• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۱ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 91071711220

در مراسم افتتاح كارگزاري بانك دي عنوان شد:

راه‌اندازي گواهي سپرده سرمايه‌گذاري تا آخر امسال /افزايش سرمايه بانك دي

كارگزاري بانك دي امروز با حضور مدير عامل بانك دي، اعضاي هيات مديره، مدير عامل كارگزاري و عضو هيات مديره و معاونت نهادهاي مالي سازمان بورس به صورت رسمي افتتاح شد.

كارگزاري بانك دي امروز با حضور مدير عامل بانك دي، اعضاي هيات مديره، مدير عامل كارگزاري و عضو هيات مديره و معاونت نهادهاي مالي سازمان بورس به صورت رسمي افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين نشست جمالي مدير عامل بانك دي با بيان اين‌كه جزو استراتژي بانك متبوعش خدمات فراگير و جامع است گفت: در همين راستا در عرصه‌هاي بازار سرمايه و مالي حضور پيدا كرديم و با حضور گروه مالي بانك دي كارگزاري اين بانك را راه اندازي كرديم.

وي به شركت كارگزاري دي، شركت سرمايه‌گذاري بوعلي، شركت صرافي، ليزينگ، صندوق سرمايه‌گذاري مشترك و ثابت و شركت بيمه به عنوان گروه مالي بانك دي اشاره كرد و گفت: اين شركت‌ها بالغ بر شش هزار ميليارد ريال دارايي دارند و همچنين در نظر داريم گواهي سپرده سرمايه‌گذاري را تا آخر امسال راه اندازي كرده واوراق صكوك و ساير اوراق بهادار را منتشر كنيم.

جمالي گفت: در حال حاضر شعبه خيابان حافظ ما كه روبروي شركت بورس است تاكنون بيش از 18 هزار ميليارد ريال منابع سرمايه در گردش در اختيار كارگزاري‌ها قرار داده است.د رهمين راستا نيز رويكرد بانك حضور در بازار سرمايه و مديريت ريسك خواهد بود كه با مساعدت بازار سرمايه اميدواريم بتوانيم اين رسالت را در شرايط كنوني اقتصادي به خوبي به سرانجام برسانيم.

مدير عامل بانك دي خاطرنشان كرد كه براي حضور در بورس كالا، قراردادهاي‌ آتي‌ و مشاركت در عرضه اوراق بهادار فعال خواهند بود و بانك دي از اين فعاليت‌ها حمايت خواهد كرد.

وي خطاب به مدير عامل كارگزاري بانك دي عنوان كرد كه با توجه به فعاليت 91 شعبه از بانك در هر شعبه يك كانتر براي معاملات بورس اختصاص خواهند داد و از لحاظ اعتباري نيز آن را تامين خواهند كرد تا كارگزاري بانك دي بتواند به بهترين نحو فعاليت كند.

به گزارش ايسنا، عبدالحسين رضوي مدير عامل كارگزاري بانك دي نيز با اشاره به روند تشكيل اين كارگزاري و اهداف آن گفت: در حال حاضر 108 كارگزاري در بورس اوراق بهادار و 77 كارگزاري در بورس كالا و 78 كارگزاري در فرابورس فعاليت مي‌كنند. شركت بانك دي نيز با خريد كارگزاري "سهم‌انديش" كه يك شركت خوش نام بود فعاليت كارگزاري خود را آغاز كرد كه در آن پذيره نويسي ، انجام معاملات آنلاين و خريد و فروش اينترنتي انجام مي‌شود.

وي گفت: با توجه به استراتژي بانك براي افزايش مشتريان فعاليت‌هاي خود را آغاز كرديم و در حال حاضر 1604 مشتري داريم كه حدود 300 مشتري فعال هستند واخيرا نيز 376 نفر از مجموعه بانك دي را كد داده‌ايم تا در اين عرصه فعاليت كنند.

مدير عامل كارگزاري بانك دي گفت: هدفمان اين است كه 700 هزار سهامدار خانواده شهداي بانك دي را وارد اين مجموعه كنيم ضمن آن كه افزايش سرمايه، تعداد شعب كارگزاري، استفاده از شعب بانك دي براي خريد وفروش سهام به صورت آنلاين و آفلاين و رسيدن به رتبه الف از جمله اهداف و استراتژي ما در اين كارگزاري است.

محمود صالحي معاون بازاريابي بانك دي نيز در اين نشست با اشاره به اين كه اين بانك كار خود را با پنج شعبه شروع كرده است گفت: تا پايان سال 90 ما 91 شعبه راه اندازي كرديم كه 54شعبه آن در تهران و بقيه در مراكز استان‌ها و شهرستان‌هاي بزرگ بوده است همچنين در حال حاضر 23 هزار پوز فعال هستند كه آن را تا پايان سال به100 هزار خواهيم رساند. 385 دستگاه ATM نيز تا پايان سال به هزار دستگاه افزايش خواهد يافت.

وي همچنين از افزايش سرمايه بانك دي پس از كسب مجوز از سازمان بورس خبر داد و گفت: اين افزايش سرمايه تا 25 درصد خواهد بود كه 17 تومان آورده غير نقدي و هشت تومان نقدي سهامداران تامين خواهد شد.

صالحي با بيان اين‌كه لازمه داشتن بانكداري شركتي استفاده از خدمات نوين و ارائه اين خدمات بوده است، گفت: ما توانسته‌ايم تمام بسترهاي لازم براي بازار پول و سرمايه را آماده كنيم و در نظر داريم براي تكميل خدمات خود در بحث صرافي كارگزاري و بيمه فعاليت‌هاي خود را گسترش دهيم و با ايجاد صندوق‌هاي سرمايه سهم خود را از بازار بيشتر كنيم.

در اين نشست دكتر قاسم محسني ـ عضو هيات مديره و معاونت نهادهاي مالي سازمان بورس ـ نيز اظهار كرد: اميدواريم برنامه‌هاي بانك دي و كارگزاري بانك دي به خوبي اجرايي شود تا رتبه لازم را براي دريافت مجوزهاي بعدي و متعدد كسب كنند.

وي گفت: معمولا سازمان بورس سالي يكبار اين رتبه بندي را انجام مي دهد كه اميدواريم مديران بانك دي به اين مسئله توجه كنند و تا آخر امسال بتوانند از اين فرصت براي كسب رتبه بالاتر استفاده كنند.

وي از مدير عامل و اعضاي هيات مديره بانك دي براي حمايت از راه اندازي كارگزاري و فعاليت در بازار سرمايه و بازار بورس تشكر كرد و گفت: اميدواريم شركت تامين سرمايه با مشاركت بانك دي تشكيل شود همچنين شركت كارگزاري بانك دي بتواند از شعب اين بانك بهترين استفاده را ببرد و افرادي كاردان براي ميز كارگزاري در شعب به سرمايه گذاران جهت خريد و فروش سهام خدمات ارائه كنند.

وي گفت: در حال حاضر معاملات اعتباري هم در حال طراحي است و مقررات آن در حال تدوين است كه بانك‌ها مي‌توانند اعتبار لازم را بر اين اساس در اختيار كارگزاران قرار دهند.

وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه گواهي هاي سپرده‌اي كه بانك دي منتشر مي‌كند در فرابورس پذيرفته شوند.

به گزارش ايسنا در اين مراسم ايوب باقرتبار ـ رييس اداره نظارت سازمان بورس، انوري عضو هيات مديره، عبدي معاون مدير عامل و ديگر اعضاي هيات مديره حضور داشتند و كارگزاري بانك دي با حضور مدير عامل و عضو هيات مديره سازمان بورس افتتاح شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha