• شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۱ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91071509625

دبیر کمیته علمی کنگره‌ي جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومي:

«فيلم موهن» شکاف روابط عمومی میان جهان مسلمان و جهان غیرمسلمان بود

دبیر کمیته‌ي علمی دومین کنگره‌ي جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی معتقد است كه فیلم موهن درباره‌ي پیامبر اسلام (ص) نوعی شکاف روابط عمومی میان جهان مسلمان و جهان غیرمسلمان بود.

دبیر کمیته‌ي علمی دومین کنگره‌ي جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی معتقد است كه فیلم موهن درباره‌ي پیامبر اسلام (ص) نوعی شکاف روابط عمومی میان جهان مسلمان و جهان غیرمسلمان بود.

دكتر حسن بشیر در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که فاصله‌ي ایجادشده میان جهان مسلمان و جهان غیرمسلمان، فاصله‌ي ارتباطی است، بيان كرد: این فاصله به معنای کمبود اطلاعات در نقاط مفید، مؤثر و کاربردی است.

وی با بیان این‌که یکی از اهداف این کنگره «گفتمان‌سازی روابط عمومی» در جهان اسلام است، اظهار کرد: این گفتمان‌سازی به‌دنبال بحران‌زدایی فاصله بین مردم با یکدیگر، مردم با مسئولان، مردم با ساختارهای اجتماعی، مردم با ساختارهای دینی و مردم با ساختارهای علمی در جهان اسلام است. این گفتمان‌سازی روابط عمومی و ارتباطات اسلامی در کوتاه‌مدت اهمیت دارد و در بلندمدت نیز تأثیرگذار خواهد بود و رسیدن به مرحله‌ي عملیاتی گفتمان‌سازی برای ما داراي اهمیت است.

او تبيين نظریه‌پردازی روابط عمومی اسلامی در سطح دانشگاهی را از دیگر اهداف این کنگره دانست و بیان کرد: اسلام، دین ارتباطات است و پیامبر اکرم (ص) نخستین مسلمانی است که با کلمه‌ي توحید، ارتباطات اسلامی را گسترش دادند. به همین دلیل، ما در تلاش هستیم در این حوزه منشور اخلاقی روابط عمومی اسلامی را طراحی و الگوی اخلاقی روابط عمومی اسلامی را تبیین کنیم.

بشير با یادآوری این‌که رویکرد این کنگره، علمی و کاربردی است، گفت: این به آن معناست که موضوعات علمی در این کنگره به‌شکل جدی مطرح خواهند شد و موضوعات کاربردی و تجربی نیز برای پیشبرد عملیاتی روابط عمومی اسلامی توسعه پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: این دو حوزه برای ما اهمیت دارد، در حوزه‌ي علمی برای توسعه‌ي موضوع به مشارکت دانشگاه‌ها، اندیشمندان و کارشناسان صاحب‌نظر در این حوزه نيازمند بودیم و به همین دلیل، از سال‌های گذشته دانشمندان و دانشگاه‌های مختلف مانند دانشگاه‌های تهران، امام صادق (ع)، علامه طباطبايی، سوره، آزاد اسلامی، الزهرا (س)، مذاهب اسلامی، صداوسیما و نیز یونسکو، دانشگاه دارالحکمه کانادا، انجمن‌های روابط عمومی داخلی و خارجی، و سایر تشکل‌های مرتبط به دعوت ما در این کنگره حضور پیدا کردند.

او با تأکید بر این‌که برگزار شدن دومین کنگره‌س جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی در ایران حاصل زحمات مهدی باقریان ـ دبیرکل کنگره ـ و سایر اعضای کمیته‌ي عملی است، گفت: اولین اجلاس این کنگره سال گذشته در کشور مالزی برگزار شد و با وجود استقبال کشورهای دیگر برای برگزاری اجلاس دوم، میزبانی به کشور ایران سپرده شد.

بشیر اظهار امیدواری کرد که در این کنگره بتوان «منشور اخلاقی ارتباطات و روابط عمومی اسلامی» را در شرایط جدید بیداری اسلامی جهان اسلام طراحی كرد، تا شکاف اطلاعاتی و بحران ارتباطی میان مسلمانان در سطح جهان اسلام و نیز مسلمانان با غیرمسلمانان كم شود و همکاری و پیوستگی بین‌المللی در جهت صلح و امنیت پایدار جهانی افزایش یابد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha