• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 91073019295
  • منبع : نمایندگی زنجان

کوچکترین مدرسه دنیا میزبان دومین دانش‌آموز

کوچکترین مدرسه دنیا میزبان دومین دانش‌آموز

ایسنا/زنجان رئیس آموزش و پرورش شهرستان ماهنشان گفت: امسال تنها دانش‌آموز واقع در روستای قلعه‌جوق کوچکترین مدرسه دنیا با حضور یک هم کلاسی دیگر سال تحصیلی جدید را آغاز کرده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ماهنشان گفت: امسال تنها دانش‌آموز واقع در روستای قلعه‌جوق کوچکترین مدرسه دنیا با حضور یک هم کلاسی دیگر سال تحصیلی جدید را آغاز کرده است.

"احمد نظری"، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: کوچک‎‌ترین مدرسه با 2 دانش‌آموز در روستای قلعه‌جوق پری واقع شده است و مدرسه روستای لهجبین با 3 دانش‌آموز و روستای رز نیز با 3 دانش‌آموز فعال هستند.

وی با اشاره به تعداد دانش‌آموزان حاضر در کلاس‌های درس سال تحصیلی امسال، تصریح کرد: هم‌اکنون 4 هزار و 78 دانش‌آموز در 231 کلاس درس سال تحصیلی را در 84 مدرسه و آموزشگاه آغاز کردند.

وی اظهار کرد: تعداد معلمان مشغول به کار در شهرستان ماهنشان مقطع ابتدایی 143 آموزگار، در مقطع راهنمایی 63 معلم و در مقطع دبیرستان 47 دبیر و در مقطع دبیرستان مهارتی نیز 11 دبیر هستند.

این مقام مسئول افزود: در سال تحصیلی جدید تعداد 8 کانکس و 12 کلاس درس جدید به فضاهای آموزشی این شهرستان اضافه شده است.

وی با اشاره به تعداد دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی، گفت: سال گذشته تعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی دختر و پسر در شهرستان ماهنشان 375 نفر بودند که در سال جاری این تعداد به 376 نفر رسیده است. البته آمار در مقایسه با مشابه سال گذشته تفاوتی نداشته است.

این مقام مسئول با اشاره به پروژه‎های در دست اجرا آموزش پرورش شهرستان ماهنشان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدرسه ابتدایی "ایلی‌بلاغ" با 5 کلاس درس در دست ساخت و مدرسه ابتدایی روستای پری نیز با 3 کلاس درس جزو برنامه‌های آتی خواهد بود.

نظری با اشاره به دیگر پروژه‌های در دست اجرا، یادآور شد: سالن چند منظوره و نمازخانه بهشت روستای پری درحال بهره‌برداری است. این پروژه طی 6 ماه گذشته آغاز شده بود که هم‌اکنون ساخت این پروژه به پایان رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha