• شنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92013112738
  • منبع : نمایندگی اردبیل

گرایش دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای بیشتر شده است

گرایش دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای بیشتر شده است

معاون مقطع متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: به طور میانگین 45 درصد از دانش آموزان کشور در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند.

معاون مقطع متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: به طور میانگین 45 درصد از دانش آموزان کشور در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، ابراهیم سحرخیز در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون گرایش دانش‌آموزان به سمت ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین 45 درصد از دانش‌آموزان کشور در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهیم این میزان را به 50 درصد در مقطع دوم متوسطه برسانیم.

وی تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش را در اشتغالزایی موثر دانست و افزود: بسترهای لازم برای ادامه تحصیل در این رشته‌ها در مقاطع مختلف دانشگاهی تا مقطع دکتری در کشور مهیا است.

معاون مقطع متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این رشته‌ها به تخصص بالاتر منجر شده و راهکار خروج از بن بست بیکاری، تقویت این رشته‌ها و تخصص‌ها است.

سحرخیز با اشاره به تلاش آموزش و پرورش برای ایجاد توازن در رشته‌های مورد تقاضای جامعه گفت: باید براساس تدوین سیاست‌ها از اشباع شدن برخی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از جمله حسابداری و نرم افزار کامپیوتر نیز جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: باید با احصاء نیازهای شغلی و رشته‌ای جامعه در تقویت رشته‌ای مورد نیاز برای اشتغالزایی و تامین نیروی کار تلاش کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت نیروی کاردان باید به میزان 80 درصد در جامعه اتفاق بیفتد، افزود: هم اکنون 20 درصد از تحصیل کرده‌ها در جامعه کاردان و مابقی کارشناس هستند که باعث عدم توازن در نیاز جامعه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha