• سه‌شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92022416207

مواد درسی و ساعت هفتگی پایه "اول متوسطه اول" تصویب شد

مواد درسی و ساعت هفتگی پایه "اول متوسطه اول" تصویب شد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب جدول مواد درسی ساعات درس هفتگی دانش آموزان پایه "اول متوسطه اول"( اول راهنمایی) خبر داد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب جدول مواد درسی ساعات درس هفتگی دانش آموزان پایه "اول متوسطه اول"( اول راهنمایی) خبر داد.

مهدی نویدادهم در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» ایسنا گفت:‌ در هشتصد وهشتادمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر و اعضای این شورا برگزار شد، مواد درسی و ساعات هفتگی پایه اول متوسطه اول برای مهر 92 به تصویب رسید و بر اساس این درس، دانش آموزان این پایه 30 ساعت در پنج روز هفته آموزش خواهند داشت که جزئیات آن نیز در جلسه بررسی و به تصویب رسید.

به گفته دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، بر اساس این مصوبه دانش آموزان این پایه در 12 عنوان درسی برای دروس قرآن، عربی، زبان خارجی، علوم تجربی، معارف اسلامی، تربیت بدنی، فرهنگ و هنر، کار و فناوری و تفکر و سبک زندگی 2 ساعت در هفته، برای مطالعات اجتماعی سه ساعت در هفته، ریاضی و زبان و ادبیات فارسی نیز چهار ساعت در هفته، آموزش می‌بینند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش همچنین از ارائه گزارش عملکرد یک ساله آموزش و پرورش به اعضای شورا در جلسه روز گذشته خبرداد و گفت: سیاستهای ابلاغی رهبری در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به همسویی آن با سند تحول، مراتب قدردانی و تشکر دست‌اندرکاران آموزش و پرورش از مقام معظعم رهبری برای ایشان ارسال شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۰۲:۲۱

برای آموزش درس زبان انگلیسی بایدحداقل 4 ساعت در نظر گرفته می شد.

avatar

برای درس زبان انگلیسی پایه اول باید 4 ساعت منظور می شد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۲۱:۲۸

ما هم با نظر همکاران موافقیم و معتقدیم که حداقل 4 ساعت برای تدریس زبان انگلیسی باید منظور شود.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۹:۳۳

قبلا اعلام کردند در هر مدرسه شعبه ای از کانون زبان دایر می شود که ساعات کم تدریس زبان انگلیسی را جبران می کند اما به نظر بنده این امر غیر ممکن است زیرا کانون در قبال تدریس پول می گیرد که در مناطق محروم دانش آموزان عملا نمی توانند پول لازم را بپردازند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۹:۳۵

با سلام. تعداد ساعات تدریس درس زبان انگلیسی کم است و باید بیشتر از 4 ساعت در نظر گرفته شود.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۲۱:۳۲

بنده با نظر آقای موسوی موافقم و معتقدم که برای آموزش زبان انگلیسی باید6ساعت در هفته در نظر گرفت و آموزش باید به صورت مکالمه ای باشد.نمره نیز به صورت کیفی باشد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۹:۳۸

دو ساعت در هفته برای آموزش درس زبان انگلیسی خیلی کم است. همچنین باید از پایه ششم ابتدایی تدریس زبان را شروع کرد.

avatar

اکثر دانش آموزان ما بعد از چند سال آموزش زبان انگلیسی هنوز نمی توانند چندجمله به زبان انگلیسی بیان کنند چه برسد به این که صحبت کنند. به نظر ما باید آموزش زبان انگلیسی به صورت محاوره ای و 6 ساعت درهفته باشد تا دانش آموزان بتوانند آموزش لازم را ببینند.