• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91090702716

تعطیلی صدها مدرسه در جنوب تایلند در پی حملات صورت گرفته

در پی کشته شدن تعدادی از کارکنان آموزش و پرورش به دست شبه‌نظامیان در جنوب تایلند، معلمان این منطقه آشوب زده تصمیم گرفتند کلاس‌ها را در صدها مدرسه به حال تعلیق درآورند.

در پی کشته شدن تعدادی از کارکنان آموزش و پرورش به دست شبه‌نظامیان در جنوب تایلند، معلمان این منطقه آشوب زده تصمیم گرفتند کلاس‌ها را در صدها مدرسه به حال تعلیق درآورند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رئیس انجمن معلمان این منطقه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه گفت: ما با این کار قصد داریم دولت و نیروهای امنیتی را مجبور کنیم تا مسئولیت بیشتری در قبال حفظ امنیت ما به عهده گیرند.

در پی این اقدام 321 مدرسه موقتا از امروز (سه‌شنبه) در "پاتانی" تعطیل خواهند شد. این استان یکی از چندین منطقه جنوبی تایلند است که برای هشتمین سال در آشوب به سر می‌برد. در مورد زمان بازگشایی این مدارس خبری در دست نیست.

در این درگیری‌ها تاکنون 5300 تن اعم از بودایی‌ و مسلمان در اثر حملات مسلحانه و بمب‌گذاری جان خود را از دست داده‌اند.

معلمانی که در مدارس غیر مذهبی کار می‌کنند غالبا هدف این حملات قرار می‌گیرند زیرا از این افراد به عنوان مظهر قدرت دولت یاد می‌شود.

نظامیان سیستم آموزش را تلاشی از سوی بانکوک برای تحمیل فرهنگ بودایی به جنوب این کشور می‌دانند که اکثرا مسلمان‌نشین است.

از سال 2004 تاکنون بیش از 150 نیروی آموزش و پرورش در جنوب تایلند کشته شده‌اند. آخرین قربانی یک سرمربی آموزشی بود که هفته قبل در اثر اصابت گلوله جان باخت.

منتقدین دولت را به کوتاهی در رسیدگی به مشکلات اقلیت مسلمان در تایلند محکوم می‌کنند، از جمله این مشکلات، آنها بدرفتاری از سوی نظامیان و بی‌احترامی به هویت،‌ زبان و مذهب خود را بر می‌شمارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha