سرویس
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ / Nov 24 2014
تعداد کل اخبار: 629

تاجی اعلام کرد:

تبدیل وضع مابقی نیروهای شرکتی در دست اقدام

» سرویس: اقتصادي - اقتصاد كلان

تاجی گفت: تبدیل وضع حدود 60 هزار نیروی شرکتی تاکنون موجب انبساط خاطر و بالابردن امنیت شغلی آنان و همچنین باعث کاهش هزینه های دستگاهها اجرایی شده است

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری گفت: ایرادات و مشکلات مصوبه قبلی دولت در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی برطرف شده و تمام دستگاههای اجرایی مکلف شدند تا نسبت به تبدیل وضع مابقی نیروهای خود اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، عبدالعلی تاجی تصریح کرد: دولت مصوب کرده بود که از ابتدای بهمن ماه 1390 نیروهای شرکتی را به قراردادی تبدیل وضع کند اما در حین اجرا مورد ایراد مجلس قرار گرفت و چون مراحل بررسی آن با عدم تصویب 2 فوریتی طرح به طول می انجامید دولت ناچار شد مصوبه خود را اصلاح و مجددا به دستگاههای اجرایی ابلاغ کند.

وی افزود: قبل از ایراد مجلس حدود 60 هزار نفر در استانهای کشور تبدیل وضع شده بودند و از طرفی هم دولت در مصوبه خود دستگاههای اجرایی را موظف کرده بود تا با شرکتهای واسطه قطع ارتباط کنند که این بلاتکلیفی هم برای نیروها و هم برای دولت مشکل ساز بود لذا دولت ناچار شد برای برون رفت از مشکلات، ایرادات مصوبه قبلی را اصلاح و وضعیت نیروهای شرکتی را مشخص کند.

تاجی خاطر نشان کرد: دولت در مصوبه اصلاحی خود که اخیرا ابلاغ شده است به دستگاههای اجرایی تکلیف کرده تا نسبت به تبدیل وضع مابقی نیروهای شرکتی خود اقدام کنند.

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری به برخی رفع ایرادات اشاره کرد و گفت: در مصوبه قبل شرط سابقه حداقل یک ساله برای تبدیل وضع نیروهای شرکتی وجود داشت که این شرط در مصوبه جدید حذف شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای نیروهای شرکتی که با مصوبه دولت تبدیل وضع شده بودند فرمتی برای حقوق و مزایایشان در معاونت توسعه مدیریت طراحی شد تا حقوق نیروهای قراردادی یکسان شود اما پس از ابلاغ، گزارشی از دستگاهها دریافت کردیم که حاکی از کاهش حقوق نیروهای قراردادی قدیمی بود لذا این موضوع بررسی شد و قرار بر این شد تا بخشنامه و فرمت مربوط به حقوق نیروهای قراردادی انجام کار معین اصلاح شود تا مشکلات ایجاد شده نیروهای قراردادی قدیمی حل شود.

در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت وی در پایان افزود: تبدیل وضع نیروهای شرکتی یکی از زیباترین و مهمترین اقدامات دولت عدالت محور بود که با برده داری جدید از نیروی انسانی مقابله و ان شاالله تا تحقق کامل آن تلاش خواهد کرد.

تاجی گفت: تبدیل وضع حدود 60 هزار نیروی شرکتی تاکنون موجب انبساط خاطر و بالابردن امنیت شغلی آنان و همچنین باعث کاهش هزینه های دستگاهها اجرایی شده است.

انتهای پیام

در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
نام و نام خانوادگی*
ایمیل
متن نظر*
● تعداد‌ نظرات (31)
حمید رضا پهلوان | پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱ | پاسخ
like 0
dislike 0
باسلام وعرض ادب خدمت رییس جمهور محبوب ودلسوز کشورمان ایران*از شما خواهشمندم قبل از اتمام دوره ریاست جمهوری نیروهای قرارداد کار معین آموزش و پرورش را تبدیل وضعیت به پیمانی ویا رسمی نمایید.
بنده به نمایندگی از تمام ملت غیور ایران از جنابعالی که در طول این 8سال ازجان خود مایه گذاشتید کمال تشکر وقدردانی را مینمایم.
اجرکم عندا... .
شركت خدمات حمايتي | پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴ | پاسخ
like 2
dislike 0
با سلام، ما 400 نفر نيروي شركتي خدمات حمايتي كشاورزي وابسته به وزارت جهادكشاورزي هستيم هر كدام ازماها بالاي 15 سال سابقه دارند كدام بخشنامه از چي از مهرآفرين حتي مصوبه در شركت مذكور موجود مي باشد ولي يكي از ارگانهاي معاونت توسعه رياست جمهوري از عدم مهرآفرين ابلاغ نموده ما كه 15 سال نيروي شركتي هستيم بايد چي بگيم فقط و فقط دستتون درد نكنه گاهي نظري مي كنيد ما كه جز اون 60 هزار نفر نيستيم.
شرکتی پیام نور | یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۲ | پاسخ
like 0
dislike 0
با سلام، تو دانشگاه پیام‌نور عده‌ای تبدیل وضعیت شده و عده‌ای که 7 الی 10 سال می‌باشد شرکتی هستند و چون مدرک ندارند، مثلا خدمات، راننده، نگهبان، سرایدار و امور دفتری، تبدیل وضعیت نشده‌اند. به‌خدا قسم که ما نیازمند این تبدیل وضعیت هستیم. لطفا این مطلب رو ثبت نمایید. خدایا کمکمون کن.
خدایار هوشدارخو | شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۰ | پاسخ
like 0
dislike 0
جناب آقای ریس‌جمهور عدالت‌محور و عدالتمند! تنها نیروی شرکتی دانشگاه پیام نور دهدشت هستم تازه موفق به اخذ مدرک کارشناسی رشته حقوق شده‌ام. در خصوص تبدیل وضعیتم از شرکتی به قراردادی کمکم کن.
سعید | شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲ | پاسخ
like 0
dislike 0
یه سری به تعاونیهای آموزش و پرورش بزنید.
کارگر | سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶ | پاسخ
like 0
dislike 0
سلام، یک سری به مخابرات بزنید، 40 هزار نیروی شرکتی دارد. تفاوت حقوق‌ها 10 برابره!
عمادکریمی | دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹ | پاسخ
like 0
dislike 0
متاسفم. شما یک نمونه به ما معرفی کنید که قراردادی شده باشن. نیروی شرکتی پیام‌نور
بدون نام | شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵ | پاسخ
like 0
dislike 0
چی شد شرکتی‌های پیام‌نور ...!
شرکتی پیام نور | یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۱
اصلا عین خیالشون هم نیست، شرکتی‌ها هم انسانن! هرکی پارتی داره تبدیل وضعیت می‌شه و هر کی نداره، بیچاره می‌مونه مثل من! اصلا این نظرات رو کسی می‌خونه همین جوری می‌نویسیم؟!
عدالت | یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳ | پاسخ
like 0
dislike 0
بابا! در سازمان بنادر و دريانوردي بندر خرمشهر، همه دارن پيماني مي‌شن. آن‌وفقت ما هنوز شركتي فعاليت مي‌كنيم. آيا اين است عدالت شما؟
خدایار هوشدارخو | سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲ | پاسخ
like 0
dislike 0
جناب آقای تاجی! سلام، تو را به قرآن! آیا این بخشنامه شامل پیام نور می‌شود؟ بنده با پنج سال سابقه شرکتی و دارای مدرک کارشناسی حقوق هنوز تا این تاریخ مورخ 17/11/1391 هنوز هیچ جوابی دریافت نکردم و همه نیروهای شرکتی دانشگاه پیام نور دهدشت با سابقه کار خیلی کمتر حتی از دو سال نسبت به بنده تبدیل وضعیت شدند و به ما گفتند نورم دانشگاه پیام نور تکمیل است امکان تبدیل وضعیت وجود ندارد و گفتند این هم شانس شماست. تو را به ابولفضل(ع) به من هم توجه کنید.
reza | پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۷ | پاسخ
like 0
dislike 0
تبدیل وضع مابقی نیروهای شرکتی وزارت نیرو و نفت دروغ است؟
لتل | پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۳ | پاسخ
like 0
dislike 0
مصوبه جدید دولت درباره تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی درباره نفت و نیرو بالخص{بالاخص} برق مناطق جاری است یا نه؟
عدالت | شنبه ۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵ | پاسخ
like 0
dislike 0
سلام، برادر من! بنده با داشتن سابقه كاري و مدرك هنوز در سازمان بنادر و دريانوردي - بندر خرمشهر- {به‌طور}شركتي فعاليت مي‌كنم ولي هنوز علي‌رغم دستورات و مصوبه‌هاي دولت هيچ اقدامي در خصوص بقيه نيروهاي شركتي انجام نمي‌دهند. پس لطفاً بازرسي از اين سازمان و اداره انجام دهيد. با تشكر
rahim | سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۵ | پاسخ
like 0
dislike 0
با سلام، من از نیروهای شرکتی وابسته به بانک ملی(شرکت داده‌ورزی سداد)می‌باشم و کار پشتیبانی و تعمیرات نرم‌افزار و سخت‌افزار بانم{انجام مي‌دهم} و 72 درصد سهام شرکت متعلق به بانک ملی است. آیا موضوع قرارداد شامل شرکت ما می‌شود؟
کوروش | سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱ | پاسخ
like 0
dislike 0
با تشکر از دولت خدمتگذار{خدمتگزار} آیا واقعا این قانون برای همه دستگاهها بدون استثناء اجرایی می‌شه؟
نیروی پروژه‌ای نظارت اداره گاز | یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۸ | پاسخ
like 0
dislike 0
خواهش می‌کنم پیگیری کنید آیا این مصوبه شامل نیروهای پروژه‌ای اداره گاز هم می‌شود یا ما همچنان شرکتی خواهیم ماند؟
علي اكبرمحمدي | شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶ | پاسخ
like 0
dislike 0
خواهشمند است بررسي فرمائيد آيا نيروهاي شركتي شهرداري نيز مشمول شيوه‌نامه تبديل وضعيت هستند؟
صندوق | شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۴ | پاسخ
like 0
dislike 0
آیا این مصوبه شامل نیروهای شرکتی صندوق مهر امام رضا(ع) نیز می‌شود؟
جوادحسيني | جمعه ۱ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۰ | پاسخ
like 0
dislike 0
تبديل وضع نيروهاي شركتي بسيار كار زيبا و خداپسندانه است. ان‌شاءالله به ياري پروردگار مشكل ناامن بودن شغل حل گردد. با تشكر
نیروی شرکتی | پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۳ | پاسخ
like 0
dislike 0
آیا نیروهای شرکتی بانک ملت هم قراردادی می‌شوند؟ لطفا جواب دهید.
نیروی شرکتی | پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵ | پاسخ
like 0
dislike 0
باور کنید ذره‌ای امید نداریم با مدرک لیسانس حقوقمون نصفه زیره دیپلمه‌های قراردادی هم نیست! می‌گن شرکتی نباید وجود داشته باشه. پس ما نیروهای شرکت نوین شهرداری کرمانشاه چی هستیم؟
رضا | پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۹ | پاسخ
like 0
dislike 0
باور کنید همه‌اش در حد حرفه! اگه اینجور نبود بحث داغ حجمی و غیرحجمی به میان کشیده نمی‌شد. ان‌شاء‌الله طوری تصمیم‌گیری شود که مبحث حجمی و غیرحجمی برداشته شود و تمام نیروهای شرکتی قراردادی شوند و سرمایه شرکتهای پیمانکاری هم به جای واسطه‌گری به سمت تولید سوق داده شود و برای آبادانی کشور مورد استفاده قرار گیرد نه برای نظام برده‌داری.
علی | یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷ | پاسخ
like 0
dislike 0
واقعا همه رو فیلم کردین به خدا. راه‌آهن هیچ اقدامی نکرده.
شرکتی پیام نور | پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۲ | پاسخ
like 0
dislike 0
نیروهای شرکتی دانشگاه پیام نور هم هنوز تبدیل وضع نشدند. مسئولین فقط دستور می‌د‌ن کی اجرا می‌کنه؟!
سعید میرزایی | دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۱ | پاسخ
like 0
dislike 0
سلام، خسته نباشید. در سایتها اعلام کرده‌اند که نیروهای شرکتی که قراردادی نشده‌اند وضعیت خود را پیگیر باشند. (از کجا، چطور، به کی بگیم؟) به کی بگیم با حقوق کم توی یه شهر دورافتاده بدون امنیت شغلی کار کردن یعنی چه!؟
سجادجوزی پور | چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۱ | پاسخ
like 0
dislike 0
انشاله تاکی
بخدا اصلا تو شرکت ما و استان این موضوع را نادیده میگیرن ومیخندن
محل کار شرکت غله منطقه 12 استان لرستان
تو رو امام رضا پیگیری کنید
سازمانهاي وابسته به وزارت جهاد كشاورزي | چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱ | پاسخ
like 0
dislike 0
تعدادي زيادي از نيروهاي سازمان امور عشاير هنوز تغيير وضعيت نشده‌اند. متاسفانه عدم تخصيص اعتبار مشكل اصلي دستگاههاست. تو را به دو دست بريده حضرت ابوالفضل(ع)! تو ماه محرم دل اين نيروها را شاد كنيد.
اکبری | چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۵ | پاسخ
like 0
dislike 1
با سلام و احترام، آیا نیروهای شرکتی شهرداری نیز مشمول این قانون می‌باشند؟
علی رفیعی | چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۹ | پاسخ
like 1
dislike 0
آیا این مصوبه شامل نیروهای شرکتی مخابرات می‌شود؟ چرا در این شرکت نیروهای رسمی 10 الی 15 برابر نیروهای خصوصی حقوق می‌گیرند؟
سارا مرادی | سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹ | پاسخ
like 0
dislike 0
نیروهای شرکتی بانک ملت هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند. لطفا نسبت به تعیین تکلیف نیروهای شرکتی در بانکها هم رسیدگی شود.