سرویس
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ / Nov 29 2014
تعداد کل اخبار: 187

مرتضوی به ایسنا خبرداد:

افزایش 100هزار تومانی مستمری بازنشستگان تامین‌اجتماعی در 92/مخالف افزایش سن بازنشستگی هستم

» سرویس: اجتماعي - رفاهي و خانواده

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با ارائه پیشنهاد افزایش 18 درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده، اظهار کرد: در صورتی که علی‌رغم افزایش 18 درصدی، میزان افزایش حقوق به 100 هزار تومان نرسد، مستمری این بازنشستگان حداقل 100 هزار تومان افزایش می‌یابد و از ابتدای فروردین 92 اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید مرتضوی در حاشیه مراسم بزرگداشت مهندس خلیلی عراقی با اعلام ارائه پیشنهاد افزایش حداقل 18 درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده در پاسخ به ایسنا در زمینه زمان تحقق افزایش حقوق حداقل بگیران به 700 هزار تومان، گفت: در این زمینه کمیته‌ای تشکیل شده است و در حال بررسی این موضوع است.

مرتضوی در ادامه با بیان اینکه ما نمی‌توانیم هر میزان افزایش حقوق و مستمری را برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران اعمال کنیم، عنوان کرد: هر پیشنهادی که ارائه می‌شود باید پس از بررسی و تصویب هیات مدیره، به هیات امنا رفته و در آنجا در صورت احراز آمادگی پرداخت از سوی تامین اجتماعی، به تصویب برسد.

وی همچنین گفت: من این قول را می‌دهم که حداقل 18 درصد به حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال آینده اضافه شود و در صورتی که با اعمال 18 درصد، باز هم افزایش حقوق کمتر از 100 هزار تومان باشد، آن را به 100 هزار تومان می‌رسانیم.

به گفته وی، اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با بازنشستگان کشوری و لشگری پس از اعمال نظر کمیته تخصصی عملی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مفاد پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون تامین اجتماعی، گفت: در این قانون تصمیماتی در زمینه ارائه بیمه‌های تکمیلی به بازنشستگان گرفته شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در زمینه ذکر افزایش سن بازنشستگی تا پنج سال در متن پیش‌نویس اصلاح قانون تامین اجتماعی، اظهار کرد: به نظر من سن بازنشستگی به هیچ وجه نسبت به قانون فعلی نباید افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه تاکید کرد: متن پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون تامین اجتماعی با پیشنهاد همه مدیران تهیه شده است و پس از نظرسنجی از تمامی تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و شرکای اجتماعی و اعمال نظرات به وزارتخانه می‌رود و پس از وزارتخانه به کمیسیون لوایح دولت ارجاع داده شده و پس از اعمال نظرات کارشناسان وزارتخانه‌های ذیربط، در کمیسیون اجتماعی و صحن علنی مجلس ماده به ماده بررسی می‌شود.

مرتضوی اظهار کرد: قول می‌دهم که نظر ارفاقی و حمایتی نسبت به بازنشستگان و تشکل‌های کارگری در لایحه اصلاح قانون تامین اجتماعی داشته باشیم.

پرداخت 800میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی تا پایان شهریور ماه

وی در ادامه با اعلام آغاز پرداخت 800 میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی ظرف 15 روز آینده، اظهار کرد: بر طبق قانون، تامین اجتماعی سه ماه برای رسیدگی به اسناد پزشکی و فاکتورها فرصت دارد و بدین ترتیب تمام بدهی‌های تامین اجتماعی به داروخانه‌ها و مراکز درمانی و ... تا پایان شهریور ماه تسویه می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچ محدودیتی در زمینه پرداخت بودجه نداریم و بدهی‌های سازمان به صورت ماه به ماه تسویه می‌شود.

مرتضوی همچنین از واگذاری 55 درصد سهام شرکت‌ هواپیمایی هما به سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

انتهای پیام

در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
نام و نام خانوادگی*
ایمیل
متن نظر*
● تعداد‌ نظرات (22)
زرین دخت مومنی | شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳ | پاسخ
like 1
dislike 0
بازنشسته هستم در زمان خدمت حق اولاد دریافت می کردم و به مراتب از کل درآمد بیمه کسر می شد چرا در زمان بازنشستگی به خانمها حق عائله مندی نمی دهند بنده سه فرزند دارم حتی سهام عدالت هم نصیبم نشده است چرا؟
آتوساونکی | جمعه ۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰ | پاسخ
like 0
dislike 0
سلام.باتوجه به این خبرکه حقوق مستمری بگیرانی که به نوعی حداقل بگیرهستند و گزارش خبرحاکی ازاین بودکه100هزارتومان یا18%افزایش خواهدیافت؛درحالی که مستمری پدرم در فروردین92همچون هاههای اخیربوده وتفاوتی نداشته!
کبری حاجلوئی | پنجشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۵ | پاسخ
like 0
dislike 0
خیلی خوب بود.من فرزندیکی ازمستمری بگیران هستم.وقتی اخبارخوبتون رامیخوانم،واقعابرای دست اندرکاران اعم ازروسا،مسئولین ومسئولان سایت درامربروزرسانی سایت وهمه کسانیکه به نوعی درایجادرفاه عموم قدم رنجه میکنند،سپاسگزارم.
جمشید خضرپور | پنجشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۰ | پاسخ
like 0
dislike 0
بنام خدادریافتی من 300 هزارتوماناست وکل این مبلغ را بابت اجاره منزل میپردازم امیدوارم مسیولین محترم چاره اندیشی کنند تا بازنشستگان این چند صباح را با عزت وابرو زندگی کنند...
ﻋﻠﻲ ﻟﺒﻴﺐ | دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۳:۲۴ | پاسخ
like 0
dislike 0
ﺑﺎ ﻋﺮﺽ ﺳﻼﻡ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺧﺪﺍ ﺳﻦ ﺑﺎﺯﻧﺸﺴﺘﮕﻲ ﺭﺍ ﺍفزﺍﻳﺶ ﻧﺪﻫﻴﺪ ﺁﺧﻪ ﺁﺩﻡ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ 60 ﺳﺎﻟﮕﻲ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺸﻴﻨﻪ ﺧﻮﻧﻪ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﮐﻨﻪ 60 ﺳﺎﻟﮕﻲ ﻫﻢ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺯﻳﺎﺩﻩ ﺑﺨﺪﺍ ﺑﺎ ﺗﺸﮑﺮ ﻋﻠﻲ ﻟﺒﻴﺐ ﺍﺯ ﺧﺮﻣﺸﻬﺮ
عبدالله | شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۴ | پاسخ
like 0
dislike 0
چرا کارگرا 25 درصد اضافه بشن بازنشسته ها 18 درصد این کجای عدالته
بیدادی | سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱ | پاسخ
like 0
dislike 0
چشمها در انتظار همسان‌سازی چندین ساله است. پس انصاف داشته باشید این بازنشستگان را از این فکر موخوره نجات دهید و خود را بجای منتظران قرار دهید.
بهروز | سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴ | پاسخ
like 0
dislike 0
افزایش صدهزار تومان به حقوق‌بگیرها ظلم به افرادی است که مسئولیتهای بالایی داشتند. شما از کیسه خلیفه می‌بخشید. لطفا افزایشها را بر طبق تورم 35 درصد به همه اضافه کنید که همه راضی و حتی حداقل‌بگیرها راضی‌تر باشند.
بازنشسته دل شکسته | چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۷ | پاسخ
like 0
dislike 0
حقوق بازنشستگان هم همانند حقوق کارگران شاغل حداقل 25 درصد اضافه گردد. بنده با سی سال و اندی کار و تلاش و زحمتهای بیش از حد، الان باید شاهد فقر مالی و مشکلات معیشتی بوده و شرمنده زن و بچه‌هام باشم. به نظر بنده افزایش 18 درصدی اصلاً کفاف گرانی و تورم جامعه را نمی‌دهد.
حسن رمانی | یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۸ | پاسخ
like 0
dislike 0
با توجه به اینکه اجناس از 100درصد هم بیشتر بالا رفته، آیا 18 درصد افزایش بچگانه نیست؟
منصور | چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۹ | پاسخ
like 0
dislike 0
سلام لطفابه اندازه افزایشات قیمتها مستمریها را بالا بکشید
بازنشسته | چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷ | پاسخ
like 0
dislike 0
سلام، چه کسی گفته گرانی؟ ما گرانی نداریم. فقط یک ماه با حقوق ما زندگی کنند!
جعفر | چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴ | پاسخ
like 0
dislike 0
با سلام، آقای مرتضوی! بعد از 30 سال خدمت به مملکت آیا با 4 فرزند و خانه استیجاری و 500 هزار تومان چگونه زندگی کنیم؟ خودتون رو جای ما بذارید خواهشا.
بازنشسته | چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۸ | پاسخ
like 0
dislike 0
واقعا 18 درصد با تورم 35 درصدي اعلامي بانك مركزي همخواني دارد؟
مجيد | دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۵ | پاسخ
like 0
dislike 0
با سلام، آقاياني كه به قانون عمل نمي‌كنند! آقا مگر نه اينكه افزايش حقوق تامين اجتماعي بايد طبق تورم اعمال شود. تورم 30 درصد و دارن 18 درصد افزايش مي‌دن. بايد مردم بخواد كه به قانون عمل بشه و گرنه همين هست...
زهرا شادپور | جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۳ | پاسخ
like 0
dislike 0
با سلام، می‌خواستم این نامه من به خود آقای مرتضوی برسد. جناب مرتضوی! رییس تامین اجتماعی؛ آیا ممکن هست که حقوق من که به مبلغ 250 هزار تومان است و با یک فرزند دانشجو زندگی می‌کنم و بر طبق آخرین پرداختی همسر مرحومم به من می‌رسد به مبلغ 500 تومن برسد؟ اگر ممکن است بفرمایید چه باید بکنم تا از مشكل نجات یابم. چون حقوق بالا برای من مثل طلوع خورشید در زندگی من و فرزندم می‌باشد. ممنون می‌شوم که پاسخ مرا بدهید سرفراز و پیروز باشید! در ضمن من از بیمه شعبه 25 حقوق دریافت می‌کنم.
رضا محمدی | شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۸ | پاسخ
like 0
dislike 0
انصافا بابای من با 35 سال سنوات باید 600000 تومان حقوق بگیره با این 100000تومن می‌شه 700000 تومن. بعد 35 سال کار این همسان‌سازی واسه به‌خدا سهراب قصه هم مرده و هفت کفن پوسونده! آخه اگه قرار بود بعد مرگش هم می‌اومد، تا الان اومده بود. مرسی
ناصر | شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۸ | پاسخ
like 0
dislike 0
افزایش 18 درصد؟ $؟
عدالت | جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۲:۰۱ | پاسخ
like 0
dislike 0
دم خروس رو باور کنیم یا قسم آقای مرتضوي؟! بلاخره{بالاخره} سن بازنشستگی افزایش مکند{مي‌يابد} یا نه؟ بلاخره{بالاخره} تهتره{بهتره} سخنگو تعیین کنید تا حرفها یکی باشد.
هما ایزدپناه | سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۹ | پاسخ
like 3
dislike 0
باسلام ایا افزایش 100 هزارتومانی شامل افرادی که 12 سال پرداخت بیمه دارند می شود؟
لیلاجدیدی | یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۱ | پاسخ
like 2
dislike 0
درموردبیمه تکمیلی بازنشستکان تامین اجتماعی نیزکجابایدجویابشم تشکر
حسین | چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۵ | پاسخ
like 1
dislike 0
سیاسی بازی نکنيد! ... به نظر من ار حيث حقوقی فاقد ارزش قانونی می‌باشد! به نظر من مدیران لایق انتخاب شود، تامین اجتماعی هیج مشكلی ندارد. پس مدیران را بجای قانون محکم و قوی سارمن{سازمان} تغییر دهید!