• سه‌شنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۱ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 91092817025
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان:

ازدواج زودهنگام دختران و پسران مانع ادامه تحصیل آنها می‌شود

ازدواج زودهنگام دختران و پسران مانع ادامه تحصیل آنها می‌شود

ایسنا/اصفهان معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اعتقاد برخی از خانواده‌ها در خصوص ازدواج زود هنگام دختران به ویژه در منطقه شرق استان اصفهان و ورود زودهنگام پسران به بازار کار در شهرهای بزرگ اصفهان بیش از یک هزار و 500 دانش‌آموز اصفهانی را مجبور به ترک تحصیل کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اعتقاد برخی از خانواده‌ها در خصوص ازدواج زود هنگام دختران به ویژه در منطقه شرق استان اصفهان و ورود زودهنگام پسران به بازار کار در شهرهای بزرگ اصفهان بیش از یک هزار و 500 دانش‌آموز اصفهانی را مجبور به ترک تحصیل کرده است.

علی مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اصفهان، با بیان اینکه بیشترین تارکین تحصیل استان اصفهان در پایه دوم متوسطه ترک تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: اجرای قانون مردودی در پایه اول دبیرستان بیشترین عامل ترک تحصیل در بین دانش‌آموزان اول دبیرستان بوده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته چنانچه دانش‌آموزی دو سال متوالی در دوره اول دبیرستان تحصیل می‌کرد برای سال سوم اجازه تحصیل در این پایه در مدارس روزانه ‌را نداشت، خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان دوبار مردود شده در مقطع اول دبیرستان باید برای ادامه تحصیل به مدارس شبانه مراجعه می‌کردند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جاری مردودی از پایه اول دبیرستان حذف شده است، ادامه داد: امیدواریم در سال جاری با تعداد کمتری از دانش‌آموز ترک تحصیل کرده در استان اصفهان مواجه باشیم.

مهدوی با تاکید بر اینکه باور غلط در خصوص ازدواج زود هنگام دختران به ویژه در مناطق شرق استان اصفهان موجب بالا رفتن تعداد دانش‌آموز دختر ترک تحصیل کرده در این منطقه از استان شده است، افزود: مناطق مرکزی استان و به ویژه شهرهای بزرگ نیز تعداد پسران ترک تحصیل کرده به منظور ورود به بازار کار قابل توجه است.

وی به وجود یک هزار و 550 دانش‌آموز ترک تحصیل کرده در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: از این تعداد دانش‌آموز 850 نفر پسر و 700 نفر دختر هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه آمار دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده در مقاطع ابتدایی و راهنمایی مراکز آموزشی استان اصفهان انگشت شمار است، ادامه داد: هم‌چنین برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان در هر ناحیه آموزشی دو مدرسه بزرگسالانه دخترانه و پسرانه برای متقاضیان وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۲ ۰۱:۱۷

آخه کدوم تحصیلات، تحصیلاتی که ازش هیچ علمی در‌نمی‌آد!