• جمعه / ۳ خرداد ۱۳۹۲ / ۰۲:۰۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92030301000

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

جایگاه دوره پیش دبستانی در سیاستهای ابلاغی سند تحول

جایگاه دوره پیش دبستانی در سیاستهای ابلاغی سند تحول

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جایگاه دوره پیش دبستانی در سیاستهای ابلاغی تثبیت و ارتقا یافته است، گفت: ارتقای جایگاه پیش دبستانی در سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور از اولویت‌های مورد تاکید رهبری است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جایگاه دوره پیش دبستانی در سیاستهای ابلاغی تثبیت و ارتقا یافته است، گفت: ارتقای جایگاه پیش دبستانی در سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور از اولویت‌های مورد تاکید رهبری است.

فاطمه قربان در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» ایسنا، درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه پیش دبستانی افزود: ابلاغ سیاست‌های بالادستی، تثبیت و ارتقای جایگاه پیش‌دبستان و تاکید بر مسوولیت‌های حوزه‌های متولی و آزمون مربوط به نیروی انسانی، از مهم‌ترین دستاوردهای مربوط به پیش دبستانی کشور در هفته‌های اخیر است.

وی افزود: در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی که در هفته اخیر از سوی مقام معظم رهبری به روسای قوای سه‌گانه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد، ارتقای جایگاه پیش دبستانی در سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور مورد تاکید قرار گرفته است.

به گفته قربان، در بند 2 سیاست‌های کلان ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، پیش دبستانی به عنوان یک امر حاکمیتی مطرح شده و آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی، عهده‌دار اجرای سیاست‌های مصوب، هدایت و نظارت بر این دوره و ارتقای جایگاه آموزش پیش دبستان مد نظر قرار گرفته و در این راستا بر همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌ها با آموزش و پرورش جهت دستیابی به این هدف تاکید شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: درحال حاضر بر مبنای وظایف ذاتی و ابلاغی، سه حوزه‌ مختلف در وزارت آموزش و پرورش متولی دوره پیش دبستانی کشور هستند و توسعه کمی و کیفی این دوره در سطح کشور از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است.

قربان ادامه داد: در تعیین شرح وظایف وزارتخانه، معاونت آموزش ابتدایی کلیه سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و نظارت بر اجرای برنامه‌ها؛ سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی نیز مسوولیت محتوا و فعالیت‌های آموزشی این دوره و سازمان‌های مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی و خانواده نیز فعالیت‌های اجرایی را بر عهده دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha