• جمعه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 92011603140

اعمال افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان از فروردین

اعمال افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان از فروردین

در حالی طی سالیان گذشته میزان افزایش حقوق کارکنان معمولا کمتر نرخ تورم بود و زمان اعمال آن نیز چند ماه بعد از سال بود به نظر می‌رسد که در سال 92 علاوه بر افزایش قابل توجه از فروردین‌ماه نیز اعمال شود.

در حالی طی سالیان گذشته میزان افزایش حقوق کارکنان معمولا کمتر نرخ تورم بود و زمان اعمال آن نیز چند ماه بعد از سال بود به نظر می‌رسد که در سال 92 علاوه بر افزایش قابل توجه از فروردین‌ماه نیز اعمال شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسنا مسئولان دولتی از افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان خبر می‌دهند و تاکید دارند که این افزایش حقوق باید از فروردین ماه نیز اعمال شود.

در این زمینه معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری می‌گوید: با تصویب هیات دولت میزان افزایش حقوق کارمندان در سال 92 ، 25 درصد خواهد بود.

رحیم ممبینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار می‌کند: بنا به پیشنهاد رییس جمهوری و با تصویب هیات دولت ضریب ریالی برای افزایش حقوق در سال جاری 25 درصد خواهد بود.

وی با بیان این‌که مصوبه هیات دولت طی همین روزها ابلاغ می‌شود، تصریح می‌کند: پس از ابلاغ این مصوبه دستگا‌ه‌های اجرایی می‌توانند 25 درصد افزایش را در حقوق فروردین ماه اعمال کنند.

به گزارش ایسنا هیات وزیران در مصوبه 27 اسفند سال 1391، تصمیم گرفته بود که حقوق کارمندان دولت در سال جاری 20 درصد افزایش یابد ولی به تازگی با اصلاح این مصوبه، مقرر شد که حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان 25 درصد افزایش یابد.

در مصوبه قبلی دولت، ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری برای سال 1392 به میزان 966 ریال تعیین شده بود که معنی آن افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان دولت در سال جاری بود؛ اما با اصلاح این مصوبه و افزایش ضریب از 966 ریال به 1000 ریال، حقوق کارمندان و بازنشستگان 25 درصد افزایش خواهد یافت.

مصوبه قبلی دولت روزهای نخست کاری فروردین ماه با امضای محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد اما دستگاه‌های اجرایی باید منتظر اصلاحیه این مصوبه باشند که بر اساس آن حقوق کارکنان و بازنشستگان دولتی 25 درصد افزایش می‌یابد.

محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی نیز دراولین روزهای سال جاری اظهار کرده بود که با توجه به تورم حدود 30 درصدی اسفند ماه دولت تلاش می‌کند که میزان افرایش حقوق را به همین مقدار نزدیک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۶ ۱۴:۳۴

باز هم هنوز خیلی کمتر از تورم رسمی کشور(30 درصد) و تورم واقعی 300 درصدی است!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۶ ۱۹:۲۹

بيني و بين‌الله، آيا تورم 30 درصد است؟!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۶ ۲۱:۱۸

کاش همینی هم که می‌گن، اجراء بشه.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۶ ۲۳:۱۴

باز هم خدا رو شکر 25 درصد اضافه کردن. اگر هر سال بیشتر بشه عالیه الحمدلله.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۸ ۰۰:۰۵

افزایش ضریب 25 درصد به معنی افزایش 25 درصد حقوق نیست بلکه به‌دلیل ثابت بودن مخرج تناسب نسبت به سال ابتدایی افزایش واقعی آن چیزی در حد نصف آن خواهد بود.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۶:۰۵

با سلام، اولا تورم سواره است، کارمندان دولت پیاده. دوما، چرا دولت قانون خدمات کشوری را در این خصوص که صراحتا دولت را موظف به پرداخت افزایش حقوق کارکنان بر مبنای تورم هر ساله می‌نماید، اجرا نمی‌کند؟ سوما، چند سالی که دولت این قانون را اجراء نکرد یا کمتر از میزان تورم حقوقها را افزایش داد تکلیف آن چی خواهد شد؟ با احترام الخیر فی ما وقع.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۷:۲۳

در افزایش حقوق معلمان در بین همکاران عدالتی نیست! همکار همسطح من، سیصد هزار تومان افزایش داشته ولی بنده یکصدوسی هزار تومان. این کار فقط از عهده دولت عدالت مهر برمی‌آید نه؟ حالا افزایش حقوق مثل پارسال 7.5 درصد باشد یا 20 درصد، مردنی ما کارمندانیم و علاج به غیر از گذاشتن یک صفر به آخر حقوق، چیز دیگری درمان مرگ کارمندان نیست!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۷:۲۶

همینجوری حقوق معلمان بیش از 30 درصد از سایر کارکنان کمتر است. بماند مزایای سایر کارکنان!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۲۱:۳۷

باز هم ممنون. اگه اجرا بشه که ما هم خوشحال می‌شیم.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۸ ۰۰:۰۶

ای کاش افزایش حقوق همتراز تورم واقعی بود.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۸ ۱۲:۵۱

من به‌عنوان یه دکتر مملکت حاضرم حقوقم را به رئیس‌جمهور بدم و ایشان هزینه‌های جاری زندگی بنده را بدهند. آقای رئیس‌جمهور! یک نفر فوتبالیست یک فصل قرارداد می‌بندد میلیاردی، آخرش هم می‌روند گند می‌زنند! بنده حاضرم سی سال قرارداد ببندم با دولت محترم پول یک فصل یه بازیکن را بگیرم.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۱۵:۵۱

خواهش می‌کنم اگر حقوقها زیاد شد 3 ماه بعد کمش نکنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۲۰:۲۱

من يك فرهنگي‌ام. به خدا با اين حقوق و افزايش هم نمي‌شه زندگي كرد.