• دوشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۲ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92040301273
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

کتاب گفت‌وگو با شاعران با نام یک نفر دیگر منتشر شد

کتاب گفت‌وگو با شاعران با نام یک نفر دیگر منتشر شد

علیرضا انوشیروانی از چاپ کتاب «گفت‌وگو با شاعران معاصر ایران» شامل فروغ فرخزاد، احمد شاملو، مهدی اخوان‌ ثالث، سهراب سپهری و م. آزاد خبر داد.

علیرضا انوشیروانی از چاپ کتاب «گفت‌وگو با شاعران معاصر ایران» شامل فروغ فرخزاد، احمد شاملو، مهدی اخوان‌ ثالث، سهراب سپهری و م. آزاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کتاب «گفت‌وگو با شاعران معاصر ایران؛ فروغ فرخزاد، احمد شاملو، مهدی اخوان‌ ثالث، سهراب سپهری، م. آزاد» از سوی گیرد هاری‌تیکو و علیرضا انوشیروانی توسط انتشارات نگاه منتشر شده است.

علیرضا انوشیروانی در توضیحی در این‌باره گفت: سال‌ 40 - 42 گیرد هاری‌تیکو، استاد دانشگاه ایلینوی آمریکا، در سفارت هندوستان در ایران کار می‌کرد و به زبان و ادبیات فارسی بسیار علاقه داشت و مدرک دکتری زبان و ادبیات فارسی را در دانشگاه تهران گرفته بود. او استاد من در دانشگاه ایلینوی بود و آن هنگام من دانشجوی ایشان بودم. پس از انجام گفت‌وگو متن آن را پیاده و تنظیم و به دو زبان فارسی و انگلیسی در آمریکا منتشر کردم. سال‌ها گذشت تا این‌که مطلع شدم، مرتضی کاخی بخش فارسی آن گفت‌وگو و ترجمه‌ی بخشی از مقدمه‌ی کتاب را با حذف نام من چاپ کرده است.

او افزود: این اواخر به پیشنهاد فیض شریفی که بر اثر هم مقدمه‌ای نوشته‌ است، در پی آن شدم تا برای احقاق حقوقم این کتاب را باز تدوین و ویرایش کنم. متن انگلیسی ر ا درست ترجمه کنم و با ذکر نام گیرد هاری‌تیکو و همچنین برگرداندن نامم بر جلد کتاب، آن را چاپ کنم که خوشبختانه این اواخر از سوی نشر نگاه منتشر شده است.

در بخشی از مقدمه‌ی کتاب آمده است: مطالبی که در این کتاب گردآوری شده، دریچه‌ای اعجاب‌آور می‌گشاید به سوی عقاید و دیدگاه گروهی از شاعرانی که زیر فشار سانسورهای شاه فعالیت می‌کردند؛ شاعرانی که اکنون به عنوان پیشگامان نوآوری در شعر نو شناخته شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha