• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۳۹۱ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 91080201570
  • منبع : نمایندگی قم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم:

بخش قابل توجهی از پروژه‌های مصوب سفر رهبر انقلاب، عملیاتی شده است

بخش قابل توجهی از پروژه‌های مصوب سفر رهبر انقلاب، عملیاتی شده است

ایسنا/قم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم، روز سه‌شنبه از سه پروژه مصوبات سفر رهبر فرزانه انقلاب به قم در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری بازدید کرد و گفت: بخش قابل توجهی از پروژه‌های مصوب سفر رهبر انقلاب، عملیاتی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم، روز سه‌شنبه از سه پروژه مصوبات سفر رهبر فرزانه انقلاب به قم در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری بازدید کرد و گفت: بخش قابل توجهی از پروژه‌های مصوب سفر رهبر انقلاب، عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه قم،"احمدعفتان" صبح امروز در بازدید از مراحل اجرایی مصوبات سفر رهبر فرزانه انقلاب به قم در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای سه مصوبه مهم در سفر مقام معظم رهبری در این حوزه، خاطرنشان کرد: این سه طرح با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال در سفر معظم له به تصویب رسید.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم، تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل کنترل سیل در منطقه پردیسان، بیابان زدائی و احداث پارک بزرگ جنگلی ثامن‌الائمه است که تاکنون بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها عملیاتی شده است.

عفتان، درباره پروژه کنترل و مهار آب در منطقه پردیسان، گفت: منطقه پردیسان با حوزه 22 هزار هکتاری خود در مجاور 9 آبراهه در چند سال گذشته شاهد جاری شدن سیل بوده که در این راستا طرح سدسازی اجرائی شد.

وی اضافه کرد: برای مهار آبهای این بخش 45 سازه ظرفیت‌سنجی شده که با ساخت 10 سازه و پیشرفت فیزیکی 80 درصدی 35 درصد از آبها مهار خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم، خاطرنشان کرد: یکی از بندهائی که با اعتبارات سفر مقام معظم رهبری احداث شد؛ بند سنگی ملاتی بالادست روستای کهندان است که با هدف کنترل سیل، استحصال آب، تغذیه قنات‌ها و چشمه‌های پایین دست اجرا خواهد شد.

عفتان، کنترل و مهار منابع آب و خاک را از شاخص‌های مهم در توسعه پایدار دانست و گفت: با این روش می توان با تغذیه منابع آبهای سطحی و زیرزمین به پایداری منابع آب و خاک کشور کمک کرد.

وی تصریح کرد: بیابان‌زدائی گامی مهم در جهت حفظ منابع با ارزش طبیعی است که در این ارتباط 500 میلیون تومان از اعتبارات مصوبه رهبری به این امر اختصاص یافت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم، ادامه داد: از دیگر طرح‌های مصوب سفر رهبر فرزانه انقلاب به قم، اجرای عملیات بیابان‌زدایی در غرب شهرستان قم به مساحت 448 هکتار است که تا‌کنون 100 درصد آن به انجام رسیده و مراحل آبیاری و قرق را طی می‌کند.

وی یکی از نیازهای مهم قم را جنگل‌داری ذکر کرد و افزود: در طرح بزرگ پارک جنگلی نیز با اعتبارچهار میلیارد تومان اعتبار اولیه در سفر رهبری تمهیداتی درباره ایجاد بسترهای تفریحی و فرهنگی برای مسافران در جاده قم - گرمسار اندیشیده شده است.

عفتان افزود: همچنین در طرح بزرگ پارک جنگلی نیز با اعتبار چهار میلیارد تومان اعتبار اولیه در سفر رهبر معظم انقلاب تمهیداتی درباره ایجاد بسترهای تفریحی و فرهنگی برای مسافران در جاده قم گرمسار اندیشیده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha