• دوشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92012609396
  • خبرنگار : 71429

احمدزاده کرمانی: دولت کاندیدای خاصی ندارد

احمدزاده کرمانی: دولت کاندیدای خاصی ندارد

رییس سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد.

رییس سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روح‌ الله احمدزاده با اعلام آمادگی برای کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: شعار بنده برای دولت آینده، شعار «دولت جوان، عدالت قانوگرایی و وفاق ملی است» است که ان شالله با این شعار کار خود را آغاز خواهم کرد.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که موضوع بسیار مهم دیگر که باید مدنظر قرار دهیم، تحقق عدالت در فضای عمومی کشور است،تصریح کرد: عدالت شاه بیت تحقق زیست عادلانه در همه جای عالم است.

احمدزاده کرمانی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی » از سوی مقام معظم رهبری گفت: مفهوم حماسه بنیادی‌ترین عنصرش، عنصر مردم است؛ چرا که این حماسه قرار است از سوی مردم رقم بخورد.

رییس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این‌که امسال در شرایطی به استقبال یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری می‌رویم که شاهد فشارهای نظام سلطه و استکبار بر کشورمان به بهانه انرژی هسته‌یی یا سلاح هسته‌یی هستیم، اظهار کرد: با شرایط امروز کشور ما، رنگ و بوی جدی جهادی در مردم به وجود آمده است و مردم ثابت کردند که هرگاه جبهه ظلم و استکبار بر آن تحمیل شود بیشتر در صف مبارزه با این جریان قرار می‌گیرد، لذا تحریم‌ها نه تنها کارساز نیست، بلکه شاهد حضور بیشتر مردم در انتخابات ریاست جمهوری خواهیم بود و شاید با این حضور بزرگترین حماسه بعد از انقلاب اسلامی رقم بخورد.

وی دررابطه با اعلام آمادگی‌اش برای حضور در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری،‌ادامه داد: بنده پس از استیذان از محضر علماو پس از مشورت با دوستان اهل خرد و اهل سیاست به این نتیجه رسیدم که به عنوان نماینده نسل سوم انقلاب اسلامی که آرمانی‌تر از نسل اول انقلاب اسلامی است در صحنه حضور پیدا کنم.

رییس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به این‌که با شعار «دولت جوان، عدالت قانوگرایی و وفاق ملی» در یازدهمین دوره انتخابات حضور خواهم داشت، گفت: در حالی که فشار خارجی بر کشورمان تشدید شده است و نیز جریان ناجوانمردانه اجماع سران سلطه علیه ملت ایران تشدید شده است؛ بنابراین بنیادی‌ترین عنصر در شرایط فعلی کشورمان،‌بحث وفاق ملی است.مسئله‌ای که فضای سیاسی کشور را به حاشیه کشانده و ما را از توجه به مسائل اساسی کشورمان از جمله مشکلات معشیتی مردم،‌حل گرانی و رونق کار در کشور دور کرده است.

وی با بیان این‌که دولت جوان، دولتی است که شاکله سیاست‌گذاری‌هایش،‌اجرای عدالت‌خواهی است، گفت:در واقع تمکین در برابر قانون و ترویج زمینه‌های وفاق حداکثری در بدنه آحاد مسوولین کشور جز اساسی‌ترین مسائل مهم برای تحقق شعار من است.

احمدزاده کرمانی تصریح کرد: شعار دولت جوان را انتخاب کردم، چون اکثریت جامعه کشورمان جوان هستند و باور من این است هرم جمعیتی کشور به شدت جوان است و از سوی دیگر بدنه و هرم اجرایی کشورمان در حال پیر شدن است.اگر من توفیق داشته باشم در خدمت ملت باشم حداقل 30 درصد بدنه اجرایی کشور را اختصاص به جوانان می‌دهم زیراجوانان دارای تفکرات نو هستند.

احمدزاده کرمانی با اشاره به این‌که تمامی قوانین نظام جمهوری اسلامی اعم از قانون اساسی و قوانین مجلس و مصوبات دولت و ... باید مبنای عملکرد همه مدیران در سراسر کشور باشد، اظهار کرد: در واقع مسئله مهم در مدیریت کشور تمکین در برابر قانون است چرا که قانون بد به مراتب بهتر از بی‌قانونی و هرج و مرج‌گرایی در مسائل اجرایی کشور است.

وی با اشاره به این‌که مسئله مهم دیگر تحقق عدالت در جامعه است خاطر نشان کرد: یکی از زیباترین وجوه تحقق انقلاب اسلامی سر دادن شعار عدالت در فضای عمومی کشور و نیز جهانی شدن این شعار است؟ در واقع عدالت شاه بیت زیست عادلانه در همه جای عالم است و ناگفته نماند که شعار عدالت در دولت‌های نهم و دهم مطرح شده بود.

رییس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: اگر سیاستگذار‌ی‌ها در چارچوب عدالت در نظام سیاسی، اقتصادی و ... پیش برود، منجر به تحقق شعار عدالت که یکی از شعارهای مقام معظم رهبری است، می‌شود.

رییس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متذکر شد: بنده هیچ توافقی و گفت‌وگویی برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با رییس جمهور نداشته‌ام.

احمدزاده کرمانی با بیان این‌که حل مشکلات مردم نیازمند خرد جمعی است، ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که مردم با آن روبرو هستند مسئله گرانی است، البته برخی از دوستان بر این اعتقادند که تحریم‌ها باعث گرانی در جامعه شده، ولی بنده به چنین موضوعی باور ندارم چرا که شاید تحریم‌ها در بخش واردات و در حوزه‌ صنایع و ... تاثیر بگذارد، اما گرانی‌ها در کشورمان ارتباط وسیعی با جریان تحریم ندارد.

وی با بیان این‌که اگر دولت می‌خواهد در زمینه اشتغال موفق باشد ، باید راه را برای سرمایه‌گذاران باز کند، تاکید کرد: اگر خدایی نکرده در معادلات اقتصادی منافع ملی و حقوق مستضعف برای منفعت‌های جریانی و گروهی تضییع شود، پرچم عدالت در کشور از بین می‌رود. همچنین باید در زمینه اشتغال بخش کشاورزی را تقویت کنیم. همچنین من امیدوارم که موضوع مسکن هم در کشورمان حل شود و ما باید تا آنجا که می‌توانیم مسکن بسازیم.

رییس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این‌که نظام بانکی در کشور باید تغییر کند، اظهار کرد: نظام بانکی که هم اکنون در کشور ما وجود دارد منجر به دافعه سرمایه‌گذاران می‌شود و بیشتر در این نظام ما با مناسبات رشوه‌آلود مواجه هستیم.

احمدزاده کرمانی با یادآوری موضوع «خاوری» در سال 84 ، ادامه داد:در واقع ما با جریان فساد اقتصادی در دولت روبه‌رو هستیم؛ چرا که اگر چنین موضوعی صحت نداشت ما شاهد حضور امیر منصورهای خسروی در جامعه نبودیم، البته ناگفته نماند که قوه قضاییه به حق و عدالت در برخورد با مفسدین اقتصادی عمل کرد ولی باید عزم نظام برای مبارزه با فساد فراهم شود.

وی با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها گفت: هدفمندی یارانه‌ها باید در دولت‌های بعدی هم ادامه یابد. البته برای اینکه بتوانیم هدفمندی یارانه‌ها را کنترل کنیم باید هدفمندی مصرف را در بین مردم رواج دهیم تا مردم بدانند که پول خود را برای کالاهای ضروری و اساسی باید مصرف کنند.

رییس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: راه شکست تحریم‌ها در کشورمان این است که بودجه کشور را از اتکا به نفت خارج کنیم و به صادرات غیرنفتی متکی باشیم.

احمدزاده کرمانی گفت که باید در دولت یازدهم نیز سفرهای استانی ادامه پیدا کند؛ چرا که این خواست مقام معظم رهبری است.

وی با بیان این که در حوزه فرهنگ نیز باید کاهش تصدی‌گری را دنبال کنیم و به اهل رسانه، فیلم، تئاتر و موسیقی اعتماد کنیم.گفت:اگر هنر و فرهنگ در خدمت توسعه ملی قرار بگیرد، شتاب پیدا خواهد کرد. در واقع رسانه‌ها مهمترین ابزار استراتژیک تنویر افکار عمومی هستند.

رییس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این‌که موضوع سیاست‌ خارجی در دولت‌های آینده را باید رهبری مشخص کند، خاطر نشان کرد: یکی از مسائل بنیادی و مهم در سیاست خارجی این است که رییس جمهور پاسخ دهد که می‌خواهد در حوزه جبهه مقاومت در منطقه چه کاری را انجام دهد و برای این کار باید جریان حماس در فلسطین تقویت شود.

احمدزاده کرمانی گفت که اگر من رییس جمهور آینده شوم،‌علی‌اکبر صالحی را به عنوان معاون اول دولت، ثمره هاشمی را به عنوان وزیر کشور، نیکزاد را به عنوان معاون اجرایی رییس جمهور، سردار اسدی وزیر دفاع، سعید جلیلی را وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام و المسلمین طائب را وزیر اطلاعات ، مهندس فتاح را وزیر نفت، دکتر شجاع وزیر بهداشت، وزیر فرهنگ را دکتر هادی همایون، وزیر محیط‌زیست دکترسلطان خواه و وزیر کار و رفاه اجتماعی را فروزان‌مهر قرار خواهم داد.

وی تاکید کرد: بنده در نظر دارم که معاونتی را در امور مناطق محروم که اختیارات اصل 127 قانون اساسی را دارد ایجاد کنم؛ چرا که در نظر دارم با ایجاد این معاونت مناطق محروم را شناسایی کنم و تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا دیگر چنین مناطقی در کشور نداشته باشیم.

احمدزاده کرمانی در حاشیه این سخنرانی با بیان این که «دولت مجری انتخابات است و کاندیدای خاصی ندارد»، اظهار کرد: اگر دولت در مسیر حمایت از کاندیدای خاصی قدم بر دارد خلاف قانون است.

وی با بیان این‌که باور من این است که هر کسی که در عرصه نظر و عمل فاصله خودش را از ارزش‌های انقلاب اسلامی بیشتر کند از منظر مردم خواهد افتاد،یادآور شد: جریانی که در سال 1388 اتفاق افتاد مبادرت به چالشی برای نظام شد و انتخابات را مخدوش کرد. این جریان تا پایان تاریخ ملت ایران باقی است.

رییس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به این سوال که آیا شما از نظر خودتان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده از سوی شورای نگهبان تایید خواهید شد یا خیر گفت: اگر کاندیدای بوی انحراف بدهد قطعا تایید نمی‌شود،‌من بوی انحراف نمی‌دهم و امیدوارم که برای انتخابات آینده انتخاب شوم.

وی با بیان اینکه نظام علاقمند به حضور جوانان است ادامه داد: مقام معظم رهبری به حضور جوانان در صحنه‌ها باور دارند چرا که رکن اساسی و مهم کشور، جوانان هستند.

احمدزاده کرمانی خطاب به حضور کاندیداهای ریاست جمهوری آینده گفت: جنبه‌بندی من این است که زمینه برای ائتلاف وجود ندارد و کاندیداها باید در چارچوب عدالت و مردم ستیزی شفاف صحبت کنند. کاندیداها می‌توانند کابنیه‌شان را به صورت شفاف معرفی کنند چرا که شفاف صحبت کردن زمینه را ایجاد می‌کند که برای انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام آمادگی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۶ ۱۳:۵۴

شما هم بیا! قدمت روی چشم. تا الان کاندیداها 20 نفری شدن! تا 200 تا ظرفیت داره چون مثل پذیرش دکترا ظرفیت 10 برابر شده!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۶ ۱۶:۱۰

درود بر دکتر احمدزاده، حامی مظلومان.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۷ ۱۵:۵۵

به نظرم گفتمان و ادبیات و دوره جدیدی با وجود افرادی چون احمدزاده بر کشور حاکم خواهد شد درود بر ایشان.