• شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 91071509298
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

بر اساس یک پژوهش چهار ساله؛

بيماران اسکیزوفرنی بيشتر در معرض مرگ ناشی از حمله قلبی هستند

بيماران اسکیزوفرنی بيشتر در معرض مرگ ناشی از حمله قلبی هستند

محققان کانادایی دریافتند که خطر مرگ ناشی از حملات قلبی در بین افراد مبتلا به اسکیزوفرنی بیش از سایر افراد است.

محققان کانادایی دریافتند که خطر مرگ ناشی از حملات قلبی در بین افراد مبتلا به اسکیزوفرنی بیش از سایر افراد است.

به گزارش سرویس پژوهشي خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، به‌منظور انجام این پژوهش محققان، گروهی از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی و افراد سالم را به مدت 4 سال از نظر وقوع حملات قلبی و مرگ و میر مورد بررسی قرار دادند.

طی این بررسی‌ها، پژوهشگران متوجه شدند که میزان مرگ و میر ناشی از حملات قلبی در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی 56 درصد بیش از سایر افراد است و علاوه براین، بر خلاف افزایش میزان مرگ و میر در این قشر، مراقبت‌های لازم از سوی متخصصان قلب و عروق در مقایسه با سایر افراد 50 درصد کمتر بود.

به‌طور میانگین، مبتلایان به اسکیزوفرنی طول عمری 20 سال کمتر از سایر افراد جامعه را تجربه می‌کنند. علت این امر تا حدودی به دلیل عواملی نظیر سیگار کشیدن، افزایش ابتلا به دیابت و مشکلات متابولیک است که بر اثر استفاده از داروهای آنتی سایکوتیک (ضد اختلالات روانی شدید) اتفاق می‌افتد.

دکتر "کرد یارک"، سرپرست این پژوهش در رابطه با نتایج به دست آمده چنین عنوان داشته است که "در وهله اول باید تمام بیماران اسکیزوفرنی را که در خطر ابتلا به مشکلات متابولیکی مرتبط با مصرف دارو هستند، از نظر اضافه وزن، رژیم غذایی سالم و فعالیت‌های ورزشی تحت نظر قرار داد. در درجه دوم نیز باید مراقبت‌های اولیه بهداشت و سلامت روان و همچنین بررسی‌های لازم از سوی متخصصان قلب و عروق پس از وقوع اولین حمله قلبی به‌طور کامل صورت گیرد."

این پژوهش به صورت آنلاین در مجله "Schizophrenia Research" منتشر شده است.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha