• سه‌شنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ / ۰۰:۵۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92012709674

حاجی بابایی خبرداد: هنرستانها از مهر ماه 3 ساله می‌شوند

حاجی بابایی خبرداد: هنرستانها از مهر ماه 3 ساله می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: از مهر امسال تمامی هنرستانها سه ساله می‌شوند و دبیرستانها نیز به دو دوره اول و دوم تقسیم می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: از مهر امسال تمامی هنرستانها سه ساله می‌شوند و دبیرستانها نیز به دو دوره اول و دوم تقسیم می‌شوند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» ایسنا، افزود: یکی از برنامه‌های مهم سند تحول سه ساله شدن دوره تحصیل در دبیرستانها و هنرستانها و مراکز فنی و حرفه‌ای است و این دوره به صورت کاملا تخصصی به دانش آموزان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند آموزش و پرورش در اجرای نظام جدید تنها پایه ششم را راه‌اندازی کرده است، در حالی که سه ساله شدن هنرستانها که در سالهای گذشته دو ساله بود، مهمترین بخش تحول در نظام آموزشی جدید است.

حاجی بابایی تصریح کرد: از مهر امسال تمامی هنرستانها سه ساله می‌شوند و دبیرستانها نیزبه دو دوره اول و دوم تقسیم می‌شوند، به این معنا که پس از پایه ششم، سال اول متوسطه اول آغاز می‌شود و پس از اتمام سه ساله اول متوسطه، سه ساله دوم به صورت تخصصی برای دانش آموزان آغاز خواهد شد.

وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزان مراکز فنی و حرفه‌ای، هنرستانها و مراکز کاردانش پس از اخذ دیپلم به صورت مستقیم به عنوان یک کارآفرین وارد بازار کسب و کار و تولید می‌شوند، لذا باید بتوانیم در مدت کوتاهی دانش آموزان را به سمت هنرستاها سوق دهیم.

وی تاکید کرد: برای توسعه هنرستانها باید سایر نهادهای مرتبط با کار از جمله جهاد کشاورزی همکاری مستمری با هنرستانهای کشور داشته باشند تا آموخته‌های علمی و عملی این هنرجویان به طور مستقیم با بازار کار گره بخورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۷ ۱۰:۱۱

به خاطر خدا و به حرمت آموزش و پرورش هرکس در هر جایی هرکاری ازدستش برمی آید برای جلوگیری اجرای طرح های صرفا شکلی وبدون محتوای آقای وزیر قلما و قدما اقدام نماید.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۷ ۱۰:۱۶

آقای وزیر فارغ التحصیلان رشته‌های دانشگاهی بیکارند حالا شما می گویید فارغ التحصیل هنرستان وارد بازار کار شوند.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۷ ۱۰:۵۴

آقای وزیر! طرحهای نیمه تمام مثل مدارس مروج سلامت، پایه ششم، سند تحول و بیمه طلایی را به سرانجام برسان تا بعد.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۷ ۱۱:۰۶

خواهشا اين‌قدر طرحهای صد من یه غاز ندید پس تکلیف این همه آدم که دارن برای کنکور کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می‌خونن چی می‌شه؟ شما حرف از توسعه می‌زنید در حالی که با این طرح ها دارید هنرستان ها و مراکز فنی حرفه ای و این همه دانشگاه خوب در فنی حرفه ای رو به تباهی می‌کشید! اگر شما می‌خواهید توسعه بدید چرا به دانشگاههای فنی حرفه‌ای هیچ توجهی ندارید. من دارم می‌بینم که این همه دانشگاه خوب داریم تو فنی حرفه‌ای اما بخاطر بی توجهی شما پرکارترین فعالترین دانشجوهای فنی در دانشگاههای فنی حرفه‌ای با حداقل امکانات دارن تحصیل می‌کنن مثل دانشگاه شمسی‌پور که با انتقالش دارین نابودش می‌کنید. به نظرم اگر شما قصد توسعه دارید بهتره که هنرستان رو دو ساله بذارید عوضش دانشگاههای کارشناسی ناپیوسته رو با کاردانی پیوسته اقدام کنید یه کنکور کارشناسی پیوسته برای فنی حرفه ایها برگزار بشه. امیدوارم با این بی‌کفایتی ها فقط همینی رو که داریم هم از بین نبرید!