• دوشنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92031307893
  • خبرنگار : 71489

غرضی: آمده‌ام غفلت‌ها را جبران کنم/از 76 به بعد ارتباطی با هاشمی ندارم

غرضی: آمده‌ام غفلت‌ها را جبران کنم/از 76 به بعد ارتباطی با هاشمی ندارم

سیدمحمد غرضی با بیان اینکه "دشمنان در سطح بین‌الملل برای به زیر کشیدن قدرت سیاسی کشور در حال فعالیت هستند"، گفت: من این فعالیت‌ها را بازی سیاسی می‌دانم و معتقدم ایران با قدرت و امکاناتی که دارد می‌تواند این بازی‌ها را از بین ببرد.

سیدمحمد غرضی با بیان اینکه "دشمنان در سطح بین‌الملل برای به زیر کشیدن قدرت سیاسی کشور در حال فعالیت هستند"، گفت: من این فعالیت‌ها را بازی سیاسی می‌دانم و معتقدم ایران با قدرت و امکاناتی که دارد می‌تواند این بازی‌ها را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری که صبح امروز در محل خبرگزاری تسنیم برگزار شد، خاطرنشان کرد: من 60 سال است که در این زمینه فعالیت دارم و امروز نیز احساس کردم که عده‌ای می‌خواهند با مطرح کردن بحث مذاکره با برخی از کشورها عمل کنند. من با این اقدام مخالفم و معتقدم که این اقدام به ضرر ملت است.

وی در پاسخ به این پرسش که "در دولت ضدتورم از کدامیک از تجربیات مثبت دولت‌های گذشته استفاده خواهید کرد؟"، اظهار کرد: زمانی که انقلاب پیروز شد، سازندگی نیز آغاز شد و این سازندگی به سرعت ادامه یافت. سازندگی فقط منوط به دولت سازندگی نبوده و نیست بلکه از روز بعد از انقلاب و طی حکم از سوی امام خمینی(ره) سازندگی آغاز شد. در این زمینه ظرف 34 سال گذشته شاهد افزایش چهار برابری رقم مسکن و همچنین افزایش تعداد دانشجویان بوده‌ایم. در این مدت با وجود اینکه کارهای مثبتی انجام گرفته ولی یکسری اقداماتی نیز مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

غرضی ادامه داد: یکی از مواردی که مورد غفلت دولت‌ها قرار گرفته است این بوده که اینها نمی‌دانستند که توسعه همراه با تورم به ضدش تبدیل می‌شود. در این دولت‌ها وقتی تورم را گسترش می‌دادیم به جای اینکه قدرت سیاسی اوج بگیرد افول پیدا می‌کرد و من آمده‌ام که این غفلت‌ها را جبران کنم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در پاسخ به این پرسش که "آیا قانون این اختیارات را به دولت می‌دهد که بتواند استان‌ها را تقسیم کند؟" گفت: تا به امروز من 60 سال است که در اداره کشور شاگردی می‌کنم و کشور را به خوبی می‌شناسم و می‌دانم استانی که بیش از دو میلیون جمعیت داشته باشد به سادگی قابل اداره نیست.

وی اضافه کرد: استان تهران 30 نماینده در مجلس دارد و حدود 21 نماینده نیز در شورای شهر دارد و معتقدم که هیچ‌کس این نماینده‌ها را به خوبی نمی‌شناسد و این در حالی است که جمهوریت نظام ایجاب می‌کند که مردم مسئولان خود را به خوبی بشناسند. این واجب است که مردم تهران در اداره کشور و استانشان سهیم باشند.

غرضی با بیان اینکه "امروزه هر کشور را به جغرافیا نمی‌شناسند"، گفت: در دنیای امروز کشورها با کلان‌شهرها شناخته می‌شوند به طور مثال در خاورمیانه فقط استانبول مورد شناخت جهانیان قرار دارد، چراکه این شهر با توجه به نرخ صادرات و واردات که داشته به یک پایداری نسبی رسیده است ولی تهران به دلیل نرخ زیاد وارداتش به آن پایداری لازم نرسیده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه "من در تقسیم استان‌هایی که تاکنون انجام گرفته است یکی از طرفداران اصلی بودم"، اظهار کرد: من استدلال‌های خوبی برای قانع کردن مجلس در این زمینه خواهم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که "اینکه در نظرسنجی‌ها همواره در آخرین رتبه قرار دارید، آیا تاثیری در تصمیم‌گیری‌های بعدی شما خواهد داشت؟" گفت: من تا آخر در صحنه باقی خواهم ماند و افتخار می‌کنم که مردم مرا به عنوان آخرین نفر انتخاب کنند؛ چراکه یک رای هم برای من ارزشمند است.

غرضی در پاسخ به این پرسش که شما گفته بودید که "مرید و مراد من هاشمی است؛ آیا اگر هاشمی از گزینه خاصی حمایت کند شما نیز به نفع آن گزینه عملی انجام خواهید داد؟"، افزود: روزی یکی از خبرنگاران از من پرسید که شما هاشمی را از چه زمانی می‌شناسید و من در پاسخ به او گفتم در نوزدهم خرداد 42 من در مسجدی بودم که در آن مسجد آقای هاشمی منبر می‌رفت و منبر ایشان به دل من نشست و از آن زمان من گفتم که مرید ایشان هستم. تا سال 76 نیز به ایشان وفادار ماندم ولی از آن زمان به بعد دیگر ارتباطی با او ندارم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در پاسخ به این پرسش که "آیا تاکنون گفت‌وگویی در مورد کناره‌گیری شما به نفع کسی یا کسی به نفع شما انجام گرفته است؟"، اظهار کرد: من هیچ تمایلی به این بحث‌ها ندارم و هرگز وارد این بحث‌ها نیز نخواهم شد.

غرضی در برابر این پرسش که "تاکنون چقدر صرف تبلیغات ریاست‌جمهوری کرده‌اید؟"، گفت: من طبق شعارم، سخنگو و ستادی ندارم و هزینه‌ای نیز برای تبلیغات انجام ندادم. من یک کارمند بازنشسته هستم و معتقدم با اعتبار اجتماعی که دارم می‌توانم به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شوم.

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا از مبلغی که دولت برای تبلیغات به کاندیداها می‌دهد نیز صرف‌نظر خواهید کرد؟" تصریح کرد: من یک ریال از دولت نخواهم گرفت چراکه در طول عمرم نیز هرگز دست به پول‌های یارانه‌ای و پول‌های دولتی نزدم و معتقدم در این پول حق فقرا قرار دارد به همین دلیل من هرگز نزدیک به این پول‌ها نخواهم شد چرا که نیازی به این پول‌ها ندارم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در برابر این پرسش که "چه برنامه‌ای برای توسعه فعالیت‌های نفتی کشور دارید؟"، پاسخ داد: من اولین کسی بودم که بعد از انقلاب وارد مسائل مربوط به توسعه معادن نفتی شدم و مباحثی را در این زمینه مطرح کردم.

غرضی با بیان اینکه "من در زمینه فناوری اطلاعات نیز برنامه‌هایی دارم"، افزود: از زمانی که من از وزارت پست و تلگراف بیرون آمدم شبکه‌های مخابراتی دنیا توسعه بسیار زیادی یافتند. یکی از این شبکه‌ها شبکه هوشمند سلامت است که در دنیای امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این شبکه یک پرستار می‌تواند در آن واحد از حدود 100 بیمار مراقبت کند. معتقدم می‌توانیم که شبکه‌های عظیم را به کشوار وارد کرده و از ظرفیت‌های این شبکه‌های وسیع به طور گسترده بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۳ ۱۳:۵۶

آرزوی موفقیت می‌کنم جناب غرضی