سرویس
چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ / Sep 03 2014
تعداد کل اخبار: 38

جزییات ثبت‌نام و انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد در کنکور 92

» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي

مشاور عالی سازمان سنجش تغییرات ثبت‌نام داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه‌ آزاد در پی مصوبه اخیر کارگروه ماده 4 کنکور، را تشریح کرد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه آزاد و ادامه ثبت‌نام تا روز شنبه 25 آذر ماه از طریق سایت سازمان سنجش، گفت: بر اساس مصوبه کارگروه ماده چهار، ثبت‌نام، برگزاری آزمون و پذیرش دانشجو در کدرشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد توسط سازمان سنجش انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد برای پذیرش دانشجو در کد رشته‌های تحصیلی با آزمون، آزمون مجزایی برگزار نمی‌کند، خاطر نشان کرد: بنابراین داوطلبان علاقمند به انتخاب کدرشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد که پذیرش آن پس از شرکت در آزمون 92 و بر اساس نتایج آزمون و دیگر ضوابط صورت می‌گیرد باید در آزمون سراسری سال 92 ثبت نام وشرکت کنند.

وی افزود: به این دسته از داوطلبان توصیه می شود تا روز شنبه 25 آذرماه برای انجام ثبت نام در کنکور 92 به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

توکلی با اشاره به پذیرش داوطلبان علاقمند به شرکت در کد رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما و ضوابط انتخاب رشته تحصیلی کنکور سراسری 92 گفت: داوطلبانی که پیش از این نسبت به انجام ثبت نام اقدام کرده‌اند و علاقمند به پذیرش در کد رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد نیز هستند می‌توانند زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نسبت به اعلام علاقمندی خود اقدام کنند.

دکتر توکلی در خصوص نحوه انتخاب رشته داوطلبان علاقمند به شرکت در کدرشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد گفت: پس از اعلام نتایج اولیه کنکور 92 آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در کدرشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد می شوند می‌توانند کد رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد را نیز مانند سایر کد رشته محل‌های دیگر انتخاب کنند.

گفتنی است آزمون سراسری سال 92 در روزهای پنجشنبه 30 خرداد، جمعه 31 خرداد و شنبه اول تیر ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
نام و نام خانوادگی*
ایمیل
متن نظر*
● تعداد‌ نظرات (27)
فایزه محمدزاده | پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷ | پاسخ
like 22
dislike 8
باسلام برای زمان انتخاب رشته کی هست
علي بچاري | سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۵ | پاسخ
like 2
dislike 4
ثبتنام دانشگاه کي شروع ميشه/؟
مریم لطفی | سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶ | پاسخ
like 3
dislike 6
من ثبت نام نکردم کنکوربرام مشکل پیش اومده بود خواهشا سایت یه روزم شده باز کنین
فرهاد باقری | شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۴ | پاسخ
like 9
dislike 1
من موفق به ثبت‌نام در کنکور دانشگاه آزاد نشدم. اگر ممکن است مدت زمان ثبت نام دانشگاه آزاد را تا پایان اردیبهشت 92 تمدید فرمایید.
آروین شاهین | یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸ | پاسخ
like 8
dislike 1
سلام. من در زمان ویرایش اطلاعات گزینه غیر انتفاعی را انتخاب نکردم یعنی اصلا نمی دانستم که این منظور دانشگاه آزاد است از بس که دانشگاهها زیاد شدند حالا چکار باید بکنم؟ راهنمایی بفرمایید
آرشیدا.ف | یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۸ | پاسخ
like 10
dislike 0
من دانشجوی پرستاری دانشگاه دولتی هستم. قصد دارم پس از فارغ‌التحصیلی در پزشکی دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل شوم. آیا می‌توانم در آزمون سراسری مشترک سراسری و آزاد شرکت کنم؟
عشق پزشکی | شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۶ | پاسخ
like 5
dislike 2
متاسفم براي کسی که کنکور آزاد و سراسری رو ادغام کرد.
محمدرضاعبدلی | دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۳ | پاسخ
like 8
dislike 0
سلام، خسته نباشین. ببخشید من در زمان تعیین شده برای ثبت‌نام دانشگاه آزاد فرصتی برای ثبت‌نام پیدا نکردم. آیا مهلت دیگری برای ثبت‌نام اعلام خواهد شد؟
هلین اریایی | چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱ | پاسخ
like 2
dislike 0
واقعا كه... خودتون می‌گید 30 تا 3 اسفند بعد اون‌وقت ما این‌طور الاف{علاف} و سرگردونیم!
الهه مباشري | دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۴ | پاسخ
like 0
dislike 0
سلام و خسته نباشي، دفترچه آزاد چه زماني اعلام مي‌كنند و كارداني؟ با سپاس فراوان
nassim m | دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶
سلام، پس این دفترچه‌ی آزاد کی می‌آد؟ در ضمن می‌گین کنکور آزاد حذف شده. رشته‌های پرطرفدار چی؟ اونا که باید حتما کنکور داشته باشن.
علی پوریان | دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴ | پاسخ
like 4
dislike 2
من کنکور 92 ثبت‌نام کردم ولی عکسی که ارسال کردم مشکل داره. آیا می‌تونم تو مهلت ویرایش تغییرش بدم.
مریم نادری | سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۰ | پاسخ
like 0
dislike 0
سلام، لطفا خواهش می‌کنم مهلت ثبت‌نام را تمدید بفرمایید.
شیما72 | دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۵ | پاسخ
like 6
dislike 5
سلام، بسیج فعال برای کنکور دانشگاه آزاد امسال تاثیر دارد؟(؟!)
asma sardari | جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴ | پاسخ
like 0
dislike 2
مرسی، اطلاعاتتون عالی بود!
mehdi ghamari | پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲ | پاسخ
like 1
dislike 1
با سلام، من موفق به ثبت‌نام نشدم. آیا زمان ثبت‌نام دوباره وجود دارد؟ متشکرم
افسانه یوسفی | یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۹ | پاسخ
like 7
dislike 2
می‌خواستم بدونم سایت برای رفع اشکالات ثبت‌نام سراسری چه زمانی باز می‌شه؟ من متوجه تجمیع کنکور سراسری و آزاد نشدم. امیدی هست که در کنکور شرکت کنم؟
صلاح الدين | سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
می‌خواستم بدونم سایت برای ثبت‌نام دانشگاه آزاد چه زمانی باز می‌شه؟
ابیزی | شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۰ | پاسخ
like 5
dislike 2
ثبت‌نام رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد کی شروع می‌شه؟ اصلا دفترچه کنکور دانشگاه آزاد 92 کی می‌آد؟ خواهش می‌کنم به میلم جواب بدید.
زهرا فرح بخش | شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰ | پاسخ
like 10
dislike 1
لطفا رشته‌های بدون آزمون و تاریخ ثبت‌نام در این رشته‌های بدون آزمون رو بگین و آیا با وجود ادغام شدن کنکور سراسری و آزاد، سهمیه بسیج فعال حذف شده است؟
مینا موحدپور | جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۰ | پاسخ
like 17
dislike 6
با سلام، دفترچه کنکور دانشگاه آزاد کی می‌آد برای سال 92؟ مرسی
زهرا احمدي | جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
مي‌خواستم بدونم مهلت ثبت‌نام دانشگاه آزاد تمديد مي‌شه يا نه؟
هانیه | دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰ | پاسخ
like 7
dislike 4
فرصتی برای ثبت‌نام کنکور 92 نمیزارید{نمي‌گذاريد}؟
سپیده سنگینی | جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۱ | پاسخ
like 1
dislike 0
سلام، حذف کد رشته محل شامل تهران هم می‌شود؟
يگانه | جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۱ | پاسخ
like 7
dislike 0
افرادي که ديپلم ندارند هم مي‌توانند در کنکور دانشگاه آزاد شرکت کنند؟
ریحانه طوفانی | جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۹ | پاسخ
like 5
dislike 2
با تشکر از شما.
حنانه مهدیان | سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۶ | پاسخ
like 36
dislike 13
ثبت‌نام دانشگاه آزاد کی شروع می‌شود؟