سرویس
سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ / Jul 29 2014
تعداد کل اخبار: 9

با تصویب هیات وزیران

شرایط بازنشستگی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی تعیین شد

» سرویس: سياسي - دولت

با موافقت دولت، آیین‌نامه اجرایی بند 66 قانون بودجه سال 1391 کل کشور برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هیات وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد بند 66 قانون بودجه سال 1391 کل کشور آیین‌نامه اجرایی بند 66 قانون بودجه سال 1391 کل کشور را تصویب کرد.

بر این اساس، مشمولان بند 66 قانون بودجه سال 1391 کل کشور که از تاریخ 1391/1/1 تا تاریخ 1391/12/29 حائز شرایطی از جمله بیمه‌شدگان مرد دارای حداقل شصت سال سن و بیمه‌شدگان زن دارای حداقل پنجاه و پنج سال سن که حداقل ده سال حق بیمه پرداخت کرده باشند و افرادی که به تشخیص کمیسیونهای موضوع ماده 91 قانون تأمین اجتماعی - مصوب 1354 - و اصلاحات بعدی آن در سنین کمتر از بند الف از کارافتاده شده‌اند ولی از حق مستمری برخوردار نیستند، باشند می‌توانند درخواست بازنشستگی کنند.

همچنین افرادی که کمتر از ده سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند، می‌توانند با پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه اعم از حق کارگر و کارفرما تا ده سال به نرخ سال جاری از امتیاز بازنشستگی برخوردار شوند.

بر اساس این مصوبه، مبنای کسر حق بیمه ماهانه بیمه‌شدگان موضوع این آیین‌نامه که کمتر از ده سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند، حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورایعالی کار در سال 1391 است.

نحوه محاسبه و تعیین میزان مستمری نیز بر اساس، میزان مستمری بازنشستگی متقاضیان استفاده از مزایای این آیین‌نامه با رعایت مفاد ماده 77 قانون تأمین اجتماعی و تبصره آن محاسبه و تعیین می‌شود و مستمری قابل پرداخت معادل مستمری استحقاقی بیمه شده و متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی - معاون اول رییس‌جمهور - برای اجرا ابلاغ شده است.

انتهای پیام

برچسب : هيات دولت
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
نام و نام خانوادگی*
ایمیل
متن نظر*
● تعداد‌ نظرات (17)
احمد سرخه نیان | شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴ | پاسخ
like 2
dislike 4
سلام بیمه من جزو کشاورزان هست میخواستم بدونم درصورتی که نه پیرم و نه مشکل جسمی دارم
محمود همراه | پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳ | پاسخ
like 9
dislike 2
حقوق من يك‌ميليون و 350 هزار تومان است با 27 سال سابقه كار. 61 ساله هستم. اگه بازنشست بشوم چند روز در ماه حقوق دريافت خواهم نمود؟ متشكرم راهنمايي فرمائيد.
احمد كلانتري | دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۱ | پاسخ
like 6
dislike 0
11 ماه جبهه در سوابق كاري سختي كار محسوب مي‌شود؟
حسن امیدوار | پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۹ | پاسخ
like 2
dislike 2
بااجرانکردن ماده 10 اندک تعادل روانی که داشتم را هم از دست دادم با27سال سابقه تاکی باید انتظاراجرایی شدن این ماده را بکشم ای کاش این ماده از اول تصویب نمیشد که اینچنین اجرا نشدنش روی کارم وزندگیم تاثیرمنفی بسیارزیادی بگذارد
تینا احمدی | دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹ | پاسخ
like 3
dislike 0
با عرض سلام و خسته نباشید
اینجانب 20 سال سابقه پرداخت بیمه دارم و متولد اردیبهشت 1350 هستم. آیا می توانم بازنشسته شوم.
با تشکر
محمدآقایی | پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷ | پاسخ
like 6
dislike 3
سلام، اینجانب محمد آقایی، با 28 سال سابقه پرداخت بیمه و 52 سال سن اکنون در آستانه تعطیلی محل کار و بیکار شدن هستم. لطفا توضیح دهید به چه صورتی می‌توانم بازنشست شوم. البته حاضرم بقیه حق بیمه را که بیست ماه می‌باشد بر اساس آخرین حقوق و مزایا پرداخت نمایم و بازنشست شوم. ممنون می‌شوم اگر جواب به ایمیلم ارسال گردد.
نوروز رئيسي | سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۴ | پاسخ
like 0
dislike 0
با سلام، اينجانب مدت دويست ماه بيمه پرداخت نموده‌ام ولي در حال حاضر از كار بركنار شده و بيكار مي‌باشم. آيا مي‌توانم تقاضاي بازنشستگي كنم؟
اسدالله کجوری | چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۰ | پاسخ
like 2
dislike 0
سلام من 48سال سن دارم یعلت تعطیلی محل کارم بیکار شدم با توجه به شرایط سنی هیج جایی نمیتوانم کارکنم آیا دولت فکری برای ما که 26سال سابقه کارداریم و سن ماهم به شصت سال نرسیده کرده است یا نه
من حاضرم مابه اتفاوت بیمه را پرداخت کنم ضمنا اگر راهی دارد مارا بازنشسته کنید و حق بیمه متعلقه را از حقوق ماهانه ( مستمری ) ما کسر کنید این موجب رضای خدا می باشد دارای سه فرزند دانشجو می باشم و هزینه های تحصیل مرا کلافه کرده و در آمدی هم ندارم بعلت ناتوانی قادر به انجام هیچ کاری هم نیستم
مجاهد | جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۹ | پاسخ
like 1
dislike 4
بنده چهارده سال سابقه كار سخت و زيان‌آور مي‌باشم كه با امسال ضريب 1.5 مي‌شود 21 سال و 9 سال سابقه كار ادي{عادي} دارم كه جمعا مي‌شود 30 سال. آيا با سن 39 سالگي مي‌توانم بازنشسته شوم يا شرط سني را بايد رعايت كنم؟ سئوال دوم اينكه حداقل سابقه كار سخت و زيان‌آور بايد چند سال باشد تا شرط سني پنجاه سال لغو گردد؟
محمد صفري | یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۵ | پاسخ
like 1
dislike 3
با سلام، من داراي 13 سال سابقه كار بدون احتساب بيمه خدمت سربازي، در محل كارم دچار حادثه ناشي از كار جزئي شده‌ام و داراي سن 35 سال مي‌باشم. آيا با پرداخت حق بيمه خدمت سربازي و خريد حق بيمه 5 سال، داراي 20 سال سابقه شوم، مي‌توانم درخواست بازنشستگي كنم يا خير؟
محمد | شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶ | پاسخ
like 2
dislike 0
دورود{درود} بر دولت و احمدی‌نژاد!
ناصر | دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱ | پاسخ
like 0
dislike 0
با سلام، چرا قانون سن بازنشستگی{را} کاهش نمی‌دهد؟ بنده 55سال سن و 21 سال سابقه بیمه دارم.
سید یوسف حسینی | پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱ | پاسخ
like 2
dislike 0
سلام علیکم، بنده از 67 تا به‌حال بیمه‌ام را رد کرده‌ام حتی 2 سال خدمتم را نیز خریده‌ام. آیا قانون بازنشستگی پیش از موعد شامل بنده می‌شود یا نه؟ لطفا راهنمایی بفرمایید. با احترام
عبد محمد دانشی | پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵ | پاسخ
like 1
dislike 0
چرا طرح 25 سال در تامین اجتماعی اجراء نمی‌شود؟
کاظم سلیمانی | شنبه ۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰ | پاسخ
like 1
dislike 0
سلام، اینجانب کاظم سلیمانی، شاغل در پتروشیمی واقع در عسلویه 28 سال سابقه بیمه دارم و سن بنده هم 46 ساله، شرایط بازنشستگی برای بنده چطوری می‌باشد؟ کی باید اقدام کنم؟ ممنون می‌شوم پاسخ بدهید.
ابوالقاسم محمدی | یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۶ | پاسخ
like 0
dislike 2
باسلام بنده متولد 1329/11/12 هستم تقاضای بازنشستگی کردم62 سالمه ولی میگویند باید 19 سال سابقه داشته باشم علت چیست نمیدانم؟