• چهارشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92012811317

آل‌اسحاق: دولت آینده باید نسخه عملی برای حل مشکلات اقتصاد داشته باشد

آل‌اسحاق: دولت آینده باید نسخه عملی برای حل مشکلات اقتصاد داشته باشد

یک عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با تاکید بر اولویت مسایل اقتصادی گفت: دولت آینده باید نسخه عملی برای حل مشکلات اقتصاد داشته باشد.

یک عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با تاکید بر اولویت مسایل اقتصادی گفت: دولت آینده باید نسخه عملی برای حل مشکلات اقتصاد داشته باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یحیی آل‌اسحاق که در جمع شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و اعضای فراکسیون حزب موتلفه مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، با بیان اینکه "از تبعیت به ولایت فقیه صددرصد اطمینان داریم و این فاکتور مهمی در نامزدی انتخابات است"، اظهار کرد: جبهه پیروان خط امام و رهبری سه نامزد دارد و قرار است آقایان متکی، باهنر و بنده فعالیت‌های انتخاباتی خود را داشته باشیم تا اینکه طبق سازوکار، در اواسط اردیبهشت یک نفر از این بین مشخص شود.

وی در ادامه با بیان اینکه "جریان اصولگرایی باید با نامزد اصلح رای‌آور به میدان بیاید"، تصریح کرد: اگر اصولگرایان به نامزد واحد نرسند، امکان اتصال جریان انحراف و فتنه و خطرشان در انتخابات وجود دارد و اگر به فرد صالح رسیدیم بنده اولین نفری هستم که به نفع او کنار می‌کشم.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه "جمهوری اسلامی ایران در شرایط خاصی قرار دارد"، افزود: در دهه چهارم انقلاب هستیم و در نقطه عطف جمهوری اسلامی ایران قرار داریم. انتخابات نیز یک فرصت برای کشور است، چراکه ملت ایران هر چهار سال یکبار در مدیریت کشور بازنگری می‌کنند. فردی که می‌خواهد مسئولیت مدیریت اجرایی ایران را در دست داشته باشد باید به الزامات و ضرورت‌های کشور شناخت داشته باشد و مدل شناخت خود را ارائه کند، چراکه در غیر اینصورت حق تنظیم برنامه ندارد.

آل‌اسحاق با بیان اینکه "جمهوری اسلامی ایران از سه منطقه تحت تاثیر قرار دارد و به سه منطقه نیز تاثیرگذار"، افزود: نامزد ریاست جمهوری باید نوع تعاملات ایران با خارج را بشناسد و نظامات جهان را بداند وگرنه برنامه‌ریزی در جهت حفظ منافع ایران نمی تواند داشته باشد. ایران در منطقه جایگاه ویژه ای دارد و دارای نقاط قوتی است. دشمنان می خواهند ایران منطقه خاورمیانه را سامان ندهد.

وی با اشاره به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در این برهه زمانی یادآور شد: نامزد ریاست جمهوری باید قانون اساسی، فرهنگ ایرانی، ‌اهداف نظام و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را بشناسد. در کشور مسائل مختلفی وجود دارد و اقتصاد اولویت و دغدغه اول ما است که معیشت و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است و تاثیر بر مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز گذاشته است.

آل‌اسحاق با بیان اینکه اگر مشکلات اقتصادی درست شود برخی دیگر از مشکلات نیز سامان می‌یابد افزود: در این دوره نیروی پیش برنده باید نیروی اقتصادی باشد و کسی که مسئولیت می پذیرد باید به اقتصاد عالم باشد و برنامه و تیم اجرایی داشته باشد. باید مسائلی همچون تغذیه، مسکن، سلامت و بهداشت، پوشاک و آموزش را در کوتاه مدت برای مردم تامین کرد و سامان داد.

این فعال سیاسی و اقتصادی، برخی از مشکلات اقتصادی را شامل مشکلات نظام پولی و ارزی و اشتغال و بیکاری دانست و اظهار کرد: هدفمندی یارانه ها از موضوعات مهمی است که باید بدانیم چطور فاز بعدی آن را عمل کنیم. زیرساخت های اقتصادی بسیاری در کشور وجود دارد که بلا استفاده مانده و حدودا 50 درصد ظرفیت های اقتصادی را شامل می شود که باید به فعلیت برسد.

وی با تاکید براینکه تورم و نقدینگی مشکل اساسی دیگر اقتصاد ایران است، گفت: از سال 84 تاکنون تورم بیشتر شده است و این از عدم نگاه جدی به تولید بوده است. رهبری دو سال پیش از اتاق خواسته اند که گزارش های دوره ای را برای ایشان ارسال کنیم و ما دو تیم تشکیل دادیم در این باره و با نخبگان 72 جلسه داشتیم در حوزه اقتصاد داخلی و خارجی و گزارش هایی به رهبری ارائه کردیم که در برنامه ریزی آینده می تواند به ما کمک کند.

رییس اتاق بازرگانی تهران، یکی از تفاوت های دولت هاشمی رفسنجانی با احمدی نژاد را در نوع اقتصاد دانست و افزود: در دولت هاشمی اقتصاد درآمدی بود و در دولت احمدی نژاد اقتصاد توزیعی در دستور کار قرار داشت. در دولتهای اخیر درآمدهای دولت بین مردم به صورت یارانه توزیع شد و این نقدینگی و به تبع آن تورم را افزایش داد در صورتی که باید منابع مالی به سمت تولید سرازیر می شد.

آل‌اسحاق با بیان اینکه باید با ریشه های فساد به شدت برخورد کرد، گفت: این درست نیست که با مفسد برخورد کنیم اما به ریشه های فساد برخورد نکنیم. اموری که ایجاد فساد می‌کند را باید ریشه‌کن کرد.

وی درباره رابطه ایران با جامعه بین‌الملل اظهار کرد: باید در چارچوب منافع ملی و خط قرمزهای نظام رفتار کرد ولی با همه کشورها به جز خطوط قرمز تعامل را در دستور کار قرار داد نه تعارض. در صورتی که امریکا نیز دست از دشمنی با ایران بردارد می توان با آن ها مذاکره کرد.

این عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی فرماندهی اصلی رهبری است، اظهار کرد: رییس جمهور پس از اینکه مقبولیت مردم را بدست آورد مشروعیتش بر اساس تنفیذ رهبری بدست می آید. رییس جمهور باید به تنفیذ با گوشت و استخوان اعتقاد داشته باشد و اگر آن را نادیده بگیرد خلاف کرده است.

وی در بخش دیگر سخنانش با ابراز تاسف از ایجاد فضای تعارضی در کشور گفت: فضای بداخلاقی که در کشور ایجاد دشده است باید با حفظ روحیه اعتدال به جامعه اخلاقی بازگردد.

آل‌اسحاق در پایان با تاکید بر اینکه "شقه شقه کردن مردم در کشور آسیب بزرگی است"، گفت: قوه مجریه و قوه قضاییه با همراهی هم باید کاری کنند که مردم احساس امنیت و اعتماد به نظام داشته باشند و مردم بتوانند راحت تظلم خواهی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha