• شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 91091105309
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

گنجاندن عبرتها و درسهای عاشورایی در کتب درسی دانش آموزان

گنجاندن عبرتها و درسهای عاشورایی در کتب درسی دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه در گنجاندن درسها و ارزشهای حسینی و فرهنگ سازی عبرتهای عاشورایی بسیار خوب عمل کرده است، اما هنوز جای کار دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه در گنجاندن درسها و ارزشهای حسینی و فرهنگ سازی عبرتهای عاشورایی بسیار خوب عمل کرده است، اما هنوز جای کار دارد.

به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، حاجی‌بابایی تصریح کرد: در فرهنگ عاشورا، جانها نثار دین شد و ایثار به معنای واقعی خود بروز و ظهور پیدا کرد و این در دفاع مقدس هم به عینه مشاهده شد.

وی خاطر نشان کرد: رشادتهای رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس بیانگر خصلتهای عاشورایی فرزندان این آب و خاک است.

حاجی بابایی تاکید کرد: رزمندگان اسلام با تاسی به امام معصومشان از خود حماسه‌ها آفریدند که جای دارد دانش آموزان با آن رشادتها که حاصل فهم و درک عمیق از درسهای حسینی است، آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به عنوان نمونه در کتاب ششم ابتدایی مبحث "دریاقلی" به عنوان یکی از پیشکسوتان دفاع مقدس و خاطره‌ای از حماسه آفرینی این دلیرمرد بیان شده است که جایگزین درس "پطروس هلندی" شد.

حاجی بابایی در ادامه با اشاره به دیگر نمونه‌ها و تغییرات صورت گرفته در کتب درسی در راستای فرهنگ سازی عبرتهای عاشورایی اظهار کرد: فکر نمی‌کنم هیچ دستگاهی به میزان وزارت آموزش و پرورش در این حوزه فعالیت کرده باشد، اما این را می‌توان با جرات گفت که برای آشنا کردن فرزندان و دانش آموزان این مرز و بوم با حکمتهای عاشورایی جای کار بسیار دارد.

وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: در مجموع یکی از اهداف تحول بنیادین در آموزش و پرورش را همین موضوع عنوان کرد و گفت:‌ تحول یعنی اینکه بنیان کتب درسی و نوع نگاه به آموزش و پرورش به سمت بنیاد انقلاب اسلامی تغییر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha