• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ / ۰۰:۲۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 91121610480

نصب پیام‌های هشداردهنده در تابلوی اعلانات مدارس

جزییات دستورالعمل دانش آموزی "پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری"

جزییات دستورالعمل دانش آموزی "پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری"

معاون سلامت آموزش و پرورش گفت: دستورالعمل اجرایی برنامه‌های پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری به مدارس و واحدهای آموزشی ارسال شده است و پیام‌های هشداردهنده در تابلو اعلانات مدارس نصب می‌شود.

معاون سلامت آموزش و پرورش گفت: دستورالعمل اجرایی برنامه‌های پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری به مدارس و واحدهای آموزشی ارسال شده است و پیام‌های هشداردهنده در تابلو اعلانات مدارس نصب می‌شود.

محمدچینیان در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: پس از گذشت سال‌ها از برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال، متاسفانه شکل سنتی آن تغییر یافته و به بازی‌های خطرناک با مواد منفجره و محترقه تبدیل شده است، به طوری که بسیاری از نوجوانان و حتی بزرگسالان در آستانه سال جدید دچار مصدومیت‌های شدیدی می‌شوند.

وی افزود: یکی از عوامل ضروری برای پیشگیری از حوادث و اتفاقات، ارتقای سطح آگاهی مردم به ویژه گروه‌های در معرض خطر از جمله نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان است. معلومات،‌ آگاهی‌ها، نگرش، اعتقادات و باورهای افراد در مورد هر موضوعی نظیر حوادث چهارشنبه‌سوری، عوامل مستعد کننده رفتار سالم و پیشگیری از این حوادث را تشکیل می‌دهد، چراکه این عوامل در فرد ایجاد انگیزه می‌کند تا رفتار خود را تغییر داده و از بروز این گونه حوادث جلوگیری کند.

چینیان ادامه داد: باید کودکان و نوجوانان را تشویق کرد که از حوادث درک خوبی داشته باشند و به آنها آموزش داد که در مقابل مواد محترقه و منفجره و آتش‌بازی آسیب‌پذیر هستند.

معاون سلامت آموزش و پرورش اذعان کرد: در سال‌های اخیر این موضوع به عنوان یک رویکرد مهم در کاهش خسارات و آسیب‌های چهارشنبه آخر سال از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط تبدیل شده است و آموزش و پرورش نیز به عنوان ارگان مرجع در برنامه‌های فرهنگی دراولویت برنامه‌های پیشگیرانه قرار دارد، لذا بخشی از فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش با همکاری سایر نهادها و ارگان‌های ذیربط ، ترویج فرهنگ پیشگیری و کاهش خطرات و آسیب‌های چهارشنبه آخر سال است.

به گفته وی، تشکیل جلسه کمیته سلامت با موضوع کاهش اثرات حوادث و سوانح مرتبط با چهارشنبه آخر سال و اتخاذ تدابیر ایمنی مناسب برای مدارس و نحوه تعامل و همکاری با ارگان‌های برون سازمانی، انعقاد توافقنامه با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی جهت ارتقای فرهنگ ایمنی در برابر آتش‌سوزی و حوادث مرتبط با مواد محترقه، به حداقل رساندن خسارات آن در جامعه دانش‌آموزان و والدین، انجام همکاری‌های بین بخشی با سایر نهادها و ارگان‌های از جمله دانشگاه علوم پزشکی، فرماندهی انتظامی، هلال‌احمر و آتش‌نشانی در راستای اجرای برنامه‌های مشترک آموزشی و پیشگیرانه در مدارس بخشی از اهم اقداماتی است که در راستای توسعه فرهنگ پیشگیری و کاهش خطرات چهارشنبه آخر سال انجام می‌شود.

چینیان خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی و توجیهی برای مدیران مدارس، تهیه و ارسال دستورالعمل اجرایی به کلیه واحدهای آموزشی، برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی و آگاه‌سازی دانش‌آموزان، اولیاء و کارکنان مدارس با حضور کارشناسان ارگان‌های ذی‌ربط به ویژه نیروی انتظامی، اجرای برنامه‌های آموزشی امداد و اطفای حریق با همکاری کارشناسان سازمان آتش‌نشانی، اختصاص بخشی از برنامه‌های آغازین مدارس به موضوع پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال و ضرورت آن در اغلب مدارس و سخنرانی مسوولان مدارس، مربیان بهداشت و هلال‌احمر از اقدامات اتخاذ شده برای دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه پیام‌های هشداردهنده در تابلو اعلانات مدارس و ادارات آموزش و پرورش تهیه و نصب می‌شود، بیان کرد: برگزاری مسابقات، نمایشگاه و برنامه‌های فرهنگی مرتبط با موضوع مدارس، توزیع بروشورهای آموزشی، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی بین دانش‌آموزان، استفاده از توان و ظرفیت شوراهای دانش‌آموزی و بهداشتیاران و سایر تشکل‌های دانش‌آموزی مدارس بخش دیگری از این اقدامات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha