• شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۱ / ۲۲:۵۷
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91120503301
  • خبرنگار : 71150

در اقدامی عجیب و غیرحرفه‌ای از سوی صداوسیما صورت گرفت:

توقف پخش زنده گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور

توقف پخش زنده گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور

پخش زنده گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور با مردم از شبکه اول سیما، در اقدامی عجیب متوقف و ادامه آن به بعد از پخش سریال موکول شد.

پخش زنده گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور با مردم از شبکه اول سیما، در اقدامی عجیب متوقف و ادامه آن به بعد از پخش سریال موکول شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت‌وگوی زنده تلویزیونی محمود احمدی‌نژاد از ساعت 21:40 امشب در شبکه یک سیما آغاز شد.

در ابتدای این برنامه، مجری تلویزیونی سوالاتی را درباره بودجه سال 92 و برخی مسائل اقتصادی کشور مطرح کرد و رییس‌جمهور به آنها پاسخ داد.

در ادامه قرار شد تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های دیگر که برای اولین بار در محل ضبط برنامه حضور داشتند پرسش‌های خود را مطرح کنند اما در تلویزیون به صورت زیرنویس اعلام شد که بخش دوم گفت‌وگوی تلویزیونی احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالات خبرنگاران، پس از پخش سریال نمایش داده خواهد شد.

بدین ترتیب بخش دوم گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور از شبکه یک سیما به صورت غیرمستقیم پخش می‌شود.

این اقدام در حالی از سوی صداوسیما انجام شده است که گفت‌وگوی زنده رییس‌جمهور برای تشریح بودجه و مسایل مهم اقتصادی ترتیب داده شده بود و می‌باید به پرسش‌های مردم درباره این مسایل پاسخ داده شود اما این اقدام تلویزیون موجب ایجاد ابهامات و سوالاتی در ذهن مردم خواهد شد.

برنامه گفت‌وگوی زنده رییس‌جمهور با مردم همواره از سوی تلویزیون بطور کامل و زنده پخش شده است اما این‌بار که برای اولین بار علاوه بر مجری صداوسیما تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های دیگر نیز برای این برنامه به ریاست جمهوری دعوت شده بودند، صداوسیما در اقدامی غیرحرفه‌ای، بخش پرسش این خبرنگاران و پاسخ‌های رییس‌جمهور را به بعد از پخش سریال شبکه یک موکول کرد.

در همین حال، سامانه پیامکی اطلاع رسانی دولت (پاد) با ارسال پیامی کوتاه اعلام کرد: «صداوسیما در اقدامی غیرمنتظره پخش زنده گفت‌وگوی رادیو تلویزیونی رئیس‌جمهور را به بهانه پخش آگهی، سریال و موسیقی قطع کرد.»

به گزارش ایسنا، صداوسیما همچنین از پخش پرسش انتقادی خبرنگار یکی از خبرگزاری‌ها و پاسخ رییس‌جمهور به این پرسش خودداری کرد.

خبرنگار خبرگزاری مهر آخرین فردی بود که سوال خود را در قالب انتقاداتی از عملکرد اقتصادی دولت در حوزه‌هایی نظیر اشتغال، هدفمندی یارانه‌ها، وضعیت درآمدها و مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح کرد که در این میان رییس‌جمهور خطاب به این خبرنگار گفت: گویا جای من و شما با یکدیگر عوض شده است.

خبرنگار مذکور گفت که این موارد از دغدغه‌های مردم است که احمدی‌نژاد نیز پاسخ داد: گویا اینها دغدغه‌های ذهنی شماست.

احمدی‌نژاد در پاسخ گفت: خبرگزاری مهر، خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات است که با پول دولت اداره می‌شود. البته شما در این‌جا بیانیه‌ای را خواندید و اشکالی هم ندارد اما مطمئنا شما پیش هیچ مسئول دیگری نمی‌توانید چنین بیانیه‌ای را بخوانید و فقط پیش احمدی‌نژاد می‌توانید بخوانید. شما بیانیه‌ای را خواندید که یک سری اتهامات به دولت است.

وی یادآور شد: یک فردی مطرح کرده که بزرگ‌ترین فساد اقتصادی در دوره ما اتفاق افتاده، در دوره ما پنج تا جنگ نیز اتفاق افتاده، ارتباط آن به دولت چیست؟ خیلی‌ها کارهای بسیاری می‌کنند اما چه ربطی به دولت دارد؟ آیا دولت نقشی داشته؟ من همچنان می‌گویم که پاک‌ترین دولت هستیم. بله، کسانی که حقوق ثابت می‌گیرند در این یک سال آسیب دیده‌اند. قبل از یک سال چگونه بود؟ آیا آسیب دیدند؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۵ ۲۳:۲۰

متاسفم برای صدا و سیما...

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۵ ۲۳:۳۴

آقای ضرغامی لطفا استعفا بدید.

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۵ ۲۳:۵۱

جناب ضرغامى! شايسته است مسؤلين صدا و سيما بخاطر اين بى‌حرمتى به مردم عزيز ايران، عذرخواهى نمايند. بعد از آقاى حيدرى، خبرنگاران هم سؤالاتشان سؤالات مردم مي‌باشد.

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۰:۲۴

اين يعني دموكراسي به روش صدا و سيما. وقتي سخنان رييس‌جمهور قانوني اين كشور را مستقيم پخش نمي‌كننند، بايد توقع داشت سخنان ديگران را بازتاب دهند؟ آخر مگر با سانسور كاري مي‌شود از پيش برد؟ آفرين به مسئولين صدا و سيما كه با اين كارشان خوراك رسانه‌اي خوبي به دشمن قسم‌خورده ما، bbc داد. واي از اين كج‌سليقگي‌ها!

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۰:۲۷

آخر مگر با سانسور كاري مي‌شود از پيش برد؟ آفرين به مسئولين صدا و سيما كه با اين كارشان خوراك رسانه‌اي خوبي به دشمن قسم‌خورده ما، bbc داد. واي واي واي از اين كج‌سليقگي‌ها!

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۰:۴۱

تازه بعدش هم که پخش فرمودند، از وسط پرسش و پاسخ خبرنگاران دوباره قطع شد و رفت روی بخش خداحافظی. شما که خبرنگارتون حضور داشت، لطفا بنویسید رییس‌جمهور چی گفت که مردم نباید می‌شنیدن؟ صدا و سیما دیگه شورش رو درآورده، دیشب هم موقع عکس انداختن رییس‌جمهور با تیم آمریکا، پخش زنده از ورزشگاه قطع شد. رسانه به تمام معنا ملی!

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۰:۵۴

زنده باد بهار!

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۰:۵۶

واقعا براي اين كار صدا و سيما بايد تاسف خورد كه ...

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۱:۵۶

صدا و سیما نه شبکه یک! در قضیه سخنرانی مرسی هم در حالی که شبکه خبر بدون سانسور و زنده، سخنرانیش رو پخش کرد، شبکه یک در اقدامی، اقدام به تحریم سخنان مرسی کرد. از همه جالب‌تر اینکه خود رئیس‌جمهور هم از این ماجرا خبر نداشت!...

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۸:۱۲

سخنان رئیس‌جمهور حتما حقایق خوبی دارد. آنها خواسته‌اند با این کارشان سخنان منتخب مردم رو سانسور کنند. پیش از این هم صدا و سیما، چندبار مصاحبه رئیس‌جمهور را لغو کرده بود که بسیار تاسف‌آور است و سؤالات جدی درباره اخلالگران در ذهن مردم ایجاد کرده است.

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۹:۱۱

باید هم این کار رو می‌کرد چون بر طبق آمار، در ساعت پخش زنده، بیننده bbc یک‌دهم شده بود! و صدا و سیما نشان داد که...

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۹:۱۷

فقط متاسفم براي چنين صدا و سيمايي.

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۰:۲۶

این همه حرف از ازادی بیانی که در صدا و سیما زده می‌شه اینه؟ واقعا که! خبرنگاران از خود مردم‌اند و سوالاتشون هم از دل مردمه. قطع کردن و بعد سانسور شده پخش کردن... واقعا متاسفم.

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۰:۳۰

متاسفم... مگر در اصل سخنراني چه چيزي بود كه در سئوالات باشد. وقتي قيمت مسكن در سال 83 متري 700 هزار تومان و الان متري 4 ميليون تومان است...

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۰:۳۳

در کجای دنیا چنین رفتارهایی با رئیس‌جمهورشان می‌کنند؟ این صدا و سیما چرا چنين می‌كند؟ چرا بعضی‌ها فکر می‌کنند از مردم بیشتر و بهتر می‌فهمند و باید با پنهان نگه داشتن حقیقت به جای مردم تصمیم بگیرند؟

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۰:۴۹

مردم با این مشکلات زندگی می‌کنند. آنچه را كه صداوسیما پخش نکرد، خود مردم می‌دانند.

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۱:۱۶

جناب منصور! اصلا بحث این نیست که رئیس‌جمهور چی گفتن یا خبرنگارا چی پرسیدن. بحث این رفتار نادرست و توهین‌آمیزه. مسائلی که خبرنگارا مطرح می‌کنن بارها و بارها در همین صدا و سیما مطرح شده. اما حتی یکبار هم نمی‌خوان اجازه پاسخگویی به رئیس‌جمهور داده بشه. چرا؟

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۸:۳۴

تو این مملکت سبک‌ترین جرم، توهین به رییس‌جمهوره. جرا این همه سرتون رو درد می‌آرید؟ نهایتش علیه آقای... اعلام جرمی می‌شه و برادران همیشه زحمتکش پس از جلسات نفس‌گیر پنجاه هزار تومنی مجرم رو جریمه فرموده...

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۱۸ ۰۱:۵۵

اتفاقا بنده سخنراني رييس‌جمهور محترم رو گوش مي‌دادم. بعد كه قطع شد برام سئوال پيش نيومد كه چرا قطع كردن. شما رو به خدا يه نفر واضح بگه مگه آقاي احمدي‌نژاد چي مي‌خواستن بگن. يعني اگه برنامه قطع نمي‌شد ضررش متوجه چه كسي بود؟