• جمعه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 91112716159
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

در کنفرانس بین المللی "یادگیری و آموزش الکترونیکی" مطرح شد:

چالش‌های آموزش مجازی در کشور/ارایه 200 رشته الکترونیکی در دانشگاه‌های دولتی

چالش‌های آموزش مجازی در کشور/ارایه 200 رشته الکترونیکی در دانشگاه‌های دولتی

معاون پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، گفت: وزارت علوم، آموزش الکترونیک را در برخی رشته‌ها جایگزین آموزش حضوری کرده و در این راستا 200 رشته الکترونیک ارایه و شش هزار دانشجو در سطح کشور پذیرش شده‌اند.

معاون پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، گفت: وزارت علوم، آموزش الکترونیک را در برخی رشته‌ها جایگزین آموزش حضوری کرده و در این راستا 200 رشته الکترونیک ارایه و شش هزار دانشجو در سطح کشور پذیرش شده‌اند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، غلامعلی منتظر در کنفرانس بین‌المللی "یادگیری و آموزش الکترونیکی" در شیراز، اظهار کرد: دانشگاه آزاد 20 هزار دانشجو و وزارت بهداشت نیز حدود 1000 دانشجو در دوره‌های آموزش الکترونیکی دارد.

وی بیان کرد: در آموزش و پرورش آموزش الکترونیکی مکمل آموزش حضوری است و در برخی موارد جاماندگان از تحصیل می‌توانند از آموزش الکترونیکی استفاده کنند که در این سازمان از 900 عنوان کتاب درسی 200 عنوان الکترونیکی شده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران یکی از مشکلات اساسی آموزش الکترونیک را عدم مفاهمه این مبانی و استفاده درست از آن دانست و گفت: آموزش الکترونیک طی سال‌های اخیر در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مورد استفاده قرار گرفته اما تاکنون جایگاه اصلی خود را نیافته و برداشت صحیحی از این شیوه آموزشی نمی‌شود.

منتظر تصریح کرد: در برنامه‌های آموزشی صدا و سیما، با وجود اعلام الکترونیکی بودن، مدرس از وسایل ارتباطی تدریس حضوری استفاده می‌کند و آموزش خود را با انتشار فیلم بر روی سی دی به فروش می‌رساند و متاسفانه این نوع فعالیت با عنوان آموزش الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشاور علمی مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی خاطرنشان کرد: در عرصه آموزش الکترونیک یادگیرندگان، در یک مکان نیستند اما در زمان رفع اشکال و آزمون، هم مکان می‌شوند، البته وجود فایل‌های متنی در برخی آموزش‌ها و استفاده از کتاب نیز از اشکلات این نوع آموزش در برخی دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: با بررسی رویکرد سازمان‌های مختلف می‌توان دریافت که ما در کدام نسل آموزشی قرار داریم و برای طی مسیر آینده چه برنامه‌ریزی باید انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha