• شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۱ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91071509867
  • خبرنگار : 71251

مراسم روز ملي دامپزشكي امسال هم بدون حضور وزير جهادكشاورزي برگزار شد

مراسم روز ملي دامپزشكي امروز بدون حضور وزير جهاد كشاورزي و وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سالن همايش‌هاي رازي برگزار شد.

مراسم روز ملي دامپزشكي امروز بدون حضور وزير جهاد كشاورزي و وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سالن همايش‌هاي رازي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عليرغم اين كه سال گذشته معاون اول رييس جمهوري در مراسم روز ملي دامپزشكي شركت كرده بود صادق خليليان دراين مراسم حضور نيافت و به ارائه پيام بسنده كرد.

امسال نيز طبق رويه سال گذشته اين مراسم بدون حضور صادق خليليان كه البته عدم حضور او به دليل سفر عنوان شد، برگزار و پيام وي توسط جهانگير پرهمت معاونش قرائت شد.

پيام وزير جهاد كشاورزي به مناسبت روز ملي دامپزشكي بدين شرح است:

«با توجه به اهميت دامپزشكي در اقتصاد ملي، بهداشت عمومي، سلامت و امنيت غذايي، ارتباطات بين‌المللي و پژوهش‌هاي پزشكي و دامپزشكي بدون ترديد اين بخش يكي از علوم با تنوع گسترده‌اي است كه از يك طرف دوشادوش كاركنان بخش كشاورزي و دامپروري در خدمت توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني و از طرف ديگر دوشادوش كاركنان بخش سلامت در خدمات بهداشت عمومي و تامين سلامت مواد غذايي با منشا دامي ايفاي نقش مي‌كند.

در سال جاري تضمين كيفيت و سلامت فرآورده‌هاي دامي و آبزي در صدر برنامه‌هاي وزارت جهاد كشاورزي قرار گرفته است كه سازمان دامپزشكي كشور يكي از دستگاه‌هاي كليدي و اثرگذار است.

تامين سلامت غذا از طريق اعمال نظارت و كنترل بهداشتي بر زنجيره مواد غذايي از مزرعه تا سفره مردم به ويژه از نظر باقي‌مانده‌هاي دارويي مانند آنتي‌بيوتيك‌ها و هورمون‌ها، سموم و آفت‌كش‌ها و فلزات سنگين و طرح‌هايي مانند توليد مرغ بدون آنتي بيوتيك در دستور كار قرار دارد.

كاركنان دامپزشكي در انجام وظايف و مسووليت‌هاي خود با چالش‌هاي زيادي از جمله مخاطرات بهداشتي در محيط‌هاي غير متعارف و با شرايط نامناسب مانند دامداري‌ها، مرغداري‌هاي، كشتارگاه‌ها، مراكز فرآوري‌هاي غير خوراكي دام، سركار داشتن با مواد بيولوژيك و مواد شيميايي و كار در مناطق دور افتاده و كوهستاني صعب العبور و سردو گرم روبرو هستند لذا روز ملي دامپزشكي به همه دامپزشكان و ساير رده‌هاي پزشكي در عرصه‌هاي مختلف تبريك عرضه نموده و براي آنان از خداوند متعال آرزوي موفقيت و سلامتي مسئلت دارم.»

سازمان دامپزشكي طي هفته اخير چهار برنامه در زمينه‌هاي مختلف پژوهشي، آموزشي، اطلاع رساني به منظور جايگاه دامپزشكي و نقش آن در جامعه برگزار كرده و فردا يكشنبه 16 مهر ماه نيز دبيرخانه دامپزشكي اكو را افتتاح مي‌كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha