• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۱ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 91071912272

رييس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

اعلام تراكم جمعيت دانش‌آموزي كلاس‌هاي پايتخت/ تقسيم كلاس‌هاي 38 نفره به دو كلاس

اعلام تراكم جمعيت دانش‌آموزي كلاس‌هاي پايتخت/ تقسيم كلاس‌هاي 38 نفره به دو كلاس

رييس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با تشريح جزئيات تراكم كلاس‌هاي پايتخت گفت: گزارش‌هاي رسيده از مناطق 19 گانه آموزش و پرورش تهران وضعيت قابل قبولي را در تراكم كلاس‌هاي پايتخت نشان مي‌دهد.

رييس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با تشريح جزئيات تراكم كلاس‌هاي پايتخت گفت: گزارش‌هاي رسيده از مناطق 19 گانه آموزش و پرورش تهران وضعيت قابل قبولي را در تراكم كلاس‌هاي پايتخت نشان مي‌دهد.

سيدعلي يزدي‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ايسنا، اظهار كرد: بر اساس آمار، تراكم جمعيتي كلاسهاي ابتدايي در مدارس پسرانه 30،4 نفر و در مدارس دخترانه 30،7 نفر است، همچنين ميانگين كمترين تراكم مربوط به منطقه 6 با 27 نفر و منطقه 18 تهران با 32 نفر در مدارس دخترانه اعلام شده است.

وي افزود: آمار تراكم جمعيت دانش آموزي در مدارس راهنمايي نيز نشان مي‌دهد كه اين ميزان در مدارس پسرانه 29 نفر و در مدارس دخترانه 27 نفر است كه كمترين تراكم جمعيت اين مقطع نيز مربوط به منطقه شش با 24 نفر و بيشترين تراكم مربوط به منطقه 11 با 31 نفر جمعيت دانش آموزي در هر كلاس است.

به گفته يزديخواه ميانگين تراكم جمعيتي در دبيرستان‌ها نيز در مدارس پسرانه 28،7 و در مدارس دخترانه 27،3 نفر عنوان شده كه كمترين ميانگين تراكم جمعيت مربوط به منطقه 9 با 22،9 نفر و بيشترين آن مربوط به منطقه 19 با 32 نفر گزارش شده است.

رييس آموزش و پرورش شهر تهران تصريح كرد: عليرغم ساماندهي خوبي كه صورت گرفته به همه مديران مدارس اعلام شده تا تراكم جمعيتي كلاس‌ها را رعايت كنند و مقرر شده تمامي كلاس‌هايي كه جمعيت دانش آموزي آنها بالاي 38 نفر است تبديل به دو كلاس مجزا شود.

به گفته وي از ابتداي مهر تاكنون تنها چهار مورد گزارش از تراكم كلاس‌ها كه تعداد دانش آموزان آن بيش از 40 نفر بودند، عنوان شده كه در حال بررسي و رسيدگي به اين موضوع هستيم.

يزديخواه با بيان اينكه امسال تعداد دانش آموزان شهر تهران حدود 35 هزار نفر نسبت به سال گذشته كاهش داشته، همچنين گفت: بر اساس اعلام سامانه ثبت نام شهر تهران امسال يك ميليون و 45 هزار دانش آموز در مدارس شهر تهران ثبت نام كرده‌اند.

رييس آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: با تلاش‌هاي صورت گرفته و ساماندهي فضاها 98 درصد از مدارس در هر سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه را يك نوبته كرده‌ايم و تنها دو درصد از مدارس دو نوبته هستند كه تا دو سال آينده تمام مدارس به نوبت صبح منتقل خواهند شد.

وي همچنين يادآور شد: امسال با توجه به استقرار نظام جديد 3ـ3ـ6، 117 مدرسه راهنمايي را براي استقرار اين نظام ساماندهي كرده‌ايم و تا سه سال آينده هيچگونه مشكلي در خصوص كمبود فضا در شهر تهران نخواهيم داشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha