• چهارشنبه / ۶ دی ۱۳۹۱ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91100604248
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

با وجود تکذیب مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان صورت گرفت

تاکید ایسنا بر صحت اعلام خبر مربوط به «حمله اینترنتی به شرکت توانیر بندرعباس»+فایل صوتی

تاکید ایسنا بر صحت اعلام خبر مربوط به «حمله اینترنتی به شرکت توانیر بندرعباس»+فایل صوتی

روز گذشته خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) خبری به نقل از مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان منتشر کرد که در آن از خنثی‌سازی حمله اینترنتی به شرکت توانیر بندرعباس طی ماه‌های اخیر خبر داد.

روز گذشته خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) خبری به نقل از مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان منتشر کرد که در آن از خنثی‌سازی حمله اینترنتی به شرکت توانیر بندرعباس طی ماه‌های اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر اخوان در نشست خبری خود با خبرنگاران استان هرمزگان اظهار کرد: دشمنان در راستای ایجاد اخلال، همواره از طریق شبکه اینترنت در حال حمله به واحدهای صنعتی ایران هستند؛ به عنوان نمونه شرکت توانیر بندرعباس که یکی از تولیدکنندگان انرژی برق استان و حتی استان‌های همجوار به حساب می‌آید، در ماه‌های اخیر مورد حمله اینترنتی قرار گرفته است.

وی با اشاره به ورود کرم‌های اینترنتی همانند استاکس‌نت‌ در ماه‌های اخیر به کشور، افزود: این ویروس حتی به برخی از صنایع تولیدی هرمزگان نیز نفوذ کرده بود که به با تدابیر به موقع و همکاری هکرهای متبحر استان، جلوی پیشرفت آن گرفته شد.

اما شب گذشته این مقام مسئول در گفت‌وگویی کوتاه با واحد مرکزی خبر، این خبر را تکذیب کرد و گفت: در نشستی خبری با خبرگزاری‌ها برای مقابله با حملات سایبری به تاسیسات هرمزگان اعلام آمادگی کرده‌ایم که به اشتباه دفع حملات سایبری بر روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان در حالی خبر منتشر شده به نقل از وی را تکذیب و در بخشی از تکذیبیه خود رسانه‌ها را به درج «خبر اشتباه» متهم کرده که این خبر نه در یک مصاحبه اختصاصی بلکه در یک نشست خبری و با حضور نمایندگان رسانه‌های مختلف استان اعلام شده بود.

برخی خبرگزاری‌های دیگر نیز این خبر را منتشر کردند؛ بطور مثال خبرگزاری فارس در خبر خود آورده بود: « مدیرکل پدافند غیرعامل هرمزگان با بیان اینکه دشمنان در راستای ایجاد اخلال همواره از طریق شبکه اینترنت در حال حمله به واحدهای صنعتی در کشور هستند، افزود: به عنوان نمونه شرکت توانیر در بندرعباس طی ماه‌های اخیر مورد حمله اینترنتی قرار گرفته است.»

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با تاکید بر صحت خبر منتشر شده در این خبرگزاری، برای تنویر افکار عمومی فایل صوتی مربوط به بخشی از صحبتهای مدیرکل پدافند غیرعامل هرمزگان که در آن خبر حمله اینترنتی به شرکت توانیر بندرعباس را اعلام کرده، منتشر کرده است.

ایسنا همواره بر لزوم موثق بودن اخبار و صحت اخبار خود و دقت در انتشار آنها تاکید داشته است و این‌بار هم به نظر می‌رسد که یک مقام مسئول به جای هماهنگی بیشتر با مقامات بالادستی و دقت در بیان نقطه‌نظرات و اخبار مربوط به حوزه کاری خود، اولین و آخرین راه فرار از واقعیت را متهم کردن رسانه‌ها به بی‌دقتی و درج خبر اشتباه دانسته است.

فایل صوتی بخشی از صحبتهای علی‌اکبر اخوان - مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان – در ذیل این خبر آمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha