• پنجشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91120301760
  • خبرنگار : 71431

سردار کمالی به ایسنا خبرداد:

احتمال تعدیل یا حذف سربازان امریه

احتمال تعدیل یا حذف سربازان امریه

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح از بررسی طرحی خبر داد که به موجب آن احتمال تعدیل یا حذف سربازان امریه در ستاد کل وجود دارد.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح از بررسی طرحی خبر داد که به موجب آن احتمال تعدیل یا حذف سربازان امریه در ستاد کل وجود دارد.

سردار موسی کمالی در گفت و گو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اظهاراتی که چندی پیش پیرامون حذف امریه از ستاد کل نیروهای مسلح مطرح شده بود، گفت: در حال حاضر با توجه به نیازی که سازمان‌های دولتی دارند، تعدادی از سربازان با موافقت ستاد کل در اختیار آنها قرار گرفته می‌شود و آنان پس از گذراندن دوران آموزشی باقی مدت خدمت سربازی خود را در این سازمان‌ها طی می‌کنند.

وی یکی از این نوع سربازان امریه را طرح سرباز معلم اعلام کرد و گفت: این طرح، طرحی موقت است و به منظور جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اجرا شده و در صورتی که آموزش و پرورش دیگر نیازی به سرباز معلم نداشته باشد، قطعا این طرح متوقف خواهد شد.

به گفته کمالی، همچنین سرباز معلم توانایی و تجربه این که مانند یک معلم با تجربه فعالیت کند را ندارد و بهتر است که از معلمان برای این امر استفاده شود.

کمالی با اشاره به کاهش موالید ذکور از سال 70 به بعد، اظهارکرد: با توجه به این موضوع بدیهی است که عدم واگذاری یا کاهش سهمیه سربازان امریه مورد استقبال ما نیز باشد.

وی افزود: در حال حاضر مشغول بررسی سهمیه دستگاه‌هایی هستیم که اقدام به جذب سرباز امریه می‌کنند و بر این اساس آن دسته از دستگاه‌هایی که اعطای سهمیه سرباز به آنان ضروری نیست را تعدیل یا حذف خواهیم کرد.

به گفته کمالی ستاد کل به دنبال این است که در سال 92 حدود 60 تا 70 درصد سهمیه سربازان امریه را کاهش بدهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۶

اقا این چه وضعیه؟! چرا با اینده جوان های این مملکت بازی میکنید؟! هزینه عدم برنامه ریزی در نیروهای مسلح رو باید جوان ها بدن؟!

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۴ ۱۰:۳۳

کشورهای پیشرفته ارتش حرفه‌ای دارن، ما هنوز سربازی 2 ساله! برخي فقط به فکر اينن که نیروی انسانی خودشون رو تامین کنند و فکر جوونا نیستن چرا همه جوونا باید دو سال از جوونیشون رو برن سربازی؟{؟!}.

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۴ ۱۲:۰۹

اول 18 ماه بود، بعد کردنش 21 ماه. دیدن باز نیرو کم دارن، شد 24 ماه. الان هم این طرح جدید رو دادن. فقط می‌خوان برخي آقازاده‌ها خلاص بشن و ما که دستمون به جایی نمی‌رسه، تاوان بی‌برنامه‌ریزیاي برخي رو بدیم!

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۱۳:۰۸

با سلام، من نيروي امريه با سه ماه خدمت در صندوق مهر هستم. اين سازمان هيچ تعهداتي به سازمان وظيفه ندارد. آيا من مي‌توانم امريه خود را لغو کنم؟ با تشکر. خواهشا راهنمايي کنيد.

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۱۵:۰۶

جای تاسفه! سربازی امریه تنها جایی بود که فردی که سالها تحصیل کرده، کار درخوری انجام می‌داد و طی دو سال دانشش رو بر باد نمی‌داد! متاسفانه مدیرانی داریم که فکرشون برای صد سال پیشه! و افراد دارای فکر نو تو برخي سیستم‌ها جایی ندارند!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۳ ۲۳:۱۶

توروخدا به فکر جوانای بدخت جامعه باشین

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۵ ۱۸:۰۲

نه خیر نه نمی‌شه ما نباید پیشرفت داشته باشیم چون برنامه‌ریز و مدیر نداریم نه اینکه نداریم داریم ولی به فکر... ما جوانهای بیچاره نسل سوم سوختیم و ساختیم اما امان از بی‌مدیریتی که درست بشو نیست. مسئولین محترم پسر خود شما بعد از 20سال درس و دانشگاه با 25 سال سن بره سربازی چه روحیه‌ای داره؟ از طرف تمام دوستان مظلومم خواهش می‌کنم که به فکرمون باشید امریه سربازی نباید تعدیل یا حذف شود. با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۳ ۱۵:۱۴

سلام واقعا متاسفم از این برنامه ریزی که به عنوان مثال اومدن معافیت سه برادری اعلام کردن که کلی از ملت معاف شدن براشونم مهم نبود که این کسی که معاف شده میخواهد دو سال دیگر هم درسر چهارراهها بگذروند یا نه حالا میخوان از جوونی که بیست سال درس خونده همین یک امتیاز(امریه) رو هم بگیرن.