• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 91122616882
  • خبرنگار : 71477

چپ‌ها در شیلی به "میشل باچلت" چشم دوخته‌اند

خانم "میشل باچلت" به عنوان تنها شانس پیروزی مخالفان چپ میانه در انتخابات ریاست جمهوری شیلی محسوب می‌شود تا بتواند قدرت را از محافظه کاران پس بگیرد.

خانم "میشل باچلت" به عنوان تنها شانس پیروزی مخالفان چپ میانه در انتخابات ریاست جمهوری شیلی محسوب می‌شود تا بتواند قدرت را از محافظه کاران پس بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، میشل باچلت کارنامه کاری بسیاری قویی دارد. وی دختر ژنرال "آلبرتو باچلت"، چپ گرای تبعیدی که در جریان حکومت دیکتاتوری خونین شیلی تا حد مرگ شکنجه شد، متخصص اطفال، یکی از اعضای کابینه، مادر، رئیس جمهوری سابق و رئیس آژانس زنان سازمان ملل است.

در حال حاضر وی پس از وظیفه‌اش در سازمان ملل به خانه برگشته و اگر حزب چپ کاری را که می‌خواهد، انجام دهد، خانم باچلت یک سمت دیگر را به عنون "منجی" به کارنامه خود اضافه می‌کند.

باچلت 62 ساله که جمعه شب به کشورش بازگشت تنها شانس مخالفان چپ میانه در انتخابات ریاست جمهوری 17 نوامبر محسوب می‌شود و می‌تواند قدرت را از دست محافظه کاران که با پیروزی "سباستیان پینه‌را" در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 روی کار آمدند، باز پس بگیرد.

وی در کشورش به عنوان تنها رئیس جمهور زن شیلی از محبوبیت و شهرت بسیاری برخوردار است.

باچلت در بیانیه‌ای که درخصوص پایان کارش در سازمان ملل منتشر کرد، تنها گفت که می‌خواهد به کشورش برگردد و هیچ زمان خاصی را مطرح نکرد.

باچلت همچنین با وجود فشارهایی که در شیلی بر روی وی قرار دارد تا برنامه‌هایش را ارائه دهد به رقابت‌های انتخاباتی اشاره ای نکرد، با وجود آنکه گمانه زنی‌های گسترده‌ای وجود دارد که وی در این انتخابات نامزد خواهد شد.

سکوت باچلت نه تنها مخالفان بلکه طرفداران وی را نیز ناامید و مایوس کرده است.

"جیم کویینتانا"، رئیس حزب لیبرال برای دموکراسی و یکی از احزاب در ائتلاف چپ میانه گفت: به طور جد برنامه دومی نداریم. در این ائتلاف ما آماده شنیدن پاسخ منفی از سوی باچلت نیستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha