• یکشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92022214772
  • خبرنگار : 71234

پزشکیان در جمع خبرنگاران:

ان‌شاءالله از عرصه انتخابات کنار می‌روم/شاید اصلاح‌طلبان دور هاشمی اجماع کنند

ان‌شاءالله از عرصه انتخابات کنار می‌روم/شاید اصلاح‌طلبان دور هاشمی اجماع کنند

مسعود پزشکیان در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال کناره‌روی‌اش از عرصه رقابت انتخاباتی گفت: ان‌شاءالله کنار می‌روم و دیگر راه را ادامه نمی‌دهم.

مسعود پزشکیان در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال کناره‌روی‌اش از عرصه رقابت انتخاباتی گفت: ان‌شاءالله کنار می‌روم و دیگر راه را ادامه نمی‌دهم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال کناره‌گیری‌اش از عرصه رقابت انتخاباتی با توجه به ورود هاشمی به این عرصه گفت: ان‌شاءالله کنار می‌روم ولی هنوز این کار را نکرده‌ام؛ شما چه عجله‌ای دارید، ان‌اشاءالله دیگر ادامه نمی‌دهم، البته تاکنون در این زمینه رایزنی نکرده‌ام.

وی در ارزیابی‌ از ورود دقیقه 90 هاشمی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این رابطه اطلاعی ندارم، باید از خودشان این سوال را بپرسید، من هم نمی‌دانم که چرا ایشان دقیقه 90 آمده‌اند.

پزشکیان همچنین در ارزیابی‌ از راه‌اندازی کارناوال انتخاباتی هاشمی و مشایی برای ثبت‌نام در انتخابات گفت: در این رابطه نیز اطلاعی ندارم اما آنچه که مشخص است، آمدن دکتر احمدی‌نژاد به همراه مشایی از نظر اجرایی کار درستی نبود، حتی اگر ایشان مرخصی هم گرفته باشد ولی به لحاظ اینکه مجری حکومت است و باید انتخابات را راه‌اندازی و اجرا کند، این نوع حمایت و طرفداری از یک فرد تنها شائبه‌هایی را در ذهن افراد به وجود آورد رویکردی که به هیچ وجه درست نیست.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پاسخ به این پرسش که توصیه‌اش به کاندیداها برای رعایت قانون گفت: همه ادعا می‌کنند که می‌خواهند به قانون عمل کنند اما کسانی که مدعی قانون و اصول هستند نباید طبق قانون تبلیغ و شعار بدهند که همه آنها خلاف این کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: ممکن است یک عده به طرفداری فردی بدون آنکه خودش بداند یک کارهایی را انجام بدهند، که شاید از آن به راه انداختن کارناوال، تبدیل شود.

نماینده مردم تبریز در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه فضا را برای ورود هاشمی به عرصه انتخابات مناسب می‌داند، گفت: وقتی حود 700 نفر می‌خواهند رییس جمهور شوند، طبیعتا آنکه قبلا رییس جمهور بوده بر همه آنها اولی‌تر است.

وی افزود: وقتی 30 خانم برای انتخابات ثبت‌نام می‌کند و هرکسی که دلش می‌خواهد اسم می‌نویسد، آنگاه اگر آدمی که دریایی از تجربه است ثبت‌نام کند، آمدنش عجیب است؟

پزشکیان همچنین درخصوص توصیه‌اش به وزرای دوران دولت هاشمی در انتخابات ثبت نام کرده‌اند، گفت: تنها چیزی که در این رابطه می‌دانم، این است که کسی که راهی را رفته و اشتباهاتی را انجام داده است، طبیعتا اگر بخواهد با اندیشه و عقل و تقوا آن راه را دوباره برود، بهتر از کسی عمل می‌کند که اصلا آن مسیر را طی نکرده است و می‌خواهد کار را از صفر شروع کند.

پزشکیان توضیح داد: کسانی که راه را رفته و می‌خواهند با عقل، علم و کار کارشناسی اشتباهات را در این راه دیگر تکرار نکنند، طبیعتا بهتر از آدم‌هایی هستند که همان راه را نرفته و تازه می‌خواهند این راه تجربه کنند؛ طبیعتا این افراد در این مسیر اشتباهاتی خواهند داشت، ما در این کشور همیشه آدم‌هایی را می‌آوریم که بعد از انجام اشتباهاتشان کنار می‌روند و دوباره فرد جدیدی را می‌آوریم تا اشتباهات را تکرار کند. بهتر است به سمت افرادی برویم که راه را رفته و اکنون می‌دانند چه کار کنند نه افرادی که صفر کیلومتر هستند.

پزشکیان در پایان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان دور هاشمی اجماع می‌کنند، گفت: نمی‌دانم، فکر می‌کنم که اجماع کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۴:۳۰

از نظر من آقای پزشکیان نباید کنار برود چرا که آقای رفسنجانی سنی ازشان گذشته است و در ضمن ایران به شخصی قانون مدار نیاز دارد والبته جوان. من از طرف خود و طیفی از حقوقدانان و وکلا از شما خواهشمندم که از عرصه کنار نروید و به نظر من این آقای هاشمی است که با این سن و سال نباید فیلشان یاد هندوستان میکرد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۵:۲۵

آقا مهران اول اسم کامل خودتو بنویس بعد دم از حقوق بزن. دوما اگه واقعا حقوق جزا رو خونده بودي میفهمیدی اصل بر برائت افراده و حق بر انتخاب خود شخص انفعال دارد، نه تصمیم شخص ثانی. ضمنا جوانی خوبه ولی نه برای شرایط اقتصادی امروز ایران

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۲:۵۴

اولا" که اسم بنده موضوعیت نداره جناب اقای ارمان.ثانیا" بنده وکیل دادگستری هستم و فوق لیسانس حقوق خصوصی از یکی از دانشگاه های تهران. ثالثا" ما که به کسی اتهامی وارد نکردیم که شما اصل برائت رو به رخ ما ميکشی برادر. در ضمن اگه مشکل قانون مداری در این کشور حل نشه هرگز اقتصادش سر و سامون نخواهد گرفت چرا که مملکت پر از گنگستر بازی و مافیا بازی شده و همچنین درباره آقای رفسنجانی باید بگم در چند تصویری که دیروز من از ایشون در تلویزیون دیدم ایشون پیرتر از این به نظر میرسه که بتونه سکان اجرایی ایران رو دوباره در دست بگیره و احتمالا یکی از کابینه ایشون همه کاره خواهد بود مثل اقای پزشکیان. حرف بنده هم همینه به جای این کارا اقای پزشکیان خودشان بماند و با فن بیانی که همه از ایشان سراغ داریم با چند مناظره به عنوان کاندید اصلی اصلاح طلبان مطرح شود. در ضمن ایشون خیلی آدم قانون مداری هست و اینم که بد نیست و همینطور هم در کار اجرایی و هم در کار قانون گذاری تجربه داره، سنشم که خوبه. پس به نظر ما بهترین گزینه اصلاح طلبان آقای پزشکیان میتونه باشه. در نهایت شما میتونی به هرکی دلت میخواد رأی بدی ما که دست تو نگرفتیم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۱۰:۵۳

خدمت دوستان عزیز آرمان و حمید دعوا نکنین. چه فرقی میکنه کی بمونه؟