• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 91111811558
  • خبرنگار : 71121

دو ابرنفتکش به ناوگان کشتیرانی ایران اضافه شد

دو ابرنفتکش به ناوگان کشتیرانی ایران اضافه شد

ایران چند فروند ابرنفتکش جدید از شرکت‌های کشتی سازی چین تحویل گرفت.

ایران چند فروند ابرنفتکش جدید از شرکت‌های کشتی سازی چین تحویل گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ایران چند نفت‌کش جدید از شرکت‌های کشتی‌سازی چین تحویل گرفته که انعطاف بیشتری را در زمینه‌ حفظ صادرات نفت در مواجهه با تحریم‌های غرب در اختیار ایران قرار می‌دهد.

به رغم تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا برای جلوگیری از فروش نفت ایران، اما صادرات ایران در ماه دسامبر با افزایشی قابل توجه به بالاترین سطح از زمان اجرایی‌شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا در ماه ژوئیه رسید که بخشی از این افزایش به دلیل استقرار نفتکش‌های بیشتر در ناوگان کشتیرانی ایران است.

به گفته منابع صنعتی و اطلاعات کشتیرانی، از شروع سال 2013 دو ابرنفتکش به ناوگان تجاری ایران اضافه شده و سه کشتی جدید در ماه‌های اخیر به این ناوگان پیوسته است. هر یک از این کشتی‌ها ظرفیت ذخیره‌سازی حداکثر دو میلیون بشکه نفت را دارند.

سام سیسزوک تحلیلگر یک شرکت مشاور انرژی گفت: در حال حاضر ایران به تمام نفت‌کش‌ها احتیاج دارد و مطمئنا این مساله صادرات را برای آنها آسا‌نتر خواهد کرد.

وی با اشاره به نگهداری نفت در نفت‌کش‌ها تا زمان پیدا‌شدن مشتری گفت: با در اختیار داشتن نفت‌کش‌های بیشتر آنها می‌توانند انبارهای شناوری ایجاد کنند تا با نوسانات شدید تقاضای نفت مقابله کنند.

با این دو نفتکش های جدید، تعداد ابرنفتکش‌های شرکت ملی نفت‌کش ایران به 30 فروند خواهد رسید که ظرفیت ذخیره‌سازی حداکثر 60 میلیون بشکه نفت را دارند. این شرکت همچنین 14 فروند نفتکش کوچک نیز در اختیار دارد.

نفتکش‌های آتلانتیس و اینفینیتی که در هفته های اخیر به ناوگان شرکت نفتکش ایران در اضافه شده‌اند بخشی از قرار‌داد یک میلیارد و 200 میلیون دلاری ایران با شرکت‌های کشتی‌سازی چینی هستند که در سال 2009 برای ساخت 12 ابر‌نفتکش جدید برای ایران سفارش گرفته بودند.

هم‌چنین سه فروند نفتکش به نامهای کارنیشن، رینبو و اسکای‌لاین سال گذشته به شرکت نفتکش ایران تحویل داده شدند.

منابع چینی سال گذشته گفتند که شرکت‌های کشتی‌سازی این کشور قصد دارند این 12 فروند کشتی را تا پایان سال 2013 به ایران تحویل دهند.

یک مقام آگاه صنعت کشتی‌سازی چین گفت: وی از تحویل چند نفتکش جدید از سوی شرکت‌های کشتی‌سازی چین طی یک تا دو ماه گذشته آگاه است.

وی افزود: آنچه شنیده‌ایم این است که نفتکش‌های جدیدی در حال تحویل هستند و این خبر خوبی برای ما است.

ایران همچنین در ماه ژانویه یک کشتی حمل ال.پی.جی را تحویل گرفته که قابلیت حمل پروپان و بوتان را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha