• جمعه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ / ۰۰:۱۹
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 92031708857
  • خبرنگار : 71060

سرپرست دفتر استانداردهای سازمان تنظیم مقررات مطرح کرد:

گوشی برندهای معروف موبایل و خطر تشعشعات سرطان‌زا

گوشی برندهای معروف موبایل و خطر تشعشعات سرطان‌زا

برخی برندهای مطرح تلفن همراه هم گاهی گوشی‌هایی را وارد بازار می کنند که پس از بررسی‌ها مشخص می‌شود در زمینه جذب تشعشات توسط سر انسان نامناسب عمل می‌کنند.

برخی برندهای مطرح تلفن همراه هم گاهی گوشی‌هایی را وارد بازار می کنند که پس از بررسی‌ها مشخص می‌شود در زمینه جذب تشعشات توسط سر انسان نامناسب عمل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گرشاسب جمشیدنژاد - مدیر کل دفتر سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات - با بیان این مطلب گفت: تشعشعات آنتن‌های BTS موضوعی است که همگان به آن توجه دارند اما درباره تشعشات گوشی‌های تلفن همراه ممکن است کمتر صحبت شود.

وی ادامه داد: زمانی نه چندان دور وقتی با گوشی‌های تلفن همراه صحبت می‌کردیم، احساس گرمای شدیدی در صورت خود حس می‌شد که این گرما مربوط به تشعشعات همین گوشی‌ها بود.

وی افزود: جذب تشعشعات توسط سر انسان بیش از 1.6 وات نمی‌تواند باشد و برای تشخیص مطابقت گوشی‌ها با این میزان باید بررسی‌های متعددی صورت بگیرد که نتیجه بررسی های صورت گرفته گویای آن است که گاه برخی گوشی‌هایی که در بازار وجود دارند متفاوت با این رقم هستند.

جمشیدنژاد ادامه داد: برای دریافت فرکانس متناسب با شرایط سلامت انسان لازم است که گیرنده‌ها با فرکانس‌های مورد نظر تناسب داشته باشند و تشخیص تناسب داشتن دستگاه‌ها با این معیار موضوعی است که نیاز به آزمایشگاه‌های مختلف برای بررسی دارد.

وی در عین حال یادآور شد: یکی از فعالیت‌های ما در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعتباردهی به این آزمایشگاه‌ها است و طی سال 92 قرار است که سه آزمایشگاه داخلی و هفت آزمایشگاه خارجی به مجموعه آزمایشگاه‌های ما اضافه شود. پیش از این هم آزمایشگاه‌های مختلفی به بررسی این موضوع می‌پرداختند.

مدیر کل دفتر سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات همچنین یادآور شد: در سال 91 از میان 1225 گوشی بررسی شده 39 مورد از نظر سلامت مردود اعلام شدند که در موارد متعدد این نمونه‌ها از برندهای بسیار مطرح بوده‌اند.

وی در پایان با بیان این‌که طی سال 91 سازمان تنظیم مقررات ارتباطات 26 استاندارد برای گوشی‌های تلفن همراه تدوین کرد، اظهار کرد: امسال نیز 35 استاندارد در دست داریم که با این استانداردها در نهایت به عدد 60 می‌رسیم که این 60 مورد اولویتش برای ما و وزارت ارتباطات مشخص شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha