• شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92022113773

قالیباف:مصمم به اجرای قانون اساسی هستم

قالیباف:مصمم به اجرای قانون اساسی هستم

محمدباقر قالیباف تصریح کرد: من جزو کسانی نیستم که اگر توفیق خدمت یافتم، بگویم قانون اساسی نقص دارد و یا اختیارات مطرح شده در آن کم هستند.

محمدباقر قالیباف تصریح کرد: من جزو کسانی نیستم که اگر توفیق خدمت یافتم، بگویم قانون اساسی نقص دارد و یا اختیارات مطرح شده در آن کم هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مستقر در ستاد انتخابات کشور شهردار تهران پس از ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در کنفرانسی خبری پس از قرائت بیانیه انتخاباتی خود در جواب این سوال که شما خلبان، سردار، دکتر، و شهردار هستید آیا آمده‌اید تا کارنامه‌ی خود را تکمیل کنید؟ گفت: ما هر چه هستیم خدمتگزار مردمیم و بیش از همه دوست دارم نام خدمت گذاری برایم باقی بماند. پس فرقی نمی‌کند کجا هستم و هر کجا باشم خواهان خدمت صادقانه به مردم عزیز به ویژه جوانان هستم.

وی همچنین در جواب سوال دیگری مبنی بر این که ضمانت اجرایی صحبت‌های شما و وعده‌هایتان چیست؟ گفت: همه‌ی ما امیدمان به لطف خدا و کمک مردم عزیز است و من بیش از 30 سال در این کشور کار کردم و کارنامه‌ی من شاهد میزان عمل به وعده‌هایی است که به مردم داده‌ام و امروز هم تمام سعی من بر این است که تعهداتم به مردم را انجام دهم و امیدوارم در آینده به فضل الهی همین راه ادامه یابد.

وی اضافه کرد:‌در طول 5 -6 سال گذشته برنامه‌ای مرتب با کمک 250 کارشناس کشور تنظیم کرده‌ام و امروز این برنامه‌ی مدون با 24 سرفصل آماده است که در کنفرانس خبری‌ام به طور کامل توضیح می‌دهم.

این کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در مورد مواضع هسته‌یی خود گفت: گاهی حوزه‌ی دیپلماسی با سیاست خارجی اشتباه گرفته می‌شود، در حالی که سیاست خارجی همه ارکان نظام و سیاست کلان را رهبری مشخص می‌کند و رئیس جمهور بیشترین نقش را در تنظیم این سیاست‌ها و تمام نقش را در حوزه‌ی دیپلماسی برای اجرای آن دارد و معتقدم در حوزه‌ی هسته‌یی به پای عزت کشور در چارچوب قانون ایستادگی خواهیم کرد و امروز نظام اسلامی فرصت‌های کلیدی دارد تا در روابط بین‌الملل و حوزه‌ی دیپلماسی مساله هسته‌یی را با سرعت بیشتری حل و فصل کند.

قالیباف در جواب این سوال که پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان چه واکنشی خواهید داشت؟ خاطر نشان کرد: قانون اساسی میثاق همه ملت ایران است و مسئولین بیش از همه باید به این میثاق وفادار باشند.و با توجه به این‌که قانون اساسی، شورای نگهبان را مرجع احراز صلاحیت نامزدها اعلام کرده است، تابع نظر شورای نگهبان خواهم بود و من چون نامزد انتخابات هستم، به ملت ایران می‌گویم جزء کسانی نیستم که اگر توفیق خدمت یافتم، بگویم قانون اساسی نقص دارد و یا اختیارات مطرح شده در آن کم هستند.

قالیباف تاکید کرد: از روز اول بر اجرای قانون اساسی تاکید خواهم کرد، مخصوصا بخش قابل توجهی از حقوق ملت که نادیده گرفته شده است، از جمله هتک حرمت به محکومین و زندانیان در کشور؛ چراکه امروز در کشور شاهدیم نه تنها هتک حرمت زندانیان اتفاق می‌افتد، بلکه هیچ حرمتی به شهروندان و برخی مسئولان داده نمی‌شود و از دیگر نکاتی که برای من اهمیت دارد موضوع حوزه‌ی شخصی افراد است که حتما به آن رسیدگی خواهم کرد و مصمم هستم میثاق ملی مردم را که همان قانون اساسی است از روز اول اجرا کنم.

قالیباف همچنین در جواب سوالی مبنی بر این‌که با دست درازی‌ها نسبت به بیت‌المال چه می‌کنید؟ گفت: بنده به عنوان یک خدمتگزار اگر توفیق خدمتگزاری پیدا کنم، حتما به دور از تنش و التهاب و با همکاری قوه قضاییه در مبارزه با فساد و تبعیض با کسانی که به بیت‌المال دست درازی می کنند اقدام خواهم کرد.

قالیباف در جواب خبرنگاری که گفت به شما مرد پروژه‌های ناتمام می‌گویند، پاسخ داد: من مرد پروژه‌های ناتمام نیستم، چون هیچ پروژه‌ی ناتمامی در تهران بعد از اتمام دوره شهرداری نمی‌ماند و تنها پروژه‌ای که 120 روز عقب بودیم پروژه‌ی صدر بود که به خاطر تجهیزات فنی این اتفاق افتاد و قبل از پایان این دوره‌ی شورای شهر حتما پروژه‌ی صدربهره‌برداری خواهدشد.

وی در پایان در جواب سوالی در مورد رسیدگی به مشکلات جوانان شهرستان‌ها گفت: موضوعاتی در بین جوانان وجود دارد که در مراکز استان و شهرستان‌ها مشابه هستند، از جمله اشتغال ، ازدواج و مسکن که در این زمینه اقدامات لازم و برنامه‌ریزی‌های ضروری را انجام خواهیم داد.

قالیباف در پایان قول برگزاری نشست خبری را به خبرنگاران داد.

به گزارش ایسنا، محمد باقر قالیباف پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری متنی را در جمع خبرنگاران با عنوان میثاق‌نامه انتخاباتی خود قرائت کرد، که متن این میثاق نامه انتخاباتی به شرح ذیل است:

سرورانم، مردمم، عزیزانم! اینک که پس از سال ها گذران فراز و نشیب انقلاب مان در پیشگاه شما ایستاده ام، آمده ام با تمام وجود اعلام کنم که بر پیمانم پایدار مانده ام. پیمانی که امام عزیزمان از روزی که در 19 سالگی پای در جبهه نهادم به من آموخت که «مدیون این مردمم».

من تمام جوانی ام را همراه هزاران هزار جوان شریف دیگر، بر سر همین پیمان ماندم. زندگی من فقط به زندگی فرزند ساده ای از این خاک شریف نیست؛ زندگی‌ام زندگی تمام مردم ایران اسلامی است. روایت فتح مردمانی که چون انقلاب کردند و چون پای در دفاع گذاشتند در چشمان شان برق امید بود و پس از جنگ تا امروز هم همین امید زنده هست.

آمده‌ام تا عشق و ایثار را زنده کنم، ایستاده‌ام که دوباره به ایران، وطنم و به انقلاب، انقلاب نجیب و مظلوم اسلامی همچون آن روزهای بهشتی افتخار کنم. و من امروز تنها به این افتخار نمی‌کنم که کشوری مستقل هستیم، تنها به این افتخار نمی‌کنم که جوانان‌مان قله‌های بلند دانش را فتح کرده‌اند و حتی تنها به این افتخار نمی‌کنم که یک وجب از خاک‌مان را به دشمن ندادیم و نخواهیم داد . بلکه به این می‌بالم که فرزند مردمی هستم که سخت، امید و ایمان به خدا دارند. و اگر با هم یکی باشیم و صادقانه تلاش کنیم خدا این امید را ناامید نمی کند. امید به آینده ای بهتر، به پیشرفت، به عدالت و به استقلال و آزادی.

این بار آمده‌ام پیمان بزرگتری با مردمم، با امامم، با رهبر عزیزم و با دوستان شهیدم ببندم. با جانم عهد ببندم و به ایرانی افتخار کنم که هیچ کودکی دیگر گرسنه سر به بالین نگذارد. به ایرانی افتخار کنم که جوانانش سرگردان یک شغل با عزت نباشند. به ایرانی افتخار کنم که هیچ پدری خجلت زده خانواده اش نباشد. به ایرانی افتخار کنم که در آن حرف زدن تمام شده باشد و همه با هم کار کنند. به ایرانی افتخار کنم که برادری علیه برادر دیگرش کینه و نفرت نپراکند. افتخار کنم به آرمان هایمان از یک سرزمین عادلانه که رعایت حقوق ملت و قانون اساسی سبب می‌شود کسی با خود نیندیشد بدون رابطه بازی، راه های پیشرفت او به سوی آینده بسته شده است.

افتخار کنم به آرمان های بلندمان از وطنی که به جای سیاست بازان و سیاست پیشگان، سیاست اندیشان ، نخبگان و اندیشمندانش قدر ببینند و برصدر نشینند و افتخار کنم به امتی که روح اسلام، روح قرآن و روح نظام ولایی پایدارترین مرجع و ماوایش باشد. افتخار کنم به آرزوهایمان از امید به یک ایران بی کینه ، ایران بی ظلم، ایران بی تفرقه، ایران آباد و در یک کلام ایران اسلامی اسلامی.

افتخار کنم به یک امید واقعی که اول بار در چشمان نازنین دوستان شهیدم دیدم و اینک در چشمان تک تک مردمی می بینم که منتظر آینده اید. باید بیشتر و بهتر کار کنیم تا این امید ، ناامید نشود. آمده ام به پوست و گوشت و خونم ایمان ببندم که پای این امید به بهتر شدن بایستم. بایستم که دوباره مردمم ببینند که ایران اسلامی، نه ایران چپ است و نه ایران راست. نه ایران ترک است و نه ایران فارس، نه ایران کرد است و نه ایران لر، نه ایران عرب است و نه ایران بلوچ، بلکه ایران اسلامی، فقط یک ایران است. ایران همه ما ، ایران بچه های ما، ایران بی کینه، ایران مستقل و آزاد، ایران اسلامی، ایران قرآن، ایران سربلند و ایران ایران.

با اقتدا به مولایم امیرالمومنان علی (ع) عرضه می دارم که: «خدایا ، تو می دانی که آنچه انجام می دهم نه برای کسب قدرت است و نه برای رسیدن به دنیای بی ارزش. من آمده ام تا پرچم ارزش های دینی برافراشته شود، سرزمین تو آباد گردد، امنیت بندگان ستم دیده ات فراهم آید و دستورها و احکام تو اجرا شود.» مرا برای عمل به این پیمان یار و یاور باش.

مرا عهدی است با جانان که تا جان در بدن دارم/ هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۰:۳۰

سلام، اولین قدم این آقای رییس‌جمهور نشده زیر پا گذاشتن ارزشهاست! تخریب دولت قبلی ممنوع، برنامه‌هات رو بگو این آرمانها و آرزوها رو ما زیاد شنیدیم هر چند آرزو بر جوانان عیب نیست.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۱:۴۲

آقای دکتر کارنامه درخشانی در طول زندگی‌شان داشتند و برای ریاست جمهوری بهترینند

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۱:۴۸

فقط اقای قالیباف در مورد دولت قبلی این صحبتها را نمی کند

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۱:۲۲

من البته طرفدار ایشان نیستم، اما در جواب نفر قبلی(آقای حمید) عرض می کنم که برخي مسئولان قبلی چیزی برای تخریب باقی نگذاشتن و همه چیز خدا را شکر اظهر من الشمس است. ممنونم بابت میثاق نامه زیبای آقای قالیباف، امید که همه بتوانند به جای حرف زدن، عمل کنند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۱۹:۳۵

تاثیر هاشمی را در نرخ دلار ببینید بعد بحث کنید ...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۱ ۲۳:۴۲

امیدوارم رای بیاری یادگار دفاع مقدس

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۰۱:۰۱

زنده باد قالیباف ... مرا عهدی است با جانان که تا جان در بدن دارم / هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۱۰:۵۵

اگر آفای هاشمی کاندیدا نمیشدند حتما رای من شما بودید جناب قالیباف...زنده باشید