• پنجشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 91111206991

در صورت تامین اعتبارات

تمام مدارس تخریبی تهران تا سه سال دیگر ایمن می‌شوند

تمام مدارس تخریبی تهران تا سه سال دیگر ایمن می‌شوند

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: در صورتی که اعتبارات تخریب، بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس تامین و تخصیص داده شود، تا پایان برنامه پنجم تمام مدارس تخریبی و غیراستاندارد تهران بازسازی و مقاوم‌سازی خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: در صورتی که اعتبارات تخریب، بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس تامین و تخصیص داده شود، تا پایان برنامه پنجم تمام مدارس تخریبی و غیراستاندارد تهران بازسازی و مقاوم‌سازی خواهد شد.

علی نبیان در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: از سال 85 تا کنون حدود 4520 کلاس تخریبی در تهران بازسازی و 4500 کلاس نیز مقاوم سازی شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین طرح‌های تخریب و بازسازی و مقاوم سازی در منطقه 10 صورت گرفته است، اظهار کرد: روند استاندارد سازی فضاهای آموزشی تهران ادامه دارد و به هر میزان که اعتبار تخصیص یابد با سرعت قانون تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس ناایمن در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران تصریح کرد: در صورتی که اعتبارات تخریب، بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس تامین و تخصیص داده شود، تا پایان برنامه پنجم تمام مدارس تخریبی و غیراستاندارد تهران مطابق با آخرین آیین‌نامه زلزله بازسازی و مقاوم‌سازی خواهد شد تا دانش‌آموزان تهرانی در کلاس‌های ایمن و استاندارد تحصیل کنند.

همچنین مرتضی رییسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش نیز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان مقاومت مدارس کشور در برابر زلزله گفت: مدارسی که در کشور بر اساس آیین نامه‌های زلزله طراحی شده باشند، در زلزله‌های شدید و خیلی شدید تلفات جانی نخواهند داشت.

وی افزود: مدارسی که در قالب طرح‌های تخریب و بازسازی مقاوم سازی شده‌اند نیز مشکلی نخواهند داشت و حتی مقاومت آنها از ساختمانهای جدیدالتاسیس نیز بالاتر خواهد بود.

رییسی تصریح کرد: ساختمانها و مدارسی که اصول و مبانی زلزله در طراحی و اجرای آن مورد استفاده قرار گرفته، قطعا ایمن و استاندارد نبوده و سازمان نوسازی مدارس نیز آنها را تایید نمی‌کند و انتظار نداریم که این ساختمانها مقاومت داشته باشند و چه بسا تلفات جانی هم خواهند داشت.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در سالهای اخیر مدارسی که در قالب مقاوم سازی و تخریب و بازسازی طرح‌های آن اجرایی شده است، از مقاومت خوبی برخوردار بوده و کاملا ایمن هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha