• چهارشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92012810950
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش: مدارس خاصی برای تربیت قاریان تاسیس کردیم

وزیر آموزش و پرورش: مدارس خاصی برای تربیت قاریان تاسیس کردیم

وزیر آموزش و پرورش، تربیت معلم در آموزش و پرورش را رکن اساسی عنوان کرد و افزود: همه تلاش وزارت آموزش و پرورش در جهت تربیت معلمان شایسته و قرآنی است.

وزیر آموزش و پرورش، تربیت معلم در آموزش و پرورش را رکن اساسی عنوان کرد و افزود: همه تلاش وزارت آموزش و پرورش در جهت تربیت معلمان شایسته و قرآنی است.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی بعدازظهر روز گذشته سه شنبه 27 فروردین ماه در دیدار با اعضای فراکسیون قرآن، نماز و عترت که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بحثی پیرامون حرکت به سمت فرهنگ قرآنی در آموزش و پرورش شکل گرفت، افزود: از سه سال پیش برنامه‌ریزی‌هایی به عمل آمد و معاونتی با عنوان معاونت تربیتی و فرهنگی برای این کار شکل گرفت که زیرمجموعه اداره کل قرآن و نماز بود.

وی به ایجاد ۳۲ اداره قرآن و نماز در ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور اشاره کرد و افزود : پیش از این ۶۷۰ دارالقرآن در کشور وجود داشت، اما ما این رقم را به ۱۰ هزار مدرسه قرآنی رسانیدم که در نخستین سال آغاز این طرح یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز را تعلیم دادیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس خاصی برای تربیت قاریان تاسیس کردیم، افزود: در این مدارس علاوه بر درس‌های عمومی، شش ساعت در هفته قرآن را در برنامه کاری دارند.

وی افزود: در این مدارس فرهنگ قرآنی سرلوحه کار قرار گرفت به نحوی که مسائلی مانند لباس، نوع برخورد و حرف زدن دانش‌آموزان قرآنی شود. مدارس قرآنی را به این نیت تاسیس کردیم که نخبگان را قرآنی بار بیاوریم تا در آینده مهندس قرآنی، پزشک قرآنی و خلبان قرآنی داشته باشیم.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: بدین منظور مجوزی از دولت اخذ شد و پنج هزار نخبه قرآنی با آزمون جذب وزارت آموزش و پرورش شدند و از اول مهرماه سال گذشته فعالیت خود را شروع کردند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هفت جلد کتاب قرآنی را با هدف استفاده دانش‌آموزان ابتدایی تا متوسطه به زیر چاپ بردیم و ۲۸ برنامه قرآنی را تدارک دیدیم و در آموزش و پرورش سعی کردیم تا فضای قرآنی را به وجود بیاوریم و همه دانش‌آموزان را به این سمت و سو سوق دادیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نمایندگان نقش بسزایی در ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی دارند و باید به حمایت‌های خویش از این بخش ادامه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha