• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۷:۴۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91111509268
  • منبع : مطبوعات

در واکنش به اظهارات رییس‌جمهور در مجلس؛

لاریجانی:خوب بود فیلم ملاقاتم باداووداحمدی‌نژادرامنتشر می‌کردم؟/به مرتضوی وقت ملاقات ندادم

لاریجانی:خوب بود فیلم ملاقاتم باداووداحمدی‌نژادرامنتشر می‌کردم؟/به مرتضوی وقت ملاقات ندادم

رییس مجلس شورای اسلامی پس از سخنان رییس‌جمهور نسبت به مطالب مطرح شده از سوی احمدی‌نژاد واکنش نشان داد.

رییس مجلس شورای اسلامی پس از سخنان رییس‌جمهور نسبت به مطالب مطرح شده از سوی احمدی‌نژاد واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی لاریجانی پس از پایان سخنان رییس‌جمهور که در جلسه استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان شد، گفت: بنده از نمایندگان خواهش کردم تا در طول سخنان رییس‌جمهور تذکر ندهند تا سخنان ایشان قطع نشود، تا ایشان کلیه مطالب‌شان را بیان کنند.

ربط فاضل لاریجانی با بنده چیست؟

وی افزود: البته درخواست تذکر و اخطار توسط شما حق قانونی شماست ولی بنده احساس کردم خطاب رییس‌جمهور از فاضل لاریجانی، بنده هستم و اصلا راجع به بنده سخن گفتند، استیضاحی امروز در مجلس انجام شد ولی معلوم نیست ربطش با بنده چیست؟ نمی‌دانم که ربط فاضل لاریجانی با بنده چیست که آقای احمدی‌نژاد در جلسه استیضاح این مساله را به بنده نسبت دادند.

وی برای چندین بار از نمایندگان درخواست کرد تا بر روی صندلی‌های‌شان بنشینند تا بتوانند مطالبی را بیان کند، سپس افزود: اگر نمایندگان اجازه دهند بنده مطالبم را بیان خواهم کرد، ‌از رییس‌جمهور نیز خواستم در مجلس حضور یابد تا بنده پاسخ مطالب بیان شده را بدهم.

وی تاکید کرد: اتفاقا این جلسه، جلسه خوبی است، بعضی از مسائلی که در کشور وجود دارد از همین سنخ است که باید حل شود، ‌این روش‌ها اگر استمرار یابد در پشت صحنه ادامه پیدا کند، مشکل این‌هاست.

رییس مجلس شورای اسلامی از تحمل سخنان رییس‌جمهور توسط نمایندگان مجلس تشکر کرد و افزود: وقتی آقای احمدی‌نژاد گفتند من نواری دارم که خود این موضوع هم نوعی ژست است، ما هم گفتیم هرچه صلاح می‌دانید انجام دهید، ایشان نیز درخواست پخش این نوار را دادند، موضوع روشن شد که چیست، بقیه مطالبی هم که خودشان گفتند پخش نشود، خود آقای احمدی‌نژاد از رو خواند، حالا بنده نیز می‌خواهم چند نکته را بیان کنم.

تنظیم قوا به هم نخورده است

وی با اشاره به اظهارات احمدی‌نژاد درباره تنظیم روابط قوا، خطاب به احمدی‌نژاد گفت: تنظیم قوا به هم نخورده، آقای رییس‌جمهور این سلیقه شماست که یک جا نظر شورای نگهبان را به عنوان مفسر قانون اساسی قبول ندارید.

در این بین احمدی‌نژاد در اعتراض به این سخن لاریجانی درخواست صحبت کرد که لاریجانی در پاسخ به این صحبت احمدی‌نژاد، گفت: شما نمی‌توانید دیگر صحبت کنید بلکه اتهاماتی را متوجه بنده کردید که بنده طبق آیین‌نامه باید دو برابر زمانی که شما به بیان این اتهامات اختصاص دادید، پاسخ شما را بدهم و شما حقی ندارید؛ چراکه بیش از حد آشکار و باز سخن گفتید و تمام اتهامات شما خطاب به رییس مجلس و رییس قوه قضاییه بود، البته رییس قوه قضاییه حق دارد از خودش دفاع کند و بنده نیز به عنوان رییس مجلس به این اتهامات پاسخ می‌دهم، جنابعالی سر تا پای جلسه استیضاح اتهاماتی علیه بنده بیان کردید و بنده مطابق آیین‌نامه دو برابر این زمان را فرصت دارم تا به این‌ها پاسخ دهم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تنظیم قوا به هم نخورده بلکه این سلیقه شماست، قانون تصویب می‌کنیم ولی شما ابلاغ نمی‌کنید، بعد می‌گویید من قسم خوردم؛ بنابراین باید بنده تشخیص دهم که این قانون مطابق قانون اساسی بوده است یا نه، این‌طوری نمی‌توان رفتار کرد، قانون اساسی اگر بخواهد اجرا شود باید قانونی که مجلس تصویب و شورای نگهبان آن را تایید می‌کند، رییس‌جمهور آن را ابلاغ کند.

وی افزود: تنظیم قوا در این بخش‌ها به هم خورده است، گفتید که به دلیل برخی مسائل سیاسی، دو سه سالی است که تحت شدیدترین فشارها قرار دارید، مشکل اینجاست، شما افرادی را به عنوان یاران خود انتخاب کردید که پرونده‌هایی دارند اما اجازه رسیدگی شدن به این پرونده‌ها را نمی‌دهید، فشاری از جانب کسی بر شما نیست.

لاریجانی خطاب به احمدی نژاد:‌ اسنادتان را به دادگاه می‌دادید تا رسیدگی شود

لاریجانی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: می‌توانستید مطالبی که امروز در جلسه استیضاح بیان کردید به دادگاه بدهید تا رسیدگی شود، مگر بنده از کسی دفاعی می‌کنم، بنده نزدیک‌ترین فرد به خود را که تخلف کرده باشد، می‌گوییم که رسیدگی شود ولی شما چنین اجازه‌ای نمی‌دهید، اشکال اینجاست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رییس مجلس شورای اسلامی، در ادامه سخنان خود در صحن علنی امروز مجلس در واکنش به سخنان رییس‌جمهور در مجلس، افزود: فرمودید در روند کشور بن‌بست ایجاد می‌شود، اشتباه می‌کنید در کشوری که ولایت فقیه وجود دارد، بن‌بست نیست. شما در بسیاری از موارد به رهبری شکایت کردید و رهبری موضوع را به هیات حل اختلاف ارجاع دادند، هیات حل اختلاف نظر قاطع دادند و کسی نباید دیگر حرفی بزند، پس بن‌بستی وجود ندارد.

وی گفت: بر اساس همین اصل 138 که چندین بار از رو می‌خوانید، مجلس قانون تصویب می‌کند و شورای نگهبان این قانون را تایید می‌کند ولی شما آن را ابلاغ نمی‌کنید، شورای نگهبان تاکید می‌کند که اگر هیات وزیران مصوبه‌ای گذراند که با قانون تطابق نداشت رییس مجلس موظف است ایراد بگیرد و با استدلال به دولت ابلاغ کند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود:‌ در قانون گفته شده است اگر رییس‌جمهور قانون را رعایت نکرد باید آن را لغو کرد، شما به این اعتراض دارید، چه کسی باید این مشکل را حل کند؟ شورای نگهبان نظر داده و قبول کرده، چرا شما تمکین نمی‌کنید؟ شما در این موضوع، به رهبری نامه نوشتید که قانون 138 خلاف قانون اساسی است، رهبری این نامه را به هیات حل اختلاف ارجاع دادند و این هیات نظر شورای نگهبان را پرسید و رهبری آن را ابلاغ کرد یعنی موضوع را تمام کرد، چرا شما آن را باز تکرار می‌کنید؟ اگر از ولایت فقیه تمکین می‌کنید، خب ولایت فقیه نظرش را بیان کرد و بن‌بست را تمام کرد.

لاریجانی ادامه داد: چرا می‌گویید بن‌بست؟ فرمودید دیوان عدالت باید محل اتکاء باشد و اگر ما شکایت داریم توسط این دیوان رسیدگی شود ولی یک جاهایی رسیدگی‌ها را طول دادند و رسیدگی نکردند، خب عزیز من قبل از همه این حرف‌ها درباره قانون دیوان عدالت اداری که گفتید ورود کرده است در مورد سازمان تامین اجتماعی، اگر قبل از سال 88 بود دیوان عدالت حق داشت اما سال 88 قانون تصویب شد، متن قانون چیست، قانون اصلاح ماده 113 قانون مدیریت خدمات کشوری است که بند الف می‌گوید سازمان مذکور که همان سازمان تامین اجتماعی باشد زیرمجموعه وزارت رفاه و تامین اجتماعی است و وزیر در برابر مراجع قانونی ذیربط پاسخگو می‌باشد ولی شما در هیات دولت این قانون را تغییر دادید و زیرنظر معاون اول بردید، هم دیوان عدالت اداری این موضوع را خلاف دانسته است و هم رییس مجلس این کار را خلاف قانون دانسته است.

شما قانون را زیر پا گذاشتید چرا می‌گویید دیگران دست و پای ما را می‌بندند

وی افزود: شما قانون را زیر پا گذاشتید چرا می‌گویید دیگران دست و پای ما را می‌بندند، شما تخلف کرده‌اید، چرا دیوان عدالت اداری این موضوع را اکنون رعایت کرده است چون سال 88 این قانون تصویب شده است، قبل از این سال نمی‌توانست ولی پس از تصویب این قانون می‌تواند بنابراین اینقدر ابهام ندارد، اگر نمی‌دانید بپرسید.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رییس‌جمهور درباره دیوان محاسبات گفت: گفتید دیوان محاسبات چرا دادگاه دارد، دیوان محاسبات دادگاه ندارد، بلکه قوه قضاییه شعبه‌ای در این دیوان دارد که مشتمل بر دادستان و دادگاه است، این مساله قانون است، مجلس آن را تصویب کرده و شورای نگهبان آن را تایید کرده است، شما به چه مساله‌ای ایراد دارید، پس بفرمایید شورای نگهبان را قبول ندارم، نمی‌توانید این مطلب را بگویید. شما رییس‌جمهور هستید و باید نظامات حاکم بر کشور و قانون اساسی را قبول داشته باشید.

لاریجانی افزود: قانون دیوان محاسبات می‌گوید یک شعبه دادسرا و یک شعبه دادگاه در دیوان محاسبات وجود داشته باشد، قوه قضاییه این کار را انجام می‌دهد و دادستان را نیز مجلس به آن رای می‌دهد، دادسرا برای خیلی‌ها حکم صادر می‌کند، به دادگاه می‌رود، دادگاه حکم می‌دهد، سپس به دادگاه بدوی می‌رود، دادگاه برای رییس کل بانک مرکزی حکم داده است، وی نیز می‌تواند در دادگاه تجدیدنظر شکایت کند، این عین عدالت است، پس شما به چه چیزی اعتراض دارید؟

وی افزود: مگر می‌توانید بگویید که بعضی از دیگران بهترند و نباید رسیدگی شود، شما نباید هاله‌ای بگذارید که دادگاه دخالت نکند، بلکه باید بگویید، احسنت که دخالت کردید تا نسبت به عملکرد مسئولین ذیربط رسیدگی کند؛ بنابراین دیوان محاسبات در این موضوع تخلفی نکرده و مطالبی که بیان کردید ربطی به این دیوان ندارد.

برادرم هم خلاف کند، جلویش می‌ایستم

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در ادامه صحبت‌هایش گفت: رئیس مجلس باید حاکم باشد و به وظایف خود عمل کند. طبق قانون اساسی موظف شده است که اگر مصوبات مجلس خلاف قانون یا روح قوانین باشد آن‌ها را تشخیص دهد و رد کند، محدوده‌ ما همین‌هاست در کار اجرا دخالت نداریم.

لاریجانی خاطر نشان کرد : چرا گفته می‌شود رئیس مجلس در مورد مرتضوی دخالت کرده رئیس مجلس به مرتضوی کار ندارد. مصوبه را دور زدید آن را لغو کردید و زیر نظر معاون اول رییس‌جمهور قرار دادید. نتیجه این می‌شود که شیخ‌الاسلامی نمی‌تواند بگوید مسوولیتش با ما نیست. دولت باید به قانون تمکین می‌کرد. ما با استقلال قوه مجریه مشکلی نداریم.

وی با بیان این‌که «نفس این کار را ببینید، تهمت‌های زیادی نثار بنده شد، در حالی که ربطی به استیضاح نداشت»، گفت: اگر من آیین‌نامه را رعایت می‌کردم نباید اجازه می‌دادم در این زمینه حرف‌هایی زده شود. گفتند می‌خواهند فیلم و ... نشان دهند گفتیم که بگذارید حرف‌هایش را بزند.

وساطت کردم تا تشنجی بین دولت و مجلس ایجاد نشود

وی تاکید کرد:‌از ابتدای مطرح شدن استیضاح شیخ‌الاسلامی بنده وساطت کردم تا تشنجی بین دولت و مجلس ایجاد نشود، حتی مظفر معاون نظارت مجلس نیز در این زمینه شاهد هستند. اگر خلاف می‌گویم شهادت می‌دهند. پیرو همین موضوع از استیضاح کنندگان و وزیر کار دعوت شد تا در جلسه‌ای به تفاهم برسند که استیضاح برگزار نشود. بعد از این جلسه متنی را پیش من آوردند و گفته شد که وزیر پذیرفته که هیات امنا در این زمینه تصمیم‌گیری و مرتضوی را عوض کنند و بعد از این‌که این کار انجام شد و وزیر پذیرفته بود رفت که علی‌الظاهر آن را انجام دهد اما یک مرتبه با مصوبه دولت مواجه شد که این سازمان خلاف قانون زیر نظر معاون اول اداره می‌شود.

لاریجانی با بیان این‌که «این خلاف قانون است» گفت: چرا توقع دارید حرف نزنیم. من مرتضوی را بیشتر می‌شناسم. اما این دلیل نمی‌شود برادر من هم که باشد جلویش می‌ایستم. طبق ماده قانونی صراحت دارد که این کار خلاف قانون بوده است، بر همین اساس هیات تطبیق مصوبه را لغو کرد. اما بنده گله‌ای کرده بودم از شیخ‌الاسلامی که وی با من تماس گرفت و مطرح کرد که گفته‌اند تخلفی شده و در جلسه خواستم که این موضوع توجیه شود که تخلف نکرده‌ام و بنده نیز به وی گفتم از عهده بنده خارج است دولت مصوب کرده و خلاف قانون است.

رییس مجلس گفت: لذا این مساله به اینجا رسید که دوشنبه پیش در دیداری که با رئیس جمهور داشتم، به وی گفتم که این استیضاح مطرح است و در این زمینه معاون نظارت مجلس نیز دخالت کرده که این موضوع حل شود اما نشده است. من و یا شما وساطت کنیم تا این موضوع حل شود و راهش این است که مرتضوی برکنار شود و کار دیگری را بر عهده بگیرد که خلاف قانون نباشد.

وی خاطرنشان کرد: به رئیس جمهور اعلام کردم که استیضاح کنندگان امضای خود را پس نگرفته‌اند اما رئیس جمهور با این حال نپذیرفته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز نیز فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور 7 صبح پیغام فوری را به من دادند که استیضاح مشکل ایجاد می‌کند. ممکن است رئیس جمهورحرفهایی بزند که هم بنده حضور داشتم و هم آقای مظفر؛ صحبت کردیم که رئیس جمهور بپذیرند و این جابجایی انجام شود. اما در ادامه نکته‌ای را گفت که اگر این مساله حل نشود آقای احمدی‌نژاد نواری را از بستگان من پخش می‌کند. در واقع وی مرا تهدید کرده است و بنده نیز اعلام کردم که نمی‌دانم موضوع نوار چیست اما هر کدام از بستگان من باشد فرقی نمی‌کند اگر می‌خواهند حرفی بزنند بگویند. بنده نیز اطلاعات زیادی دارم اما لازم نمی‌دانم فضا را متشنج کنم.

لاریجانی تاکید کرد: به فروزنده گفتم این یک تهدید است که ما از استیضاح صرف نظر کنیم و من این را به مصلحت نمی‌دانم. زیرا وظیفه دارم که جایگاه قانون در مجلس حفظ شود و رئیس مجلس باید از حقوق مجلس دفاع کند. هر چه از بستگان من بگویند من مشکلی ندارم و گفتم استیضاح باید انجام شود پس این حرفها را برای چه می‌گویید. مشاهده کنید نفس این کار چگونه است؟

دعوت بستگانم از سوی مرتضوی اخلاقی نبود

وی پرسید: به نظر شما این اقدام علیه رئیس قوه مقننه نبود که مرتضوی بستگان مرا دعوت می‌کند در جلسه‌ای و بعد از وی فیلم می‌گیرد. نمی‌دانم این دستگاه رییس جمهور چگونه است؟ آیا این اقدام توطئه آمیز نیست که یک نفر را صدا می‌کنند که بیاید صحبت کنند بعد از وی فیلم می‌گیرند. این اخلاقی نیست. آقای رئیس جمهور اینها مشکلات کشور است.

رییس مجلس در ادامه‌ اظهارات خود با بیان این‌که با فاضل لاریجانی ارتباط چندانی ندارد، از فرهنگی خواست که مشروح گفت‌وگوی خود با فاضل لاریجانی در مورد موارد ادعای احمدی‌نژاد را به مجلس گزارش دهد و بعد از اظهارات فرهنگی، خطاب به جهانگیرزاده گفت: آقای جهانگیرزاده، آقای مرتضوی چند بار درخواست ملاقات با من را مطرح کرده است؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، جهانگیرزاده در پاسخ گفت: آقای مرتضوی حضوری و دو بار هم به صورت تلفنی وقت برای دیدار با آقای لاریجانی خواستند اما آقای لاریجانی تاکید داشتند که در این مساله باید قانون رعایت شود. بنابراین ملاقات را نپذیرفتند. من حتی شماره دفتر آقای لاریجانی را هم به ایشان دادم تا موضوع را با دفتر ایشان پی‌گیری کنند.

با فاضل لاریجانی ارتباط چندانی ندارم

لاریجانی در ادامه‌ی اظهارات جهانگیرزاده گفت: آقای مرتضوی به دنبال این بوده است که برای پرونده‌ خودش با آیت‌الله لاریجانی در قوه قضاییه دیدار کند و برای مساله‌ استیضاح با من دیدار کند، اما من این را قبول نکردم و تاکید کردم که در این مورد قانون وجود دارد و قانون باید رعایت شود.

وی هم‌چنین خطاب به احمدی‌نژاد گفت: اصلا گیرم که یکی از بستگان من اشتباهی کرده باشد، این مساله چه ربطی به من و مساله‌ استیضاح دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه‌ خودش با داوود احمدی‌نژاد گفت: من هم با آقای داوود احمدی‌نژاد جلساتی داشته‌ام که در این جلسات ایشان از ارتباط با منافقان، فساد مالی، ارتباط با خارج و مسائلی از این دست صحبت کرده‌اند، آیا خوب است که من هم فیلمی از این جلسه بگیرم و در چنین مواردی آن را پخش کنم؟

لاریجانی خطاب به احمدی‌نژاد ادامه داد: اگر کسی خلافی انجام داده است پرونده‌ای درست کنید و شکایتی مطرح کنید. مگر کسی حساس می‌شود؟ چطور تا امروز این مسائل را مطرح نکردید؟ اگر زد و بندی بوده است چرا به هیچ‌کس نگفتید؟

وی افزود: اطرافیان شما پرونده‌هایی دارند که شما اجازه نمی‌دهید پرونده‌ آن‌ها دنبال شود اما ما می‌گوییم که اگر پرونده‌ای هست و موردی وجود دارد رسیدگی شود. تفاوت ما در این‌جاست.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت رعایت عدالت گفت استیضاح نه ربطی به رییس مجلس دارد، نه چیزهای دیگر. چرا مباحثی مانند این را در چنین جلسه‌ای مطرح کرده‌اید؟ البته طرح این مباحث از یک نظر خوب است. خوب شد که این همه «بگم، بگم»هایی که شما مطرح کرده‌اید یک بار گفته شد تا مردم بدانند که شما به دنبال طرح چه مباحثی هستید.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این همه شعار عدالتی که در لفظ دادید باید در عمل هم محقق شود.

احمدی‌نژاد در پاسخ به لاریجانی خواست تا دوباره در پشت تریبون مجلس حاضر شده و اظهاراتی را مطرح کند که رییس مجلس به وی اجازه نداد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۹:۲۹

1- ربط شما با فاضل لاريجانى همان ربط فاضل لاريجانى با فاضل خداداد است. ٢- اتفاقا آقاى مرتضوى هم به شما وقت ملاقات نمي‌دهد زيرا از ايشان ٣٦٠٠٠٠٠٠ نفر حمايت مي‌كنند اما از شما...!

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۲۰:۲۲

"شما اجازه نمی‌دهید پرونده‌ آن‌ها دنبال شود" رئیس‌جمهوری که حتی اجازه ندارد از زندان اوین بازدید کند، چطور اجازه نمی‌دهد؟

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۲۰:۳۹

یکی نیست به این بگه، اگه تو هم چیزی می‌دونی مستند بردار بیار! نه اینکه هی حرف بزنی!

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۲۲:۰۰

دیدی که خون ناحق پروانه، شمع را چندان امان نداد که شب را سحر کند!؟

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۲۲:۰۶

واقعا به اين رئيس‌جمهور شجاع و انقلابي افتخار مي‌كنم. دورود به{بر} آقاي احمدي‌نژاد!

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۲۲:۱۸

آقای لاریجانی! شما چرا اسامی افراد را نمی‌گویی؟!

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۲۳:۱۶

خدا کند که بیاید. لطفا کارهای بچگانه نکنید! اینها مشکلات کشور نیست، بلکه مشکلات شخصی است. خداوند همه ما را به راه راست هدایت نماید. به یقین سر کلاف را گم کرده‌ایم که به‌دنبال آن می‌گردیم. بابا! جاده آسفالته گرد و خاک نداره و عدالت‌خواهی با عمل ممکنه نه با حرف و حدیث! خواهشاً عدالت را عقیم نکنید!

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۲۳:۲۰

آقای لاریجانی جواب منطقی به آقای احمدی‌نژاد دادند. آقای احمدی‌نژاد با این حرفهای بی‌ربطشان چهره آقای هاشمی را هم این‌گونه خدشه‌دار کردند. ایشان اگر واقعا در جایی مشکلی می‌بینند با ارایه مستندات به مراجع ذیصلاح خواستار رسیدگی شوند نه اینکه با بازی با کلمات و بگم بگم دنبال حل مشکلات باشند!

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۶ ۰۰:۴۵

در مملکتی که سخنان مغرضانه بردار رییس‌جمهور معتبرتر از فیلم فساد شرم‌آوری است که خود رییس مجلس هم تلویحا آن را تایید کرد، باید همچنین سخنانی گفته شود و جای خائن و خادم عوض شود!

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۶ ۰۷:۰۰

درود بر احمدی‌نژاد!

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۶ ۰۸:۱۴

متشكرم آقاي لاريجاني! من فردي غيرسياسي هستم. اما از عدم اخلاق و بي‌ادبي كه چند سال اخير رواج پيدا كرده است، بسيار رنج برده‌ام.

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۶ ۱۰:۰۶

انسان یاد ... می‌افتد. مراقب رئیس‌جمهور باشید!

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۷ ۰۰:۰۱

دلم برای خودم می‌سوزه! مملکتی که عده‌اي ... آن را اداره می‌کنن. سیاسی نیستم اما از حرفهای قاطعانه لاریجانی خوشم اومد. عالی بود برادر!