• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۳۹۱ / ۰۷:۳۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 91100502773
  • منبع : نمایندگی خوزستان

فصل امتحان، وقت اضطراب

فصل امتحان، وقت اضطراب

ایسنا/خوزستان مسوول واحد بهداشت روان، جامعه و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان گفت: اضطراب امتحان از اضطراب‌های رایج دوران اولیه زندگی است که با افزایش سن کودک افزایش می‌یابد.

مسوول واحد بهداشت روان، جامعه و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان گفت: اضطراب امتحان از اضطراب‌های رایج دوران اولیه زندگی است که با افزایش سن کودک افزایش می‌یابد.

دکتر «رضا دواسازایرانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه خوزستان، اظهار کرد: اضطراب،حالت دلشوره و نگرانی است که علت خاصی ندارد اما ریشه‌ی همه‌ی اختلالات روانی محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که اضطراب امتحان از اضطراب‌های رایج دوران اولیه‌ی زندگی است، ادامه داد: اضطراب از مدرسه و به خصوص اضطراب از امتحان از دوران ابتدایی آغاز می‌شود و با افزایش سن کودک افزایش می‌یابد و عملکرد دانش‌آموز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مسوول واحد بهداشت روان، جامعه و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: انتظار بیش از حد دانش‌آموز از خود و ضعف در اعتماد به نفس، عدم باور و نگرش مثبت به خود، عدم تمرکز در درس خواندن و هنگام امتحان، همچنین سخت‌گیری بیش از حد والدین، از مهم‌ترین عوامل ایجاد اضطراب در دانش‌آموزان است.

وی افزود: اختلاف‌های خانوادگی، سرزنش و تنبیه کودکان و ایجاد رقابت ناسالم در میان دانش‌آموزان از دیگر علت‌های ایجاد اضطراب هستند.

دواسازایرانی درباره‌ی نشانه‌های اضطراب امتحان گفت: ناراحتی‌های گوارشی، آشفتگی معده، سرگیجه، حالت تهوع، تپش قلب، بی‌خوابی و تنگی نفس از مهم‌ترین نشانه‌های اضطراب هستند. عدم تمرکز، آشفتگی ذهن و بیزاری از مدرسه نیز در پی اضطراب امتحان بروز می‌کند.

وی برای کاهش میزان اضطراب در دانش‌آموزان، به والدین توصیه کرد در خانه جوی عاطفی ایجاد و از تنش و مشاجره دوری کنند و ادامه داد: توجه به خواب، استراحت و تفریح دانش‌آموز و کاهش زمان تماشای تلویزیون در زمان امتحانات نیز در کاهش میزان اضطراب موثر است.

مسوول واحد بهداشت روان، جامعه و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان افزود: کاهش و یا حذف وظایف محوله در خانه به دانش‌آموز در زمان امتحانات، خودداری از ایجاد ترس و دلهره در وی و انتظار معقول از آنها نیز در کاهش این اضطراب موثر است. کمک گرفتن از مشاور نیز برای آموزش و کنترل اضطراب مفید است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha