• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۱ / ۰۷:۳۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91101106491
  • منبع : نمایندگی مازندران

اجرای بیش از 46 هزار حکم قضایی طی 8 ماهه امسال در استان مازندران

اجرای بیش از 46 هزار حکم قضایی طی 8 ماهه امسال در استان مازندران

رییس کل دادگستری مازندران گفت: در 8 ماهه امسال 46 هزار و 180 حکم قضایی در سطح استان اجرا شده است.

رییس کل دادگستری مازندران گفت: در 8 ماهه امسال 46 هزار و 180 حکم قضایی در سطح استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مازندران، حجت الاسلام حسین طالبی در همایش معاونت سازمان‌های اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مازندران که در مجتمع فرهنگی و هنری اهل‌بیت ساری برگزار شد، اظهارکرد: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض بزرگ الهی است که متاسفانه کمتر به آن پرداخته می شود.

وی ادامه داد: در بحث اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در آموزه‌های دینی احادیث و روایات بسیاری وجود دارد.

رییس کل دادگستری مازندران یادآور شد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان مازندران ساختار با اهمیتی است که به ریاست نماینده ولی فقیه تشکیل می‌شود.

طالبی با بیان اینکه در آموزه‌های دینی اصلاحات اجتماعی با امر به معروف و نهی از منکر گره خورده است، افزود: در صورتی اصلاحات اجتماعی در جامعه محقق می‌شود که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراگیر شود.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از جمله وظایف اساسی افراد محسوب می شود که تمامی افراد باید نسبت به آن احساس مسوولیت کنند.

رییس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: طی 8 ماهه امسال 90 هزار و 106 پرونده جزایی در دادسراهای استان و 129 هزار و 170 پرونده بخش حقوقی در دادگاه های مازندران مورد بررسی قرار گرفته است.

طالبی با اعلام اینکه برخوردهای عملی در تشکیلات قضایی مازندران در حال انجام است، گفت: در 8 ماهه امسال 46 هزار و 180 حکم قضایی در سطح استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: طی 8 ماهه امسال 30 هزار و 358 پرونده جزای نقدی، 10 هزار و 815 پرونده تعزیر شلاق و 3 هزار و 894 پرونده مربوط به حبس در مازندران اجرا شده است.

رییس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه هسته‌های تذکر لسانی در تشکیلات قضایی استان مازندران تشکیل شده است، گفت: بالغ بر 450 هسته تذکر لسانی 10 نفره تشکیل شده است.

طالبی با اشاره به اینکه فرقه‌های انحرافی بسیاری در جامعه در حال فعالیت هستند، افزود: این فرقه‌ها در راستای منحرف کردن افکار جوانان در حال فعالیت هستند، در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش پیدا کند نتایج مطلوبی حاصل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha