• دوشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92020201254
  • خبرنگار : 71381

سخنگوی جبهه پایداری:

برنامه پیشنهادی جبهه پایداری برای دولت آینده قبل از ثبت‌نام کاندیداها اعلام می‌شود

برنامه پیشنهادی جبهه پایداری برای دولت آینده قبل از ثبت‌نام کاندیداها اعلام می‌شود

سخنگوی جبهه پایداری اعلام کرد: برنامه پیشنهادی جبهه پایداری برای دولت آینده پس از ویرایش دوم قبل از ثبت‌نام کاندیداها رونمایی خواهد شد.

سخنگوی جبهه پایداری اعلام کرد: برنامه پیشنهادی جبهه پایداری برای دولت آینده پس از ویرایش دوم قبل از ثبت‌نام کاندیداها رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدحسین قاضی‌زاده در نشستی خبری ، با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله مصباح یزدی مبنی بر این‌که ارزشی‌ترین نیاز انسان، تربیت شدن و کمال اوست که جز با تحقق ارزش‌های دینی مقدور نیست، اظهار کرد: در جبهه پایداری به دنبال تشکیل حکومت عادلانه‌ای هستیم که وظیفه خود را در تحقق ارزش‌های اسلامی متجلی کند و نسبتش با ولایت این باشد که سیاست‌های ابلاغی از سوی ایشان را تدوین و برنامه‌ریزی کند.

وی با اشاره به پروسه انتخاب اصلح در جبهه پایداری برای کاندیدای ریاست‌جمهوری این دوره ، گفت: سوال بزرگ این نیست که رییس‌جمهور چه کسی است، بلکه مهم این است رییس‌جمهور چه برنامه، تفکر و چه افرادی را در اطراف خود دارد.

سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به اهمیت توجه به نیروی گفتمانی و البته سابقه اجرایی در کار، گفت: داشتن تجربه و زمینه کاری نیز اهمیت دارد و مساله نظارت و نظارت‌پذیری در مسیر دولت نیز بسیار مهم است. نظارت در بحث کلان که توسط مقام معظم رهبری و دستگاه‌های حقوقی انجام می‌شود و نظارت معنوی در بین افرادی که گفتمان انقلاب اسلامی را پذیرفته‌اند.

قاضی‌زاده افزود: برای رسیدن به گزینه اصلح در جبهه پایداری پس از بررسی‌های سیستمی، به بررسی ویژگی‌های شخصی افراد پرداختیم و پس از تایید شورای فقها در جبهه پایداری به این نتیجه رسیدیم که در جمع‌بندی ویژگی‌های شخصی آقای لنکرانی به نحوی است که می‌تواند گزینه اصلح برای جبهه پایداری باشد.

وی با اشاره به این‌که آقای لنکرانی نیز به ما اعلام کرده بودند که برای پذیرش مسئولیت ریاست‌جمهوری آمادگی ندارند و اینطور نبوده است که ایشان به ما لبیک گفته باشند، تصریح کرد: علت تاخیر در اعلام کاندیدای جبهه پایداری نیز عدم پذیرش کاندیدای اصلح بوده است.

سخنگوی جبهه پایداری در جواب سوالی در رابطه با برنامه‌های باقری لنکرانی به عنوان کاندیدای مورد حمایت این جبهه گفت: من سخنگوی جبهه پایداری هستم و برنامه‌های ایشان را از خودشان سوال کنید، اما روند تهیه برنامه در جبهه پایداری برای دولت آینده با نظر تیمی از اندیشمندان حوزوی و مدیران اجرایی باسابقه بوده است،این افزاد آگاه به علم روز و دارای سابقه اجرایی بوده‌اند، برنامه در پنج حوزه تهیه شده است و قبل از ثبت‌نام کاندیداها این برنامه رونمایی خواهد شد.

قاضی‌زاده در مورد برنامه‌های جبهه پایداری برای مذاکره با دیگر ائتلاف‌ها و گروه‌های اصولگرا، گفت: قبل از ائتلاف باید مذاکره شود و ائتلاف یعنی چه؟ چرا که طبیعی است هر کسی رییس‌جمهور می‌شود موظف است در کل نیروهای اصولگرا، نیروهای انقلابی استفاده کند.

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر آیت‌الله مصباح‌یزدی مبنی بر این‌که معرفی ما حجت را از عهده مومنان بر نمی‌دارد، گفت: تمام حاضران در صحنه افراد برجسته‌ای هستند و حتی شاید در برخی زمینه‌ها اصلح‌تر از گزینه ما باشند، اما در برآیند معیارها از جمله سابقه، وابستگی به گفتمان انقلاب، ساده‌زیستی، دانش و تخصص و سابقه مدیریت کلان اجرایی و فرزند زمان بودن گزینه اصلح ما آقای لنکرانی است.

سخنگوی جبهه پایداری در رابطه با تعدد نامزدهای اصولگرا و این‌که چه میزان احتمال پیروزی لنکرانی در انتخابات وجود دارد، گفت: ما بنا بر فرضیات نگذاشته‌ایم ،بلکه بنا را بر انجام تکلیف می‌دانیم و نمی‌خواهیم رای مردم را پیش‌بینی کنیم و اگر مومنان به وظیفه خود عمل کنند، اصلح رای می‌آورد، بنابراین نگاه ما قدرت‌محور نیست، چون در این صورت شاید می‌توانستیم گزینه‌های دیگری را معرفی کنیم و معتقدیم جبهه پایداری باید بتواند گزینه‌ای را معرفی کند که هشت سال در مسیر دولت و خدمت به مردم فعالیت کند، البته ما یک بار در انتخاب رییس‌جمهوری فعلی به پیروزی رسیدیم، اما باید بتوانیم هشت سال ادامه دهیم.

قاضی‌زاده در مورد برنامه‌های جبهه پایداری برای سیاست خارجی و مذاکره با آمریکا، گفت: سیاست خارجی ما، حفظ اقتدار و عزت بین‌المللی در جریان مقاومت عزتمندانه و مذاکره از باب عزت است و همچنان بر شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی ایستادگی خواهیم کرد.

سخنگوی جبهه پایداری در رابطه با برنامه‌های جبهه پایداری برای مقابله با تحریم‌ها،‌گفت: برنامه ما پیگیری عدم وابستگی اقتصادی کشور و به حداقل رساندن اقدامات خارجی است که رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی از آن یاد می‌کنند و در سه جزء درونی‌سازی اقتصاد متکی بر تولید، اصلاح الگوی مصرف و عدم وابستگی ارزی به محصولات خاص خلاصه می‌شود.

وی در رابطه با برخی کارهای غیراخلاقی و خواندن شعری در جلسه‌ای در حمایت از جبهه پایداری،‌گفت: آن شعر را نشنیده‌ام و اطلاعی ندارم، اما معتقدم کار غیراخلاقی از طرف هر کس ناپسند است و کسی حق ندارد به دیگران توهین کند چه کاندید باشد یا نباشد، پس اگر در جلسه‌ای چیزی خوانده شده که توهین‌آمیز بوده نمی‌پسندم و عذرخواهی می‌کنم.

قاضی‌زاده در جواب سوالی مبنی بر این‌که اگر حضور آقای جلیلی پررنگ‌تر شود نظر جبهه پایداری تغییری خواهد داشت؟ گفت: ما سه چهار بار با آقای جلیلی صحبت کرده‌ایم و ایشان عدم تمایل خود را اعلام کردند و افتخار داریم که آقای جلیلی را اولین بار جبهه پایداری معرفی کرد و معتقدیم ایشان وقتی با آمریکا و اشتون تعارف ندارد، چرا باید با برادران دینی خود تعارف داشته باشد.

سخنگوی جبهه پایداری در مورد تیم همراه لنکرانی، گفت: ما معتقدیم نباید به طور مثال استانداری را معرفی کنیم که بعد متوجه شویم آدم ما نیست و او را عوض کنیم و پس از تحلیل‌های انجام شده در مورد علت تغییرات در دولت فعلی متوجه شدیم عدم شناخت روی نیروها باعث این امر شده است در حالی که برنامه جبهه پایداری، ثبات مدیریتی در مدیریت آینده کشور است.

وی همچنین در جواب سوالی مبنی بر این‌که چرا جبهه پایداری از حدادعادل حمایت نمی‌کند؟ گفت: آیت‌الله مصباح دیروز جواب شما را داد، چراکه ما معتقدیم حدادعادل از چهره‌های برجسته و انقلابی است و در جریان فتنه خوب عمل کرد و در مسیر انتخاب ریاست مجلس بسیار از ایشان حمایت کردیم و هزینه‌های بسیاری پرداختیم؛ چراکه آقای حدادعادل را گزینه اصلح برای ریاست مجلس می‌دانستیم و حتی اگر آقای لنکرانی در کنار ایشان در مجلس حضور داشت ایشان را به عنوان گزینه ریاست مجلس انتخاب می‌کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha