سرویس
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ / Nov 24 2014
تعداد کل اخبار: 381

ثبت‌نام کنکور ارشد 92 تا سه‌شنبه ادامه دارد

پاسخ سازمان سنجش به انتقاد داوطلبان به زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد 91

» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه تا امروز بیش از 130 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد 92 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت:‌مهلت ثبت‌نام تا روز سه‌شنبه 16 آبان ماه ادامه دارد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد تا روز سه‌شنبه از طریق سایت سازمان به نشانی www.sanjesh.org ، گفت: متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد پس از انجام ثبت‌نام در این دوره از آزمون می‌توانند تا 17 آبان ماه نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات اقدام کنند.

وی افزود: آن دسته از داوطلبانی که در کد رشته تحصیلی دوره روزانه اعم از متمرکز و یا نیمه متمرکز آزمون کارشناسی ارشد 91 پذیرفته شده‌اند و پذیرفته‌شدگان نهایی کد رشته محل‌های بورسیه و یا شرایط خاص آزمون ارشد 91، حق ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد 92 را ندارند.

توکلی با اشاره به اعلام نتایج مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 91 در اواخر دی ماه و یا اوایل بهمن ماه، گفت: به آن دسته از داوطلبانی که در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 91 انتخاب رشته کرده‌اند، توصیه می‌شود در آزمون کارشناسی ارشد 92 ثبت‌نام کنند تا در صورت عدم قبولی، در مرحله تکمیل ظرفیت ثبت‌نام خود را نیز انجام داده باشند.

مشاور عالی سازمان سنجش در پاسخ به انتقاد داوطلبان در خصوص زمان اعلام نتایج مرحله تکمیل ظرفیت، گفت:‌ امسال برخلاف سال‌های گذشته کلیه شرکت‌کنندگان آزمون ارشد می‌توانستند در مرحله تکمیل ظرفیت انتخاب رشته مجدد داشته باشند، از آنجاکه علاوه بر بررسی نمرات علمی ثبت‌نام کنندگان باید صلاحیت‌های عمومی آنان نیز بررسی شود، قاعدتا طی این پروسه زمانبر خواهد بود، بنابراین توصیه می‌شود داوطلبان شرکت‌کننده در مرحله تکمیل ظرفیت، در آزمون ارشد 92 ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام

در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
نام و نام خانوادگی*
ایمیل
متن نظر*
● تعداد‌ نظرات (32)
میلادشکیبا | دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۴ | پاسخ
like 0
dislike 0
با سلام، من برای کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون تربیت‌بدنی و علوم ورزشي ثبت‌نام کردم در تاریخ 2/12/1392. خواهشمندم هرچه سریعتر بهم جواب بدهید.
پریسا سجادی | سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰ | پاسخ
like 0
dislike 0
با سلام، راستش من کد رشته رو اشتباه نوشتم و الان کارشناسی ارشد توسعه و برنامه‌ریزی مدیریت جهانگردی شهرستان قشم قبول شدم. ولی برای من امکانش نیست که از آبادان به قشم برم. می‌خواستم بدونم امکانش هست بخوام تغییر بدم؟ لطفا جواب من رو هرچه زودتر بدین.
هانی | یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵ | پاسخ
like 0
dislike 0
سلام، آقا ایمان! خدا ان‌شاءالله خیرت بده... من حسابی اعصاب و روانم واسه این تکمیل ظرفیت و اعلام نتایج به‌هم ریخته بود، ولی ان‌شاءالله که حقیقت رو به شما گفته باشن و تا نیمه اول آذر جوابها بیاد. من هم اگه تهران بودم حتما می‌رفتم پیگیری می‌کردم. دستت درد نکنه. فقط اگه خبری شد دوباره همین جا اعلام کن... سازمان سنجش امسال همه رو دیوانه کرده به‌خدا...! خوب شما که می‌خواستید هفته اول آذر نتایج رو بدید که خدا کنه راست گفته باشين، پس چرا گفتید بچه‌ها واسه ارشد 92 ثبت‌نام کنن... ای خدا!
ايمان | یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵ | پاسخ
like 0
dislike 0
سلام به همه، من امروز ساعت ١٠ رفتم روابط عمومی سازمان سنجش که توی خیابون ویلا کوچه امانی(نرسیده به پل کریمخان)، نوبت گرفتم تا بتونم کامل و دقیق جوابم رو بگیرم. یک خانمه‌ای بادجه‌ی{باجه} شماره سه مسئول آزمونها و نتایج بود، ازش تاریخ رو پرسیدم، ایشون گفتن اوایل بهمن...! بعد از اصرار زیاد من، بهم گفت برم طبقه دوم جای دکتر توانا که مستقیما با سیستم اعلام نتایج آزمون کار می‌کنن. دکتر توانا گفت: قرار بوده که جواب آزمون بهمن ماه اعلام کنیم ولی اکثر دانشگاهها با سنجش مکاتبه کردند بابت پذیرش دانشجو در نیمسال اول ٩١ که با زمان اعلام نتایج مقایرت داره! سنجش هم قرار شده حداکثر تا نیمه اول آذرماه نتایج رو روی سایت بزاره{بگذارد}. گفتنند داوطلبی که در تکمیل ظرفیت شرکت کرده موظفه هر دو سه روزی به سایت سنجش مراجعه کنه آخه مهلت ثبت‌نام قبولیهای جدید در دانشگاه حداکثر ۴روزه. به جرات می‌تونم بگم اولین دفعه بود که یک مسئول رده بالا یک جواب درست و حسابی بهم داد! دوستان! من الان ارشد شهید بهشتی می‌خونم انتخاب رشته اشتباه کردم و توی گرایشی که اصلا علاقه ندارم قبول شدم توی تکمیل هم گرایش مورد علاقه من وجود داشت من هم مثل شمام…. من آدرس ایمیلم رو میزارم{مي‌گذارم} اگر کسی سوال داشت، واسم میل کنه شاید بتونم کمک کنم. فعلا چاره‌ای جز صبر برامون باقی نمونده! پاداش این پیگیری من هم فقط ذکر یک صلوات بر محمد(ص) و خاندان اوست. ان‌شاءالله هر کی به حقش برسه. موفق و موید باشید.
ايمان | یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۷ | پاسخ
like 0
dislike 0
سلام، آره حق با شماست. نظرم هنوز تاييد نشده، من هم توي چند تا پيام قرارش مي‌دم.
الهام | شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۵ | پاسخ
like 0
dislike 0
آقا ایمان! جوابتون نبود! پس لطفا توی چنتا نظر جدا ارسال کنید همینجا که ارور نده. منتظریم.
ايمان | شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۲ | پاسخ
like 0
dislike 0
سلام به همه، من رفتم سنجش و اطلاعات دقيق رو گرفتم. ادامه‌اش توي نظرات اين سايت نوشتم:www.phdazmoon.net چون طولاني شد نتونستم اينجا قرارش بدم. ارور داد. موفق باشيد. تکمیل- ظرفیت - ارشد -91- سراسری- نتایج- ثبت‌نام
ايمان | جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۳ | پاسخ
like 0
dislike 0
سلام به همه، من هم دقیقا وضعیت شما رو دارم. توی همین هفته می‌خوام برم سازمان سنجش و به‌صورت حضوری تکلیف این ... رو دربیارم!
دوستان شما هم پیگیر باشید و الا من سعیم رو می‌کنم شما هم پیگیری کنید تا خودم و هم شما رو از این بلاتکلیفی دربیارم. موفق باشید
حسین | شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴
سلام، لطفا هر نتیجه‌ای تونستی بگیری اینجا به ما هم خبر بده...
الهام | شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
لطفا یه خبری به ما هم بدین، خواهشا!
آرش | پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۶ | پاسخ
like 0
dislike 0
فكر كنم مسئولين محترم سازمان سنجش شوخيشون گرفته!
الهام | پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳ | پاسخ
like 0
dislike 0
این اعتراضارو ب گوش سازمان سنجش برسونین
تو رو خدا یه خبری بدین آخه
رحمان | پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴ | پاسخ
like 0
dislike 0
خدا براشون نسازه...
سارا به حامد عباسی | چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۷ | پاسخ
like 0
dislike 0
بهتره هر چه زودتر برید سازمان سنجش و اونجا تقاضای انتخاب رشته کنین.اگر موافقت بشه میتونید به صورت دستی در سازمان سنجش انتخاب رشته کنین
مهسا | چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۴ | پاسخ
like 0
dislike 0
واقعا این جواب بود؟پنج دقیقه دیر میرسیم سرجلسه باهامون چه میکنید؟تازه ما پولم میدیم به شما!اونوقت شماها ذره ای ارزش برا جوونای مملکت و وقتشون قائل نیستید!ما که نمیگذریم
حامد عباسی | چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲ | پاسخ
like 0
dislike 0
با سلام، من در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت اون لیست شهرهای جدید رو نداشتم و در آن لیست اصلاحیه دانشگاه قبلی‌ام اعلام ظرفیت کرده، من انتخاب نکردم راهنمایي کنید.
ایمان | سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰ | پاسخ
like 0
dislike 0
بچه‌ها شرایط عمومی در دفترچه شماره یک ارشد 91 و 92 هیچ فرقی نکرده.
شرایط عمومی:
الف) اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان.
ب) ملتزم بودن به احکام عملی اسلام.
تبصره 1: ملاک وضع کنونی داوطلب در هنگام ثبت‌نام می‌باشد.
تبصره 2: اقلیتهای دینی مندرج در قانون اساسی...
ج) عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران.
د) نداشتن سابقه عضویت در ساواک.
ه) عدام احراز فساد اخلاقی.
و) عدم اشتهار به ارتکاب خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل.
ز) برخوردای از توانایی جسمی به تناسب رشته.
خب حالا واقعا سنجش می‌خواد دونه به دونه اینها رو به دست بیاره؟ آقای دکتر توکلی! لطف کنید این وضع رو خاتمه بدید. ما هم از خودمون هزار تا دردسر و مشکل داریم به اندازه کافی سختی کشیدیم توی این راه. شما لطفا سخت‌ترش نکنید. از شما خبرگزاری محترم خواهشمندیم که پیگیری کنید و انتقادهای ما به این توجیه غیرمنطقی رو، منتقل کنید. با تشکر
ایمان | سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴ | پاسخ
like 0
dislike 0
واقعا پیش خودشون چی فکر می‌کنن؟ شاید بعضی‌ها هستن که شرایط عمومی بهتری از ما دارن! مگر می‌خواین بیان خواستگاری که تحقیق می‌کنید؟ اگر واقعا به قوانینی که خودتون نوشتید پایبند هستید باید من داوطلب شرایط عمومی شرکت در آزمون رو داشته باشم تا کنکور بدم. کسی که مجاز نشده به انتخاب رشته، بهتر که اصلا با این شرایط علمیش به دانشگاه نیاد. آخه همین کارها رو می‌کنید که واسه لیسانس تره هم خورد نمی‌کنن! ...
سینا | سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲ | پاسخ
like 0
dislike 0
صلاحیتهای عمومی؟ می‌شه توضیح بیشتری بدین؟
سارا | سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵ | پاسخ
like 0
dislike 0
خواهش می‌کنم زودتر نتایج رو اعلام کنین، انصاف داشته باشین.
میثم.س | سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸ | پاسخ
like 0
dislike 0
اعلام نتایج با این همه تاخیر، غیرمنطقی است و قطعا به ضرر بسیاری از داوطلبان است.
علی رضا | دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۸ | پاسخ
like 0
dislike 0
با سلام ، چرا این پروسه برای تکمیل ظرفیت دوره ی دکترا اینقدر طولانی و زمان بر نبود؟ تعریف سازمان سنجش از صلاحیت عمومی چی هست؟میشه از آقای دکتر بپرسین صلاحیت عمومی رو برای مرحله اصلی اعمال کردین که حالا برای تکمیل ظرفیت می خواین اعمال کنین؟ اگر یک نفر نمره علمی رو داشت ولی صلاحیت عمومی نداشت سازمان سنجش می خواد تو مرحله تکمیل ظرفیت نتیجه ش رو مردود اعلام کنه؟ این حرف ها و بهانه ها از یه مسئول بلند پایه سازمان مهمی مثل سنجش، واقعا نسنجیده و بعیده، صحبت های ایشون شائبه اعمال سلیقه برای پذیرش تو این مرحله رو محکم تر و قابل باورتر می کنه
ناشناس | دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱ | پاسخ
like 0
dislike 0
سلام
میخواستم بدونم من در در کارشناسی ارشد مجازی پیام نور قبول شدم و ثبت نام کردم ولی در تکمیل ظرفیت هم شرکت نمودم اگر ان ترم را بخوانم و جواب تکمیل ظرفیت بیاد قبول شده باشم انصراف باید بدم برم تو قبولی جدید آیا درسهای پاس شده براي دانشگاه جدید قابل قبول است .
هانيه | دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۹ | پاسخ
like 0
dislike 0
سلام اين كه جواب منطقي نيست فقط خواستن از سر وا كنن،كسي نيست بهشون بگه اين هم داوطلب رو رو زمين و هوا نگه داشتيد كه چي آخه اين چه وضعيه امسال تو اون سازمان سنجش به وجود اومده؟؟خبرگزاري محترم خواهش ميكنيم پيگيري بفرمائيد تا جواب قانع كننده اي رو به ما بدهند...با تشكر
حسین | دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷ | پاسخ
like 0
dislike 0
سلام، می‌شه از دکتر توکلی سوال کنید منظورتون از "بررسی شرایط عمومی" داوطلبان چی هست؟ آیا وقتی داوطلب در آزمون ثبت‌نام کرد، طبق محتویات دفترچه شماره 1 دارای صلاحیتهای لازم برای شرکت در آزمون نبود؟ اگر نبود پس چرا اجازه دادید در آزمون شرکت کنه و حالا نیز انتخاب رشته کنه؟ چطور می‌شه که نتایج تکمیل ظرفیت آزمون دکترا یه چند روز قبل از آغاز تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد انتخاب رشته‌اش به پایان رسید، فردا اعلام می‌شه ولی داوطلبان کارشناسی ارشد باید برای این مورد بسیار پیش پا افتاده این‌قدر منتظر و علاف بمونند؟ پاسخگو باشید آقــــا!
مینا سرور | دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۳ | پاسخ
like 0
dislike 0
دکتر توکلی نگفت، ای صلاحیت عمومی که می‌گن یعنی چه؟!
منتظر | دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۸ | پاسخ
like 0
dislike 0
خدایا ما چی‌کار کنیم؟ من همه امیدم به تکمیل ظرفیت بود، کی حوصله داره یه بار دیگه بخونه؟!
فاطمه حسيني | یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۱ | پاسخ
like 0
dislike 0
فكر كنم سازمان سنجش يادش رفته ازمون ارشد در بهمن بركزار ميشه فكر كنيد من تا انموقع بايد درس بخونم تازه 3 هفته مانده به امتحان نتيجه اعلام ميشه مثلا روز قبول شدي وحق شركت در امتحان نداري ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟در تكميل ظرفيت بيشتر بيام نور بود خب اول رشته هاي ديگه را بررسي كنيد بعد بريد سراغ پيام نور حداقل پيام نور قبول شديم دلمون نسوزه درس خونديم با كلي فشار عصبي بي خودي نبوده
سامان | یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۴ | پاسخ
like 0
dislike 0
ای خدا...! چقد بدبختیم ما امسال! مشاور عالی سازمان سنجش خودش می‌دونه کی قبول می‌شه کی قبول نمی شه؟ همه شره{سر} کاریم... تا بهمن شاید کسی شرایط و موقعیت درس خوندن نداشته باشه... آخه چرا واسه یه جواب دادن یک عده رو الاف{علاف} می‌کنن ... با سرنوشت همه ما دارن بازی می‌کنن... خدا!
هانی | یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰ | پاسخ
like 0
dislike 0
والا{ولله} ما که راضی نیستیم. الحق که روش خوبی بود واسه ... کردن دوباره داوطلبای محترم. واقعا که انصاف نيست. آن‌قدر سر خودشون رو شلوغ کردن که مشاور عالی سازمان سنجش هم ... شده...! آخه این هم شد حرف؟ هنوز 91 تموم نشده رفتن سراغ کنکور 92... به خدا این چه وضعشه....؟ ای خدا ...همع{همه} رو الاف{علاف} کردن...!؟
هدی | یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴ | پاسخ
like 0
dislike 0
مگه می‌خوان بیان تو محل تحقیق که این‌قدر زمان‌بره؟!
بدون نام | یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹ | پاسخ
like 0
dislike 0
با سلام، واقعا انتظار دارید ما داوطلبان بلاتکلیف با این پاسخ قانع شویم!؟