• شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 91110704490
  • خبرنگار : 71060

اینترنت مخابرات قطع شد/ کاربران برای این قطعی خسارت می‌گیرند؟

اینترنت مخابرات قطع شد/ کاربران برای این قطعی خسارت می‌گیرند؟

کاربران اینترنت که سرویس خود را از شرکت مخابرات استان تهران می‌گیرند از بامداد امروز شنبه 7 بهمن‌ماه با مشکل قطعی اینترنت مواجه شده‌اند.

کاربران اینترنت که سرویس خود را از شرکت مخابرات استان تهران می‌گیرند از بامداد امروز شنبه 7 بهمن‌ماه با مشکل قطعی اینترنت مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از اولین ساعات بامداد امروز کاربرانی که اینترنت خود را از شرکت مخابرات استان تهران می‌گیرند با قطعی مواجه شده‌اند که البته تاکنون شرکت مخابرات دلیلی درباره این اختلال ارائه نکرده و به نظر می‌رسد موضوع در دست بررسی قرار دارد.

مهدی خدایی - مدیر کل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت - در گفت‌وگویی با ایسنا ارتباط این اختلال با شرکت ارتباطات زیرساخت را رد کرده و گفت: اگر مشکل به زیرساخت‌ها مربوط می‌شد، قطعی و اختلال برای تمام کاربران اینترنت پیش می‌آمد و نه تنها مشترکان اینترنت مخابرات.

اما براساس قوانین تعریف‌ شده، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی در صورتی که بیش از حد‌ مجاز قطعی ماهانه داشته باشند، موظف هستند براساس میزان قطعی غیرمجاز، جریمه‌ای را در شارژ‌های ماهانه مشترکان خود بازپرداخت کنند.

البته بر اساس این قانون نوع دسترسی کاربران به اینترنت به شیوه‌های مختلفی چون برنزی، نقره‌ای، طلایی و الماس تقسیم می شود و در هر یک از این سیستم‌ها کاربر بنا بر هزینه‌هایی که پرداخت می‌کند به تسهیلات ویژه‌ای نیز دسترسی پیدا می‌کند.

بر اساس جداول طراحی شده سطح پایه مشترکان برنز محسوب می‌شود و اگر کاربری در قرارداد خود به طور خاص اشاره نکرده باشد که سرویسی بالاتر از برنز می خواهد برای او همان سطح برنزی در نظر گرفته می‌شود.

میزان دسترسی در سطح برنزی 99 درصد اعلام شده و تا 432 دقیقه یعنی کمتر از 5.7 ساعت در ماه زمان مجاز قطعی در این بخش است.

به عبارت دیگر با توجه به این که بر اساس این قانون بیشترین ساعت قطعی مجاز اینترنت حدود هفت و نیم ساعت محسوب می‌شود، حال که بیش از 16 ساعت از قطعی اینترنت مخابرات می‌گذرد به نظر می‌رسد طبق قوانین و شرایط نرمال این شرکت موظف به پرداخت خسارت به کاربران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۱-۰۷ ۲۲:۲۸

با سلام، باید بگویم اینترنت از شب ششم بهمن ساعت 12 شب به بعد قطع بود تا شب هفتم حدود ساعت هشت عصر! قربونش برم برای هر بار استفاده باید با پشتیبانی تماس بگیری بعد کارت رو انجام بدهی. وای از آن روز كه قبض پرداختیت رو دیر پرداخت کنی! سرعت هم ظاهرا اون‌طرف یکی پاش رو گذاشته رو سیم! نمی‌دونم ما بیسوادیم که معنی اینترنت را نمی‌دانیم یا کسانی که یک‌شبه وزير می‌شن؟!