سرویس
یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ / Nov 23 2014
تعداد کل اخبار: 50

مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

آخرین جزییات نحوه پرداخت حق بیمه خدمت سربازی

» سرویس: اجتماعي - رفاهي و خانواده

مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: بیمه شدگان متقاضی پرداخت حق بیمه در دوره سربازی، باید هفت درصد آخرین حقوق خود را در تعداد ماه‌های خدمت سربازی ضرب کنند تا بدین ترتیب میزان حق بیمه پرداختی برای احتساب دوران سربازی در سال‌های بیمه‌ پردازی بدست آید.

محمد حسین زدا در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه آیین‌نامه جدید معافیت از خرید خدمت سربازی عطف به ماسبق نمی‌شود، گفت: به موجب این آیین‌نامه که به تمام شعب تامین اجتماعی ابلاغ شده است، تمامی بیمه‌شدگانی که تا قبل از هفت مرداد ماه 1385 خدمت سربازی آنها به اتمام رسیده و قبل از آغاز خدمت سربازی و بعد از آن بیمه پرداز تامین اجتماعی باشند، از خرید خدمت سربازی معاف می‌شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: متقاضیانی که مشمول این آیین‌نامه بوده، اما نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کرده‌اند، نمی‌توانند از معافیت برخوردار شوند.

مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: افرادی که بعد از سال 85 خدمت آنها به اتمام رسیده، مشمول این قانون نمی‌شوند.

زدا در ادامه خاطر نشان کرد: مبنای محاسبه خدمت نظام وظیفه همان مدت زمانی است که به عنوان طول دوره سربازی در کارت پایان خدمت افراد درج شده است.

بنابر اظهارات وی، امکان پرداخت قسطی حق بیمه دوران سربازی وجود ندارد.

انتهای پیام

در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
نام و نام خانوادگی*
ایمیل
متن نظر*
● تعداد‌ نظرات (21)
محسن پاکرودبرده | پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴ | پاسخ
like 10
dislike 5
باسلام بنده در سال 66خدمت سربازی در منطقه جنگی انجام دادم وازسال 68تاکنون بیمه تامین اجتماعی هستم آیا این بخشودگی خرید سربازیبه من تحلق میگیرد ؟با تشکر
سعید رسولی | چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵ | پاسخ
like 4
dislike 6
سلام، من قبل از خدمت سربازی 5 ماه بیمه بودم و این مربوط به سال 75 می‌باشد. مدارک و فرم مربوطه را نیز در شعبه یک ارومیه پر کرده و تحویل دادم. اما تاکنون بعد از گذشت چند ماه در سابقه بیمه من لحاظ نشده. راهنمایی فرمایید.
یحیی طاهری | جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۶ | پاسخ
like 2
dislike 3
با سلام، می‌خواستم اطلاع داشته باشم که اضافه کار هم روی پرداخت بیمه‌ی سربازی دلالت دارد یا نه؟ با تشکر
رضا .دولت ابادی | سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۹ | پاسخ
like 6
dislike 0
متاسفم براي کسانی که این قوانین تبعیضی را می‌گذارن. کسانی که قبل از سربازی محصل بوده‌اند، سابقه تامین اجتماعی را چطور باید داشته باشند؟
سید علی محمد طهماسبی | دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳ | پاسخ
like 1
dislike 0
من طلبه هستم. یک حق بیمه حوزه برای اینجانب واریز مي‌کند و الان که سرباز هستم یک حق بیمه از طریق خدمت سربازی من واریز مي‌گردد. آیا لازم هست که یکی از بیمه‌ها را قطع کنم یا خیر؟ هر دو بیمه تامین اجتماعی مي‌باشد!
تقی رحیمی | چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷ | پاسخ
like 3
dislike 2
آیا من که قبل از سال 1385 خدمت سربازی خود را به اتمام رسانده‌ام بعدش بیمه واریز کرده‌ام، خدمت جزو سنوات بیمه محسوب می‌شود؟
بدون نام | دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶ | پاسخ
like 5
dislike 1
با سلام، این بخشنامه بیشتر انگار واسه یه افراد خاص صادر شده. آخه بیشتر پسرها که می‌رن سربازی یا قبلش محصل بودن یا دانشجو، بدون کارت پایان خدمت هم که جایی نمی‌تونن سرکار برن. خب حالا از کجا می‌خواستن قبل از سربازی حق بیمه پرداخت کنند؟ یه کمی بیشتر فکر کنید. ماشاءالله تامین اجتماعی هم که فقط پول می‌گیره و هزینه دوران خدمت هم با آخرین حقوق حساب می‌کنه. آخه این‌طوری که نمی‌شه! همیشه کارمند بیچاره باید ضرر کنه.
حجت فداکار تبار | شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۳ | پاسخ
like 0
dislike 0
با عرض سلام و خسته‌نباشید، خواستم بپرسم که من هفت سال سابقه بیمه دارم ولی این سابقه بعد از خدمتم است. ولی من دوره سربازیم قبل از 85 بوده. آیا معافیت سربازی به من هم تعلق مي‌گیرد یا نه؟
محسن داودآبادی | یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۲ | پاسخ
like 3
dislike 0
با سلام، اینجانب مدت 6 ماه قبل از خدمت سابقه بیمه دارم و در تاریخ 1/4/85 خدمتم به پایان رسیده و بعد از آن در تاریخ 11/6/91 مجدد رفتم سر کار. با توجه به قانون جدید به بیمه مراجعه کردم ولی عنوان می‌کنن که این قانون شامل من نمی‌شود. خواهشمند است راهنمایی فرمایید.
محمد احیایی | دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۴ | پاسخ
like 3
dislike 0
با سلام تکلیف ما که قبل از سربازی محصل بودیم وبعد سربازی بیمه تامین اجتماعی هستیم و قبل از 85 هم خدمت کردیم چیه ؟
طاهرشاهي | چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۹ | پاسخ
like 0
dislike 0
سلام، بنده خدمت سربازي را در سال{تاريخ} 1377/9/18 تمام كردم و اولين بار در سال 1387 بيمه‌پرداز شدم. قانون معافيت خدمت سربازي شامل بنده مي‌شود يا نه؟
کریم پیرزاده گاردجین | دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰ | پاسخ
like 1
dislike 0
اینجانب در حدود 14000000 ریال حق بیمه سربازی به تامین اجتماعی پرداخت کرده‌ام. فرق من با آنی که حق بیمه پرداخت نکرده، چیست؟ من هم کارمند مخابرات تبریز هستم. این حق بیمه پرداخت‌شده‌ی من چی می‌شود. برای من چه فائیده‌ای{فايده‌اي} دارد؟ لطفأ در این مورد بررسی نموده و اینجانب را هم بدون اطلاع نگذارید. با تشکر. منتظر جواب هستم. شماره تماس 09144157899
پیمان کریمی | شنبه ۹ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۱ | پاسخ
like 0
dislike 0
تکلیف کسانی که سال گذشته خرید خدمت سربازی انجام دادند و پول واریز کردند، چه می‌شود؟ پولشان قابل برگشت هست؟
عليرضا نيارند | دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۱ | پاسخ
like 0
dislike 0
چرا قانوني كه در مملكت ما به تصويب مي‌رسد، چندان پايدار نمي‌باشد و مدام در حال تغيير است؟! چرا برخي مسئولين به فكر كساني كه با بدبختي پول بيمه سربازي را فراهم كردند و پرداختند، نيستند؟ من سال قبل به اميد اضافه شدن دو سال به سابقه بيمه‌ام زير بار قرض رفتم تا بتوانم مبلغ يك ميليون و هشتاد هزار تومان پرداخت كنم، ولي الان قانون مي‌گذارند كه از پرداخت حق بيمه معاف هستيد. چرا...؟ لطفا اقايان قانونگذار توضيح دهيد؟
سعدوني | یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۱ | پاسخ
like 1
dislike 0
اين چيز جديدي نيست.
akbar | شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۵ | پاسخ
like 1
dislike 0
با سلام، من در سال 62 خدمت سربازی را تمام کردم و در سال 88 حق بیمه سربازی از من گرفتن. آیا با توجه به ماده 95 معافیت شامل حال ما هم می‌شود؟ آن موقع این ماده در قانون نبود.
کورش سلیمانی مهر | شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۴ | پاسخ
like 1
dislike 0
کسانی‌که قبل از سربازی بیمه نبوده و دانشجو بوده‌اند ولی بعد از سربازی بیمه شده‌اند، آیا مشمول این طرح هستند؟
کورش سلیمانی | شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۶ | پاسخ
like 1
dislike 0
من 12 سال سابقه پرداخت بیمه دارم و سال 76 خدمتم تمام شده است. اما قبل از سربازی بیمه نبودم و دانشجو بودم. آیا مشمول معافیت از خریر هستم؟
محسن حامدی‌فر | یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۰ | پاسخ
like 2
dislike 0
کسانی که حق بیمه سربازی را پرداخت کرده‌اند و هنوز بازنشسته نشده‌اند، تکلیف آن مبلغ چی می‌شود؟
حميد سديدطاهري | دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۴ | پاسخ
like 4
dislike 2
با سلام و دعاي خير، مدت‌زمان جبهه را چگونه محاسبه مي‌كنند؟
علی ثابتی رحمتی | پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶ | پاسخ
like 7
dislike 2
مگر ما که قبلا و در سال 72 برای این کشور خدمت کردیم و کارگر ساده هستیم و حتی قسطی هم نمی‌شود حق بیمه را پرداخت کرد، گناه کردیم و یا فرقی با سربازهای الان داریم که هم حقوق بالا می‌گیرن و هم بیمه هستند!