نکنه که افتخارات زيادي در ورزش کسب کردند.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۴:۴۴

من به اين تيم وايران عزيزم افتخار مي كنم حالا هر نتيجه اي كه باشد

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۴:۵۲

اول اين برد رو به همگي تبريک مي گم اما بعضي دوستان ديگه خيلي توقع زيادي از بچه ها دارن که توي اولين دوره بخوان از گروهي بالا برن که تيماي 2و3و6و10 رنکينگ جهاني تو اون گروه هستن. البته دست بچه ها درد نکنه که با بازي ها فوق العاده خودشون اين طوري توقع ايجاد کردند.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۵:۰۱

شنیدم که هواپیمایی ایران ایر همچنان در تهران است و امکان داره که نره کوبا...واقعا خجالت آوره که قهرمانان ما باید با 2 پرواز و خسته کوفته به تهران برسند.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۶:۱۹

دوستان عزيز لطفا هيچ وقت براي سنجش احتمال برد وضعيت تيم در جدول و اينکه کي رو برده يا نه رو نگاه نکنيد . هرتيمي نقطه ضعف و قوتي داره مسلما تيمي مقابل ما خوبه که سرويس و فيزيک بدني و ابشار خوبي داشته باشه به دليل اينکه دريافت ما نسبت به ساير مهارتامون ضعيف تره و يا به عنوان مثال تيمهايي که روبه سرعت ميارن به خاطر دفاع خوب ما به مشکل برميخورن . لطفا شرايط هر بازي رو جداگانه بسنجيد

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۲۱:۱۲

ممنونم بچه ها با تلاش بسيار و کمک خدا پيروز شديد ممنون.