• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91080201260
  • منبع : نمایندگی قزوین

با اعلام اعدام سه قاچاقچی مواد مخدر در سحرگاه امروز؛

معاون دادستان قزوین در نشست خبری: اعدامی‌های یک سال و نیم اخیر، معادل دو دهه 70 و 80 هستند

معاون دادستان قزوین در نشست خبری: اعدامی‌های یک سال و نیم اخیر، معادل دو دهه 70 و 80 هستند

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: صبح روز سه ‌شنبه سه محکوم که اقدام به قاچاق و نگهداری مواد مخدر کرده بودند، به دار مجازات آویخته شدند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: صبح روز سه ‌شنبه سه محکوم که اقدام به قاچاق و نگهداری مواد مخدر کرده بودند، به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام محسن کرمی در نشست خبری دراین‌باره ادامه داد: موضوع مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است چراکه در همسایگی ما کشورهای افغانستان و پاکستان قرار دارند که دسترسی به مواد مخدر را آسان کرده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این موضوع بحث تهاجم فرهنگی دشمن و توطئه همه‌جانبه دشمن موجب شده تا مواد مخدر را در جامعه رواج دهند که سیاست دستگاه قضایی در بحث مواد مخدر برخورد و پیشگیری است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: در حال حاضر در استان قزوین 60 درصد زندانیان را افرادی تشکیل می دهند که با مواد مخدر مرتبط هستند؛ این آمار زنگ خطری است و تبعات چنین وضعیتی برای همسر، فرزندان، پدر و مادر و غیره این افراد در زمینه های مختلف بروز می کند و حتی گاهی شاهد بروز مفاسد اخلاقی هستیم که منشاء آن همین مواد خانمان‌سوز است.

وی عنوان کرد: با این طیف گسترده که هجوم دشمن آغاز شده، دستگاه قضا نیز سیاست جدی خود را بر برخورد قاطع و جدی با سوداگران مرگ گذاشته است و در این میان پرونده های مواد مخدر از سوی شخص دادستان پیگیری می شود.

کرمی خاطرنشان کرد: در این راستا طی سال گذشته 9 مورد اعدام محکومان مواد مخدر را داشتیم که طی شش ماهه نخست سال جاری نیز 9 نفر از این محکومان اعدام شدند و امروز نیز سه نفر دیگر از این محکومان اعدام شدند که بدین ترتیب شمار محکومان مواد مخدر اعدام شده از ابتدای سال جاری تاکنون به 12 نفر رسید.

وی تصریح کرد: تعداد محکومان به دار مجازات آویخته شده از سال 90 تاکنون معادل محکومان اعدامی مواد مخدر دو دهه 70 و 80 است که نشان از عزم راسخ و جدی مجموعه دستگاه قضایی و پلیس برای برخورد با سوداگران مرگ دارد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین توضیح داد: سه محکومی که صبح امروز به دارمجازات آویخته شدند دارای سوابق کیفری بودند؛ یکی از این متهمان که 27 سال سن داشته و اهل قزوین است؛ مجرد و دارای شش فقره سابقه کیفری است، این متهم به اتهام خرید بیش از 10 کیلوگرم تریاک، 710 گرم شیشه و یک کیلو و 520 گرم هروئین فشرده (کراک) و نگهداری 22 گرم شیشه، 50 سانت شیره تریاک، 16.5 گرم کراک و 745 گرم تریاک دستگیر و محاکمه شد البته این فرد دو خواهر خود را نیز آلوده مواد مخدر کرده که پرونده آنها نیز در دستگاه قضا در حال رسیدگی است.

وی تأکید کرد: متهم دیگر که 47 سال داشته و متأهل و اهل قزوین است به اتهام فروش سه کیلوگرم هروئین فشرده دستگیر و محاکمه شده و جالب اینکه این متهم در حالی دستگیر شده که 9 روز قبل از دستگیری به مدت چهار ماه در یکی از کمپ های کرج در حال ترک بوده است البته این متهم سه فقره سابقه کیفری دارد.

کرمی ادامه داد: متهم سوم 25 ساله، مجرد و اهل زنجان است که در حال حمل سه کیلوگرم هروئین فشرده (کراک) دستگیر شد و پیش از آن هم سابقه استعمال شیشه و دستگیری در حالت غیرعادی ناشی از مصرف شیشه را داشته است.

وی اضافه کرد: دشمن با توان بسیار در حال حمایت و تجهیز قاچاقچیان است و ما در دستگاه قضا در عزم خود راسخ هستیم و با این سوداگران با جدیت مبارزه می‌کنیم.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: امروز در قاچاق مواد مخدر از ابزار به روز استفاده می‌شود به طوری که بسته بندی های مواد مخدر جدید شده تا در موارد لازم بتوانند بدون آسیب دیدگی مواد آن را در تانکرهای سوخت و غیره حمل کنند و حتی برخی بسته بندی ها طوری انجام شده تا در جاسازی ها توسط سگ های مواد یاب قابل یافت نباشد.

وی یادآور شد: سال گذشته 100 مورد از متهمان مواد مخدر به اعدام محکوم شدند که حکم برخی از آنها نقض شده است، چراکه رسیدگی به پرونده متهمان با دقت لازم صورت می گیرد چراکه حکم فرد بعد از بررسی برای تأیید از چهار فیلتر عبور می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha