• یکشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92011804046
  • خبرنگار : 71219

عباسیان مطرح کرد: سریال‌ها بزرگترین آسیب برای شبکه نمایش خانگی

عباسیان مطرح کرد: سریال‌ها بزرگترین آسیب برای شبکه نمایش خانگی

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری تاکید کرد: بزرگترین خیانت و آسیب به شبکه‌ نمایش خانگی سریال‌هایی هستند که در این شبکه‌ توزیع شدند.

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری تاکید کرد: بزرگترین خیانت و آسیب به شبکه‌ نمایش خانگی سریال‌هایی هستند که در این شبکه‌ توزیع شدند.

محمدرضا عباسیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان کرد: شبکه‌ی نمایش خانگی مهم‌ترین پتانسیل بازگشت سرمایه‌ی اقتصادی در سینما باید باشد و این ظرفیت را هم دارد. در واقع حجم عمده‌ی این پتانسیل باید در اختیار سینما باشد تا این صنعت سقوط نکند ولی متاسفانه اکنون چنین ظرفیتی بیشتردر اختیار سریال‌های ایرانی و انیمیشن‌های خارجی قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه تولید و پخش این سریال‌ها در تلویزیون می‌تواند دنبال شود،‌ اضافه کرد: اگر ظرفیت شبکه‌ نمایش خانگی در اختیار سریال‌ها نباشد به صنعتی آسیب وارد نمی‌شود ولی موضوع سینما متفاوت است. به همین دلیل این سریال‌ها بزرگترین خیانت به شبکه نمایش خانگی هستند.

وی در ادامه درباره‌ وضعیت فروش در شبکه نمایش خانگی تصریح کرد: به طور کلی تیراژ فروش محصولات پایین آمده و یکی از دلایل این مسئله وضعیت اقتصادی مردم است، اما دلیل مهم‌تر اشباع شدن بیشتر مخاطبان توسط شبکه‌های تلویزیونی داخلی و ماهواره است، چون به هرحال مردم بخشی از نیازها و اوقات سرگرمی خود را از طریق این شبکه‌ها پر می‌کنند و نیاز کمتری به شبکه‌ی نمایش خانگی پیدا می‌کنند.

عباسیان گفت: دلیل دیگر کاهش میزان فروش و تیراژ محصولات، افزایش قاچاق و کپی غیر‌مجاز است. این مسئله در شهرستان‌ها وضعیت بدتری دارد چون میزان فروش در شهرهای دیگر بسیار پائین آمده است.

او عدم ساماندهی توزیع و پخش در بازار توسط موسسات فرهنگی را یکی دیگر از عوامل وضعیت نامناسب شبکه‌ی نمایش خانگی دانست و اظهار کرد: هیچ ساماندهی در پخش محصولات وجود ندارد و نظارتی بر اینکه در هفته یا ماه به چند عنوان محصول نیاز است یا اینکه چه تعداد کارتون خارجی یا فیلم ایرانی و خارجی باید توزیع شود،‌ انجام نمی‌شود و در واقع در این حوزه سلیقه‌ای و جزیره‌ای عمل می‌شود.

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری با بیان اینکه این موسسه در سال 91 نسبت به سال قبل از آن افت فروش نداشته است، گفت: تعدادی از موسساتی که با افت فروش مواجه شده‌اند جزو موسسات غیر فعال هستند درحالی که فقط یک پنجم موسساتی که پروانه فعالیت دارند در بخش نمایش خانگی فعال هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha