• دوشنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92011905367
  • منبع : مطبوعات

دلایل تصادفات بیشتر پراید از دیدگاه سایپا

دلایل تصادفات بیشتر پراید از دیدگاه سایپا

در پی انتشار آمار تصادفات نوروزی از سوی پلیس راهنمائی رانندگی نیروی انتظامی و در صدر قرار گرفتن پراید در آمار تصادفات، شرکت سایپا توضیحاتی ارائه کرد.

در پی انتشار آمار تصادفات نوروزی از سوی پلیس راهنمائی رانندگی نیروی انتظامی و در صدر قرار گرفتن پراید در آمار تصادفات، شرکت سایپا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در توضیحات سایپا ضمن تقدیر از زحمات راهور نیروی انتظامی که با اقدامات خود از افزایش تلفات جاده ای در تعطیلات نوروزی جلوگیری بعمل آورده اند، آمده است: "درخصوص انتشار گزارش راهوار محترم نکاتی بوده است که برخی از رسانه ها بدون دقت نظر و بررسی موضوع اقدام به انتقاد نسبت به خودروهای صدر نشین این جدول علی الخصوص پراید کرده‌اند که نکات زیر جهت تنویر افکار عمومی تقدیم می گردد.

1- علت صدر نشینی پراید بر خلاف آنچه بی کیفیتی این خودرو در برخی از رسانه‌ها نام برده شده است دلیلی جز تعداد بالای تولید این خودرو ندارد و طبیعتاً جز این نمی توان انتظار داشت که خودروئی که به تعداد 5 میلیون دستگاه در جاده‌های کشور رفت و آمد داشته و میزان تولید یک سوم از کل خودروهای تولیدی را در اختیار دارد در فعل و انفعالات رانندگان ایرانی مصون از حوادث جاده‌ای که عوامل موثر دیگری نیز در بروز آن دخیل هستند باشد. در عین حال باید عنوان کرد که مطمئناً آمار پائین تصادفات در خودروهای قعر جدول نیز مطمئناً بواسطه کمیت و تعداد محدود تولید و یا حتی واردات و در واقع وجود آن خودروها در دست مشتریان است و در حقیقت اگر آخرین خودروی جدول منتشره نیز تیراژ تولید میلیونی همچون پراید را داشته باشد مطئمناً همانند پراید جایگاه بالای این جدول را از آن خود می کرد.

2- بر اساس آمار ارائه شده در سالهای گذشته مهمترین عامل تصادفات جاده ای را خطای انسانی با سهم 52 درصدی تشکیل می دهد و مطمئناً نقش خطاهای انسانی با هر خودرویی در تصادفات اجتناب ناپذیر خواهد بود و باز هم در این مورد نقش کمیت در مورد پراید باعث شده این خودرو بیشترین آمار تصادفات را از آن خود کند.

3- نکته قابل انتقاد دیگر برداشت اشتباه برخی از رسانه‌ها از آمار بالای تصادفات یک خودرو و اتصال این موضوع به مقوله کیفیت خودروها است. در این خصوص باید اذعان داشت که خودروهای پراید جدید که با نام خانواده x100 عرضه می شود با توجه به استانداردسازی این محصول و ارتقاء سطح ایمنی و کیفی آن از درجه بالاتری از خودروهای پراید قدیمی را در اختیار داشته و اضافه بر این بر اساس آمار بدست آمده درصد تصادفات این خانواده در مقابل خودروهای پراید قدیمی بسیار ناچیز بوده و جمع بندی دو محصول با دو سطح ایمنی متفاوت باعث خدشه دار شدن برند و محصول یک شرکت خودروسازی است که بهتر بود در این آمار درصد خودروهای X100 و پراید جدا از یکدیگر اطلاع رسانی می‌شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۱۶:۴۰

جان بچه‌ات اگر به خودت یا یکی از اعضای خانواده‌ات یه پراید مجانی بدن بگن تا پنج سال نه زیاده، بگن یک سال باهاش مسافرت برو، آیا جان بچه‌ات قبول می‌کنید؟! آیا به 10 درصد استاندارد بودن پراید ایمان داری که سوارش بشی؟

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۱۶:۴۸

در مورد بند یک باید خدمتتون عرض بشود، بنز، ب‌ام‌و، تویوتا و... در سال بالای چند میلیون در برخی کلاسها تولید می‌شه. پس چرا آنها این‌قدر کشته نمی‌دهند یا تولیداتشان مجاله نمی‌شود؟! در مورد خطای انسانی بله، خطای انسانی هیچ وقت صفر نمی‌شه ولی خودرو و راه می‌تونه نجات بده. انسان مانند تولیدات دیگر کشورهای غیرمسلمان. در مورد بند سوم: شما خودتون تولید می‌کنید عرضه، تقاضا، کیفیت، قیمت، استاندارد بودن هم خودتون اعلام می‌کنید؟! لابد 2 ساله دیگه x200 می‌دین بیرون و اعلام می‌کنید پراید و x100 ربطی به ما نداره!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۱۷:۲۲

پراید هم شد ماشین آخه...!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۱۷:۳۱

خوب است بررسي شود گواهينامه چند درصد از مقصرين ب 1 بوده است؟

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۱۷:۴۳

اینکه تعداد خودروهای پراید نسبت به بقیه خودروها بالاست درست. سئوال اینجاست چرا در تصادفات پراید تعداد مرگ‌ومیر زیاد هست. نمی‌توان پرسید راه‌حلی برای استحکام بدنه یا نوع طراحی وجود دارد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۲۲:۵۴

من آرزو به دلم مونده یه بار هم شده، فقط برای یه‌بار هم شده، بعد از اینکه ایرادی به این خودروسازای داخلی شد، به جای اعلان سریع تکذیبیه، بیان و بگن حق با شماست و سعی می‌کنیم در مدلهای بعدی این ضعف رو برطرف کنیم.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۲۳:۵۴

شما که این نظرات رو می‌دید، بدونید كه 100 درصد علت تصادفات خود ما ملت هستیم! بیخود شرکتهای خودروسازی رو مقصر ندونید! مقصر ما هستیم که این آشغالا رو می‌خریم.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۰ ۰۹:۰۴

آیا این مسئول محترم که جوابگو بوده حاضره برای ایاب و ذهاب داخل شهرش از پراید استفاده کنه؟ یا اعلام کنه ماشین مسافرتش چیه؟ آیا حاضرند درصد مقصر بودنشون را قبول کنند؟