• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91111006132
  • خبرنگار : 71404

گزارش کامل اختتامیه جشنواره جام‌جم‌/از جشن تولد خمسه تا تقدیر از سالارترین پدر تئاتر ایران

گزارش کامل اختتامیه جشنواره جام‌جم‌/از جشن تولد خمسه تا تقدیر از سالارترین پدر تئاتر ایران

اختتامیه‌ی دومین جشنواره تلویزینی جام جم شامگاه دوشنبه (نهم بهمن ماه) مصادف با شب میلاد حضرت محمد(ص) با حضور رییس سازمان صدا و سیما‌، معاونان و مدیران این رسانه و همچنین جمع کثیری از هنرمندان و داوران جشنواره برگزار شد و برترین‌های این دوره از جشنواره در بخش‌های سریال‌ طنز، فیلم تلویزیونی،‌ مسابقه و برنامه کودک و نوجوان معرفی شدند.

اختتامیه‌ی دومین جشنواره تلویزینی جام جم شامگاه دوشنبه (نهم بهمن ماه) مصادف با شب میلاد حضرت محمد(ص) با حضور رییس سازمان صدا و سیما‌، معاونان و مدیران این رسانه و همچنین جمع کثیری از هنرمندان و داوران جشنواره برگزار شد و برترین‌های این دوره از جشنواره در بخش‌های سریال‌ طنز، فیلم تلویزیونی،‌ مسابقه و برنامه کودک و نوجوان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رییس سازمان صداوسیما در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تلویزیونی جام جم حاضر شد و خطاب به حاضران در سالن گفت: امشب نمی‌خواهیم برای خودمان نوشابه باز کنیم، بلکه می‌خواهیم خودمانی‌تر صحبت کنیم و ببینیم کارمان در تلویزیون چیست.

سید عزت‌الله ضرغامی با بیان اینکه مردم با تلویزیون زندگی می‌کنند و تلویزیون باید تلاش کند تمام نیازهای مخاطبانش را برطرف کند، ادامه داد: شادی و غم مردم دنیا با تلویزیون است و روز و شبشان با آن می‌گذرد؛ بنابراین تلویزیون تلاش می‌کند تا همه‌ی نیازهای مخاطبانش را برطرف کرده و نیز برنامه‌های جذاب‌تر و بهتری را تدارک ببیند. تلویزیون برای مردم خیلی نقش دارد.

در این مراسم رییس سازمان صدا و سیما با ابراز خوشحالی از اینکه اختتامیه دومین دوره از جشنواره تلویزیونی جام جم با شب میلاد حضرت محمد(ص) مصادف شده است، خاطرنشان کرد: امشب شب بزرگی است؛ همین که دوربین چرخ می‌خورد و من چهره‌های باسابقه‌ی هنرمندان را می‌بینم. پشت هر یک از این چهره‌ها یک دنیا و عمری از خدمت و تلاش صادقانه به فرهنگ و هنر کشور را می‌بینم و خوشحالم از اینکه این جلسه به حضور چهار خانواده شهید مزین شده است؛ شهدایی که هر یک از آنها مشعلی فروزان هستند. شخصیت‌های عظیمی که در دوره‌ی خودشان حماسه‌ها آفریدند و من امشب را یک جشن بزرگ برای خانواده سیما تلقی می‌کنم؛ جشنی که شما چهره‌های باسابقه و ارزشمند دور هم جمع شده‌اید.

اختتامیه دومین جشنواره تلوبزیونی جام جم

*** فعلا توانمان همین 20 شبکه تلویزیونی است

وی ضمن تشکر و قدردانی از تمامی هنرمندان،‌ برنامه‌سازان ‌و تمام کسانی که در برگزاری جشنواره جام‌جم زحمت کشیدند، خاطرنشان کرد: از همه‌ی آنهایی که زحمتشان شبانه‌روزی است و ده‌ها شبکه تلویزیونی جمهوری اسلامی را اداره می‌کنند کمال تشکر را دارم. در این جا باید بگویم فعلا توان ما در همین 20 شبکه تلویزیونی است اما ان‌شاء‌الله در آینده به تعداد شبکه‌هایمان اضافه می‌کنیم. جا دارد در همین جا از آقای فرجی به عنوان دبیر جشنواره تشکر ویژه داشته باشم چرا که ایشان لیاقت نشان دادند و تا همین حالا جشنواره را به خوبی اداره کردند.

ضرغامی در ادامه‌ی سخنانش با استناد به آیه‌ای از سوره توبه به عبادت پیامبر و دلسوزی‌اش برای مردم اشاره کرد و گفت: رسانه‌ی ما رسانه‌ی بزرگی است و ما باید توکلمان به خدا باشد. اگر ما امروز به عنوان سیمای جمهوری اسلامی ایران راه پیامبرمان را ادامه می‌دهیم و اگر امروز آنتن شبکه‌هایمان ندای اسلام می‌دهند، تمامی اینها برآمده از خون شهداست.

او تاکید کرد: مخاطبان ما جهانی هستند ولی ما باید جذب مخاطبانمان را آن طور که خدا می‌خواهد و با رضایت پروردگار انجام دهیم. مبادا به خاطر یک نگرش مثل جذب مخاطب بیشتر و یا روی آوردن قشر خاص، با بی‌دینی مخاطبانمان را به خودمان جذب کنیم. این مسائل برای ما مهم نیستند؛ چرا که در آن جایی برکت کارمان معلوم می‌شود و مردم هم از ما استقبال می‌کنند که حرف حساب داشته باشیم. تمامی فعالیت‌های ما در عرصه‌ی رسانه باید یک نشانه باشد، چرا که اگر علامت و نشانه‌ای نداشته باشند، مردم راه را اشتباهی می‌روند؛ لذا زمانی که ما یک کاری را برای مردم می‌سازیم باید در گام نخست خودمان آن اثر را از دور نگاه کنیم و ببینیم آیا کسی این اثر را می‌بیند هدایت می‌شود؟ منحرف می‌شود؟ و یا دچار ابهام می‌شود. ما موظف هستیم این مسائل را در رسانه رعایت بکنیم.

ضرغامی با اظهار خوشحالی از اینکه هنرمندان در رسانه کارنامه‌های خوبی را برای خود دارند، به سخنانش ادامه داد و گفت: خدا را شکر تمامی شما هنرمندان کارنامه‌های خوبی را برای خودتان ثبت کرده‌اید اما باید بدانید که در نهایت تضمین مخاطبان با پروردگار است؛ مگر همه چیز تضمینش با ماست؟ در این جا باید بگویم تضمین با جای دیگر است و ما فقط یک وسیله هستیم.

وی با اشاره به سریال مسعود جعفری جوزانی با عنوان «در چشم باد»، یادآور شد: به عنوان مثال من در این جمع که آقای جعفری جوزانی را دیدم یاد کار ترکیبی و درام دفاع مقدسش افتادم که خودش گفته بود من عاشق شخصیت شهید باقری هستم. اما برخی‌ها متاسفانه یکسری قضاوت‌هایی به این اثر داشتند و اعتقادشان بر این بود که شاید شعارزده باشد اما زمانی که کار انجام شد دیدیم که فوق‌العاده نتیجه‌اش بالا رفت و یکی از نقطه‌نظرات قصه‌های «در چشم باد» دخیل شدن مستند با کار نمایشی است؛ بنابراین در اینجا باید بگویم هیچ هنرمندی مثل خودش نمی‌داند که با چه هدفی و برای چه کسی اثری را می‌سازد.

*** برنامه‌سازان خارج از هرگونه نگرانی کارشان را انجام دهند

رییس صداوسیما با اشاره به فضای مجازی در رسانه‌ها تاکید کرد: تقاضا دارم از تمامی هنرمندان و برنامه‌سازان عرصه رسانه که خارج از هرگونه نگرانی کارشان را انجام دهند و به ویژه امروز که فضای مجازی وارد کارها شده است، مراقب باشند. گاهی با تعداد کامنت‌ها و پیام‌هایی که طراحی می‌شود فکر می‌کنیم واقعا یک اتفاقی افتاده است، در حالی که اینطور نیست فضای مجازی می‌آید و مقابل ما را می‌گیرد و ما باید در مقابل این فضا اعتماد به نفس و توکل به خدا داشته باشیم و کارمان را با این دو مورد پیش ببریم.

همچنین ضرغامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در عرصه رسانه باید به افراد فرصت داد، خاطرنشان کرد: در این مراسم حیفم آمد که راجع به شخصیت عمار جمله‌ای نگویم. عمار یک شخصیت استثنایی در تاریخ شناخته شده است. امروزه این شخصیت در جامعه‌ی ما خیلی خوب شناخته شده است. عمار کسی بود که خداوند به وی فرصت دارد تا خودش و پدر و مادرش اسلام آوردند. در این جا می‌خواهم بگویم گاهی پیش می‌آید که فردی یک کار خوبی انجام می‌دهد و برداشت بدی از آن می‌شود و بالعکس که من فکر می‌کنم باید به همه فرصت داد و معتقدم که در این زمینه هنرمندان باید راه را باز کنند. در برخی مواقع اتفاقاتی می‌افتد و برخی‌ها کارهایی می‌کنند که پیش خودشان فکر می‌کنند باید بروند و بمیرند. اما حقیقت این طور نیست بلکه باید به آنها فرصت داد.

*** تلویزیون هوشمند به خانه‌ها می‌آید

همچنین وی خطاب به مردم و همه کسانی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تلویزیونی جام جم حضور داشتند نوید اتفاقات نو و جدیدی را در تلویزیون داد و گفت: ما امشب برای جشنواره تلویزیونی دور یکدیگر جمع شده‌ایم تلویزیونی که در آینده قرار است با آن مواجه شویم دیگر تلویزیونی نیست که حال شاهد آن هستیم چرا که قرار است به زودی ماهیت آن عوض شود. صداوسیما برای راه‌اندازی چنین طرحی خودش را آماده کرده تا یک تلویزیون هوشمند به خانه‌های مردم بیاورد و ممکن است این اتفاق سال آینده یا دو سال دیگر به طور رسمی انجام شود.

وی افزود: در تلویزیون مجموعه‌ای از خدمات تدارک دیده شود که تمامی نیازهای مخاطبان را فراهم می‌کند. صفحه‌ای به عنوان «AP MEDIA» به شکل آزمایشی نصب شده است و خیلی هم برایمان مهم است که این طرح در آینده استفاده شود؛ چرا که ما باید بتوانیم داشته‌هایمان را به شکل بسته‌بندی روی سیستم‌های دیجیتال به شکل AP MEDIA قرار دهیم؛ به عنوان مثال سریال «پایتخت» که مدتی است از شبکه تماشا به روی آنتن می‌رود، اگر سکانس‌های مربوط به خواستگاری شیرین این مجموعه در پشت کامیون را می‌خواهیم جست وجو کنیم کلمه خواستگاری را سرچ می‌کنیم سپس چندین مجموعه روی صفحه می‌آید و ما اثری را که می‌خواهیم انتخاب می‌کنیم.

او سپس درباره‌ی سریال «پایتخت» اینگونه گفت: کار آقای سیروس مقدم واقعا شاهکار بود؛ چرا که آدم با چند بار دیدن خنده‌اش قطع نمی‌شود.

ضرغامی در پایان صحبت‌های خود با ابراز نگرانی از اینکه امیدواریم بسته‌بندی ضعیف کشورمان خودش را در طرح آی‌پی مدیا نشان ندهد، گفت: ما به سرعت به سمت اجرای این طرح برای تلویزیون می‌رویم اما نگرانم از اینکه به لحاظ بسته‌بندی در کشورمان که کمی ضعیف هستیم در اجرای این طرح هم این ضعیف بودن خودش را نشان دهد که امیدواریم به یاری خدا که این طرح که ثمره تلاش و زحمات همکاران رسانه‌یی است بتواند از جذاب‌ترین ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران باشد.

*** از سال آینده جشنواره جام‌جم را با حضور کشورهای همسایه برگزار می‌کنیم

اختتامیه دومین جشنواره تلویزیونی جام جم

به گزارش ایسنا، در مراسم اختتامیه‌ی دومین جشنواره تلویزیونی جام جم، علی دارابی، معاون سیما ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت محمد(ص) خاطرنشان کرد: جا دارد از همه‌ی کسانی که برای اجرای این جشنواه و اختتامیه‌ی آن زحمت کشیدند تشکر کنم؛ به ویژه از مهندس تقدس‌نژاد (معاون امور مالی سازمان صدا و سیما)، دبیران جشنواره و ... که ما را در قضاوت آثار یاری کردند و صمیمانه از ماه‌ها و هفته‌ها تلاش فراوان دبیران جشنواره آقایان زین‌العابدینی، اسلامی‌مهر‌، بخشی‌زاده‌ و فرجی کمال را تشکر را دارم.

وی گفت: دومین جشنواره‌ی تلویزیونی جام جم که جشن بزرگ سالانه تلویزیون است، فرصتی برای سیاست‌گذاران و مدیران و برنامه‌سازان است که به نقد و بررسی آن چه که داریم و آن چه که باید به همت دوستان شکل بگیرد، بپردازیم؛ ضمن اینکه ما باید خودمان را برای جشنواره بعدی آماده کنیم.

دارابی در این مراسم اعلام کرد: آثار راه یافته به داوری در جشنواره جام جم بر اساس ارزیابی‌های انجام شده و دیدگاه اعضای هیات داوران به لحاظ کمی و کیفی نسبت به جشنواره سال گذشته ارتقای محسوسی داشته و این خبر مسرت‌بخشی است؛ به جهت اینکه ما چندین گام به جلو حرکت کرده‌ایم اما باید تلاش کنیم که پیشرفت بیشتری در این راه داشته باشیم.

معاون سیما در ادامه بیان کرد: دومین جشنواره تلویزیونی جام جم چند ویژگی در میان خود جای داده است که یکی از آنها تقدیر و نکوداشت چهار خانواده‌ی شهید و ایثارگر است همچنین تقدیر از 17 چهره برجسته هنری از دیگر ویژگی‌های این جشنواره است.

وی با بیان اینکه از سال آینده جشنواره جام جم را با حضور کشورهای همسایه برگزار خواهیم کرد، افزود: این جشنواره از سال آینده در ابعاد بین المللی کار خودش را ادامه می‌دهد و قرار است با کشورهای همسایه برگزار کنیم تا آن را ارتقا دهیم و برای همیشه استوار بماند و رشد کند و بالنده شود و در نهایت در تقویم فرهنگی به عنوان مهمترین رخداد ثبت شود.

او با اشاره به داوری جشنواره جام جم تاکید کرد: داوری‌های سال‌ آینده ما در جشنواره باید رابطه معناداری با سیاست‌ها و تولیدات داشته باشد؛ ضمن اینکه تولیداتمان باید به گونه‌ای باشد که قدرت عقلانیت و خردورزی جامعه را بالا ببرد. ما امروزه بیش از گذشته در جامعه نیاز به افزایش سقف تحمل داریم‌ و باید تلاش کنیم تا آن را بالا ببریم.

دارابی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آثار جشنواره جام‌جم باید مروج سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: آثار ما در جشنواره باید به شکل حرفه‌یی سبک زندگی غربی را که بر پایه اومانیسم است‌، حلاجی کند و در واقع مروج سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد. همچنین امید به آینده، اعتماد به نفس و خوداتکایی و رشد جامعه را در پی داشته باشد و علاوه بر تمامی این موارد تولیدات ما باید به سمت و سویی داشته باشد که دستاوردهای پرافتخار ایران را برجسته کند و عدالت،‌ سازندگی را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه در تولیدات باید ادب‌، دین، حق تعالی و ... را به نمایش درآوریم، تاکید کرد: در عصر امروز رسانه ما باید قدرت ابتکار عمل باشیم و حرف‌های جدی داشته باشیم. همچنین در نبرد با تفرقه‌افکنی‌ها، شبه‌افکنی‌ها،‌ هنرمندان ما باید در خط مقدم کارشان را ادامه دهند و خودشان را در این کار مخاطب بدانند؛ چرا که ما در دهه‌ی چهارم انقلاب قرار داریم دهه‌ای که باید پیشرفت‌، عدالت‌، استوار سازی و بناها را داشته باشیم ضمن اینکه باید تلاش کنیم تا دستاوردهایمان را حفظ کنیم. همچنین باید همت‌، استواری و مقاومت مردم و رهبری امام (ره) و همچنین رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در تولیداتمان به عنوان بایسته‌ها توجه کنیم؛ چرا که تولیداتمان باید مروج پاکی و اخلاق باشد.

دارابی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه تولیدات باید جریان‌ساز و فرهنگ ساز باشند، گفت: بی‌تردید اگر امروزه پرچم‌دار تولیدات پاک رسانه ملی هستیم هیچ مبالغه‌ای نکردیم، چرا که تولیداتمان باید جریان‌ساز و فرهنگ‌ساز باشد و به لحاظ پژوهشی از امتیازات بالایی برخوردار باشد و همچنین توسعه و آبادانی کشور و رشد انسانی توجه کنیم امیدواریم تا رسیدن به این مهم راه طولانی در پیش نباشد.

*** هیچ ملاحظه‌ای در داوری‌ها انجام نشد

اختتامیه دومین جشنواره تلویزیونی جام جم

در ادامه این مراسم مهدی فرجی به عنوان دبیر جشنواره روی سن حاضر شد و طی سخنانی گفت: در این دوره از جشنواره که در چهار بخش مسابقات تلویزیونی، برنامه‌های کودک و نوجوان، فیلم‌های تلویزیونی و سریال‌های طنز برگزار شد، در مجموع 210 اثر در بخش‌های متفاوت نامزد شدند که 88 اثر در بخش کودک، 60 مسابقه تلویزیونی، ‌34 اثر در بخش فیلم‌های تلویزیون و 28 اثر سریال‌های طنز و کمدی انتخاب شدند که داوران سرشناس و بزرگی این رقابت‌ها را انجام دادند و ما مفتخریم که هیچ ملاحظه‌ای در داوری‌ها انجام نشد؛ ضمن اینکه خواهش کردیم سخت‌گیری‌های خاص جشنواره انجام شود و در نهایت آثاری انتخاب شوند که مایه‌ی مباهات باشند.

فرجی یادآور شد: امیدوارم در سومین دوره از جشنواره تلویزیونی جام جم که در سال 92 خواهد بود شاهد شکوفایی و رشد بیشتری باشیم؛ ضمن اینکه جا دارد هم در اینجا از تمام عزیزان اعم از دبیران،‌ ستاد شورای عالی سیاستگذاری‌، تشریفات و ... که برای برگزاری جشنواره زحمت کشیدند تشکر کنم. تلویزیون برای مهمانان خود حرمت قائل است و من این را وظیفه خودم می‌دانم که از آقایان ضرغامی‌، دارابی‌ و تقدس‌نژاد‌ که ما را کمک کردند و همیشه در پشتیبانی‌هایشان کم نگذاشتند، سپاسگزار باشم. امیدوارم در سومین دوره از جشنواره با آثار فاخر‌تری بیایم و با شکوه‌تر باشیم.

*** تقدیر از خانواده‌ی شهدا

به گزارش ایسنا‌، بخشی از مراسم به پخش آنونس و کلیپ‌هایی از هنرمندانی چون سیاوش طهمورث، آرام جعفری،‌ امین زندگانی‌ و ... درباره‌ی خانواده شهدا اختصاص داشت.

در پی این مراسم، ضمن تقدیر از خانواده‌های شهدا در ابتدا از خانواده شهید بابایی تقدیر به عمل آمد که دختر این شهید به نمایندگی از مادرش روی سن حاضر شد و طی سخنانی کوتاه ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) خاطرنشان کرد: امیدوارم روزگاری خوش و لب‌های خندان داشته باشید؛ ضمن اینکه از تمامی حضار و مدیران صدا و سیما تشکر فراوان را دارم.

اختتامیه دومین جشنواره تلویزیونی جام جم

همچنین در ادامه لوح یادبودی به خانواده شهید حسن باقری‌، شهید علی صیادشیرازی،‌ شهید حسن تهرانی مقدم ‌اهدا و از آنها تقدیر به عمل آمد.

*** بیانیه هیات داوران

سپس شهره لرستانی به نمایندگی از داوران بخش جشنواره تلویزیونی جام جم بیانیه‌ای را برای حضار خواند.

در متن این بیانیه آمده است: «معاونت سیما با برگزاری دومین جشنواره تلویزیونی جام جم، فرصت مغتنمی فراهم کرده است تا ضمن کنکاشی دیگر باره در برآیند فعالیت همکاران رسانه ملی و مروری دقیق بر شاخصه های تولید آثار برجسته و فاخر تلویزیونی ، از تلاش صادقانه هنرمندان این عرصه نیز تجلیل شود.

هیات داوران دومین جشنواره تلویزیونی جام جم با افتخار اعلام می کند بازنگری تولیدات شبکه های معاونت سیما در بازه های زمانی معین فراخوان و شرکت آثار در این جشنواره، نشان از ظهور طرازی تازه در برنامه سازی در گونه های متنوع دارد که از فیلم های تلویزیونی تا سریال های طنز گرفته تا برنامه های ویژه کودکان و نوجوان و مسابقات و سرگرمی گسترده شده و قابل مشاهده است.

این چشم انداز نو، نویدبخش نسلی هوشمندتر از هر زمان دیگر در میان تهیه کنندگان، نویسندگان، کارگردانان، بازیگران، مجریان، تصویربرداران و تمامی دیگر عوامل مؤثر در تولید یک برنامه و گشودن عرصه هایی جدی و جدید در تلویزیون است.

هیات داوران بخش‌های چهارگانه دومین جشنواره تلویزیونی جام جم، به جد خواستار تداوم احترام به ابعاد شکل گیری چرخه سازنده، محترم و شریف ارتباط بین رسانه و مخاطب، در آنچه در قالب برنامه سازی تلویزیونی شکل می گیرد از یک سو، و حمایت بیش از پیش، نظارت روز افزون و رصد مستمر سنجه های مطلوبیت تولید در صحنه رقابت جهانی از جانب ارباب رسانه از سوی دیگر تأکید می کند و امیدوار است :

اختتامیه دومین جشنواره تلویزیونی جام جم

- در تولیدات طنز :ضمن استقبال و اظهار خوشحالی از ورود نسل جدید بازیگران و هنرمندانی که دارای تحصیلات مرتبط دانشگاهی هستند، توجه به مؤلفه های نجابت، عمق معانی و احترام به ارزش ها و نگاه امیدبخش به جهان هستی

- در تولیدات کودک و نوجوان : توجه به ویژگیهای مقاطع سنی کودک و نوجوان، زیبایی شناسی، خلاقیت، ابداع و نوآوری

- در برنامه های مسابقات و سرگرمی : رقابت سالم، مهیج و آموزنده

- و در فیلم های تلویزیونی : دقت در فیلمنامه، شخصیت پردازی و بازی سازی باورپذیر و جذاب بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و روز به روز به کیفیت محصولات معاونت سیما بیافزاید.»

***

در مراسم اختتامیه‌ی دومین جشنواره‌ی تلویزیونی جام‌جم، عنوان بهترین سریال طنز را «پایتخت» از آن خود کرد و سریال «وضعیت سفید» با دریافت جوایز بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن و مرد سریال‌های طنز، پیشتاز جوایز در این بخش شد.

به گزارش ایسنا، در مراسم اختتامیه‌ی دومین جشنواره تلویزیونی جام جم، صداوسیما از 17 هنرمند تقدیر کرد؛ داریوش ارجمند، ‌ایرج طهماسب‌، حمید جبلی‌، سیروس مقدم‌، محمدرضا شریفی‌نیا،‌ رویا تیموریان‌، شهره لرستانی‌، امیر جعفری‌، ریما رامین‌فر،‌ حسین سهیلی‌زاده‌، علیرضا افخمی‌ و محمدرضا ورزی از جمله هنرمندانی بودند که از سوی رییس سازمان صداوسیما مورد تقدیر قرار گرفتند.

برگزاری آیین نکوداشت محمد علی کشاورز و محمد بیگلری‌پور از دیگر بخش‌های مراسم دوشنبه شب بود. در این مراسم سید عزت‌الله ضرغامی از محمدعلی کشاورز با عنوان «سالارترین پدر تئاتر» نام برد و از این بازیگر تقدیر ویژه کرد.

همچنین در بخش تقدیر از بهترین‌های موسیقی، از زنده‌یاد محمد بیگلری‌پور یاد شد و به احترام رهبر اکستر سمفونیک سازمان صداوسیما، حضار برای لحظاتی قیام کردند و ایستاده اولین سرود انقلابی آن مرحوم را خواندند.

اختتامیه دومین جشنواره تلویزیونی جام جم

در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تلویزیونی جام جم همچنین از محمد گلریز و محمد اصفهانی، دو خواننده مطرح کشور تقدیر شد. محمد اصفهانی با اجرای چند قطعه، موسیقی تیتراژ سریال یک تیکه زمین را هم برای حاضران اجرا کرد.

همچنین در بخشی دیگر از رامبد جوان، داوود میرباقری، مسعود جعفری‌ جوزانی تقدیر به عمل آمد.

*** خمسه: آقای ضرغامی فکر نکنید فقط صدای خودتان گرفته

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم، با قطع شدن صدای مجری برای لحظاتی کوتاه، علیرضا خمسه با میکروفنی که در دست داشت وارد سالن شد و با عبور از میان حضار با آوازخوانی به روی سن آمد و خطاب به رییس صداوسیما گفت: آقای ضرغامی فکر نکنید که فقط صدای خودتان گرفته، بلکه به خاطر آلودگی هوا همه ما صدایمان گرفته است.

این بازیگر که در روز تولدش در این مراسم حاضر شده بود، خاطرنشان کرد: من امروز به دنیا آمدم. مادرم مرا امروز به دنیا آورده و سریعا به اینجا آمدم؛ امشب من 60 ساله شدم و اگر هم هدیه‌ای بگیرم نیمی از آن را تقدیم مادر بزرگوارم می‌کنم که مرا از آسمان به زمین آورده و نصف هدیه را به تقدیر مادرزنم می‌کنم که کاری کرده من می‌خواهم از زمین به آسمان فرار کنم.

در این مراسم جایزه هیات ویژه داوران به علیرضا خمسه به خاطر بازی در سریال «پایتخت» اهدا شد.

*** ادای دین رویا تیموریان به داوود میرباقری

در بخش دیگری از این مراسم رویا تیموریان که روی سن حاضر شده بود، گفت: متاسفانه تاکنون پیش نیامده که دینم را نسبت به آقای داود میرباقری ادا کنم، امشب می‌خواهم تشکر ویژه‌ای از ایشان به خاطر اولین کارم که با «رعنا» به صحنه آمدم داشته باشم؛ امیدوارم دینم را بتوانم روزی به آقای میرباقری ادا کنم.

***

در مراسم پایانی دومین جشنواره تلویزیونی جام جم هنرمندان مطرحی چون آتیلا پسیانی، سعیدپیردوست‌، محمد کاسبی‌، پرویز پورحسینی‌، محمود گبرلو،‌ یداله صمدی‌، چنگیز جلیلوند،‌ سید ضیاء‌الدین دوری‌، راما قویدل ،‌ فریدون جیرانی‌، مجید انتظامی‌، مسعود جعفری جوزانی‌، سعید پورصمیمی‌، حمید بهمنی‌ به همراه همسرش، مجید قناد‌، سعید توکل‌، همایون ارشادی‌، آرام جعفری‌، بهنام تشکر‌، فرزاد حسنی‌، امیر جعفری، بیژن بیرنگ، مهدی فخیم‌زاده، مرضیه برومند، پوریا تابان، جعفر دهقان، حسن فتحی، فریبا کوثری، ملیکا زارعی، نفیسه روشن، محمد علی اسلامی، مسعود ده‌نمکی، الهام پاوه‌نژاد و ... حضور داشتند.

*** حاشیه‌های مراسم:

اختتامیه دومین جشنواره تلویزیونی جام جم

- ضرغامی در سخنان ابتدایی‌اش از اجرای خوب و دقیق مجری مراسم، محمد علی خسروی تشکر کرد و خطاب به حضار گفت: مجری حرفه‌یی و دقیق و باسواد یعنی همین برخوردی که در ابتدا آقای خسروی داشتند و به حضار اعلام کردند که من امروز به دلیل اینکه در مقابل مدیرانم برنامه اجرا می‌کنم تپش قلب گرفتم.

- در بخش دیگری از این مراسم، هنگام اهدای جوایز مجری برنامه با زبانی طنز به امیر جعفری، چندین بار تذکر داد که در قسمت آقایان بایستد و عکس‌بگیرد اما وی همچنان در کنار همسرش، ریما رامین‌فر ایستاده بود.

- در بخشی دیگر محمد گلریز به روی سن آمد تا سرودهایش را اجرا کند اما به خاطر کمبود وقت بعد از اجرای یکی از آثارش مجری برنامه به او تذکر داد که وقت کم است اما به وی به کارش ادامه داد و گفت: دهه فجر است و نمی‌شود این سرود را نخوانیم.

- در بخش دیگری از حواشی این مراسم و در بخش تقدیر از علیرضا خمسه، مجری برنامه خطاب به وی گفت: امروز با صورت زبر آقای خمسه برخورد کردم چرا که همیشه صورت ایشان زبر نبود! که علیرضا خمسه در پاسخ به وی گفت: بازیگران را معمولا با معایبشان می‌بینند و من امروز با محاسنم به اینجا آمدم و این زبری به این خاطر است.

- در این مراسم، مجری برنامه از دیگر مجریان حاضر در سالن همایش‌ها نظیر محمد حسینیان و فرزاد حسنی تشکر کرد و از شهیدی‌فر و فرزاد جمشیدی نام برد.

- داریوش ارجمند پس از آمدن روی سن، برای دقایقی طولانی با رییس سازمان صداوسیما گفت‌وگو کرد.

***

به گزارش ایسنا، اسامی کامل برندگان دومین جشنواره فیلم‌های تلویزیونی در بخش‌های مختلف به شرح زیر است:

*** بخش فیلم‌های تلویزیونی

فیلمنامه-ابراهیم فروزش

کارگردانی- بهروز شعیبی

بهترین فیلم- ساعت به وقت صفر(اکبر تحویلیان)

بهترین بازیگر مرد- محسن تنابنده و سیامک صفری

اختتامیه دومین جشنواره تلویزیونی جام جم

بهترین بازیگر زن- اندیشه فولادوند

بهترین آهنگساز-بهنود یخچالی

*** بخش سریال‌های طنز

فیلمنامه- علیرضا بذرافشان/سارا خسروآبادی (نابرده رنج)

کارگردانی- حمید نعمت الله (به خاطر ترسیم فضای واقع گرایانه در وضعیت سفید)

بهترین سریال طنز - الهام غفوری (پایتخت)

بازیگر اول مرد- یونس غزالی (وضعیت سفید)

بازیگر اول زن- افسانه بایگان (وضعیت سفید)

مکمل زن- مرجانه گلچین (به خاطر سریال شمس العماره)

مکمل مرد-هوشنگ حریرچیان (ساختمان پزشکان و آشپزباشی‌)

تصویر-مسعود کرانی

موسیقی- امین هنرمند

دکور و صحنه- محمدرضا شجاعی

جلوه های ویژه-رضا میثاقی

بهترین تدوین- خشایار موحدیان و سودابه سعیدنیا

در این بخش با حضور فریدون جیرانی‌ و مجید مظفری که از سوی ضرغامی دعوت شدند به روی سن بیایند، از برترین‌ها تقدیر شد.

همچنین جایزه ویژه هیات داوران به محسن تنابنده به خاطر بازی در سریال «پایتخت» اهدا شد.

*** مسابقه و سرگرمی

اجرا- مسعود روشن پژوه

دکور-حسین فردرو

خلاقیت و پژوهش-سعید ابوطالب/محمد حسینی

مسابقه حضوری-سعید ابوطالب

مسابقه غیرحضوری- علی اکرمی

*** کودک و نوجوان

عروسکی‌ها

بهترین عروسکی:حسین مناجاتی

عروسک گردان:دنیا فنی زاده

صداپیشه: نگار استخر

نویسنده:شادی پورمهدی

موسیقی: امید سیاره

کارگردانی:هنگامه مفید

تدوین:ساسان امیرپور

تیتراژ-مهین جواهریان

طراح صحنه و دکور: منوچهر شاکری

به گزارش ایسنا، همچنین در بخشی از این مراسم از نگار استخر برای «سنجد خبرنگار» تقدیر شد.

اختتامیه دومین جشنواره تلوزیونی جام جم

ترکیبی‌ها:

بهترین بازیگر- محمد مسلمی/علی فروتن/ حمید گلی

مجری- داریوش فرضیایی و امیر محمد متقیان

نویسنده- محمدرضا حیدری

دکور- مونا ترابی

در بخش ترکیبی هیچ برنامه‌ای ترکیبی کودک‌ در هیات داوران انتخاب نشد.

به گزارش ایسنا، جایزه ویژه هیات داوران به این افراد اهدا شد: مرجان اشرفی زاده، علیرضا خمسه، ناهید دل آگاه، محسن تنابنده، سیامک صرافت، محمد داودی و علیرضا سبط احمدی.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۰ ۱۸:۲۶

سلام، متن خیلی خوب و جامع بود ولی ای‌کاش تلویزیون راجع به روز و ساعت این برنامه بیشتر اطلاع‌رسانی می‌کرد. با تشکر

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۰ ۲۲:۲۷

یونس غزالی، عمو پورنگ و افسانه بایگان حقشون بود. ولی باید جایزه بهترین بازیگر مرد رو به امیر جعفری می‌دادن، به خاطر بهترین بازیگر تلویزیون بودنش در کنار شهاب حسینی.

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۱ ۰۰:۲۱

دلتون خوشه با این تلویزیون... که روز به روز تعداد مخاطبانش در حال ریزشه. واقعیات رو نمی‌تونید زیر این لبخندهای... مخفی کنید!