• دوشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92022315478

مخفی کردن "رکن یمانی" در دیوار کعبه توسط وهابیت

مخفی کردن "رکن یمانی" در دیوار کعبه توسط وهابیت

وهابیت عربستان سعودی در جدیدترین اقدامات خود علیه اسلام، تلاش کردند محل رکن یمانی در دیوار کعبه که نشانه‌ای از محل تولد حضرت علی (ع) است را مخفی کنند.

وهابیت عربستان سعودی در جدیدترین اقدامات خود علیه اسلام، تلاش کردند محل رکن یمانی در دیوار کعبه که نشانه‌ای از محل تولد حضرت علی (ع) است را مخفی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خبرگزاری عراقی براثا نوشت: این رکن که نشانه‌ای از محل و چگونگی ولادت حضرت علی (ع)است،‌ به درخواست وهابی‌های کوردل به وسیله یک دیواره فلزی کاملا پوشیده شد.

عوامل وهابیت پیشتر نیز همواره سعی کرده بودند با وسایل مختلف از جمله میخ و پیچ و سیمان این اعجاز بزرگ را مخفی و آن را کمرنگ جلوه دهند، اما این بار تلاش کردند آن را کاملا بپوشانند.

چهار زاویه کعبه به عنوان چهار رکن شناخته می‌شود از میان این چهار رکن، فضیلت "رکن یمانی" و "رکن اسود" از بقیه بیشتر است. روایات زیادی از شیعه و سنی درباره فضیلت و اهمیت این رکن‌ها وارد شده است. در روایتی از امام صادق -علیه السّلام- آمده که «رکن یمانی دری از درهای بهشت است و از روز گشوده شدنش، بسته نشده است» همچنین در بعضی روایات "رکن یمانی" از موارد استجابت دعا ذکر شده است.2

"رکن یمانی" آخرین رکن کعبه و بسیار مقدس است. پیامبر (ص) از میان این چهار ارکان کعبه تنها دو رکن را استلام می‌فرمود؛ یکی حجرالاسود و دیگری رکن یمانی.

حضرت علی (ع) در روز جمعه سیزدهم رجب سال سی‌ام عام‌الفیل مطابق با ۵۹۹ میلادی (10 سال قبل از بعثت محمد (ص)) در مکه و بنابر روایات در مسجدالحرام و درون کعبه به‌دنیا آمد. عبدالحسین امینی در کتاب الغدیر روایات اسلامی را نقل می‌کند که مادر او فاطمه بنت اسد هنگامی که به علی حامله بود، به طواف خانه خدا آمد و در آن حال دچار درد زایمان شد. او از پروردگار کعبه یاری خواست. ناگهان دیوار کعبه شکافت و وی به درون خانه خدا داخل شد و در آن جا «علی بن ابی طالب» را به دنیا آورد.

منبع:

2- فاکهی، اخبار مکه، دارالاندلس، ج5، ص57.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۲:۵۹

هر که با آل علی در افتاد، ور افتاد

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۲۰:۳۴

با ال علی هر که در افتاد دمــــر افتاد

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۳:۰۴

در دوره بعد از اسلام کعبه چهار بار به کلی ویران شده و از نو بنا شده است. دو بار اول به سده اول هجری بر می گردد. در جریان جنگ‌هایی که بین امویان و عبدالله بن زبیر فرماندار وقت مکه صورت می‌گرفت کعبه دو بار ویران شد. بار اول آتش گرفت و بار دوم توسط سپاهیان حجاج بن یوسف با منجنیق سنگ‌باران شد. سومین تخریب مکه به ۹۳۰ میلادی بر می‌گردد که قرامطه که از شیعیان اسماعیلی بودند به مکه حمله کردند و حجاج را قتل عام کردند و چاه زمزم را با جنازه‌های کشتگان پر کردند. آنان حجرالاسود را ربودند و با خود به احسا در شرق عربستان بردند. تخریب چهارم کعبه در نتیجه سیلی بود که در سال ۱۶۲۹ میلادی رخ داد. پس از آن سلطان مراد چهارم ساختمان کعبه را با سنگ های گرانیتی از نو بنا کرد که این ساختمان تا عصر حاضر به جا مانده است. ساختمان کنونی کعبه از زمان حجاج بن یوسف ثقفی و بازسازی همان ساختمان در دوران خلافت سلطان مراد چهارم از پادشاهان عثمانی است که در سال ۱۰۴۰ قمری در اثر سیل در مسجد الحرام و تخریب آن، از نو بازسازی گردید. این ساختمان استحکام کامل دارد، بطوری که تاکنون به‌همین شکل پابرجا و استوار مانده‌است.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۳:۰۵

جان منی عشق منی ای علی دیده و سر مشق منی ای علی کوردلان نور تو کی پی کنند دشمنی آل تو تا کی کنند نور خداکی شود از حق جدا نوح خرامد چو توئی ناخدا

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۳:۰۶

لعنت خداوند بر هر چه وهابی است

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۳:۱۹

خدا نصیب همه آرزومندان بکنه.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۳:۳۳

این اولین بار نیست که این کور دلان با این اعمال می خواهند حقیقت را پنهان کنند اما زهی خیال باطل چون محبوبیت علی (ع) و خاندانش در قلب مومنین حقیقی نهفته است. به امید نابودی این کوردلان انشاالله

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۴:۲۳

حقيقت علي را نمي‌توان با هيچ چيزي پنهان كرد

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۱۴:۲۵

بنازم بزرگي و قدرت علي عليه‌السلام را كه بعد از هزاران سال وهابيت نجس از بزرگي‌اش در هراسند

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۲۱:۱۳

علی مولای من شاه بلادم علی همنفسم همدم و یارم علی گویم علی جویم ز گیتی جهان جمله ثنای تو حبیبی علی گویم علی جویم ز عالم که پایان گشت کار خلقت ز عالم علی هی درد من درمان تویی تو علی ویران شدم سامان تویی تو علی فقر در عالم گردد آسان که قارون گشته ام گنجم تویی تو ................... خارزار

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۲۱:۲۲

کدام معجره؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۲۱:۲۵

عشق شیعیان به علی را چگونه میخواهند پنهان کنند با خیل شیعیان علی چه میکنند با این حرکت ها مظلومیت علی را بیشتر نمایان میکنند باغ فدک رو هم ویران کردند ولی حرمت و احترام بی بی فاطمه(ع) روز بروز رو به افزایش است

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۲۱:۲۶

آيا حذف نظرهاي مخالف مغاير با آموزه هاي اسلام نيست ؟!