• جمعه / ۱۴ مهر ۱۳۹۱ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 91071409077
  • خبرنگار : 71124

معاملات قراردادهاي آتي سكه در هفته‌ گذشته نزولي شد

معاملات قراردادهاي آتي سكه در هفته‌ گذشته نزولي شد

در هفته‌ گذشته تعداد 58 هزار و 879 قرارداد آتي سكه طلا طي 21 هزار و 611 معامله به ارزش حدود هفت هزار و 221 ميليارد ريال در بورس كالاي ايران مورد داد و ستد قرار گرفت.

در هفته‌ گذشته تعداد 58 هزار و 879 قرارداد آتي سكه طلا طي 21 هزار و 611 معامله به ارزش حدود هفت هزار و 221 ميليارد ريال در بورس كالاي ايران مورد داد و ستد قرار گرفت.

پدرام عزيزي ـ مدیر قراردادهای مشتق کالایی در بورس کالای ایران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد وضعيت بازار معاملاتي سكه آتي گفت: آمار معاملات قراردادهاي آتي سكه طلا در هفته‌ گذشته نسبت به هفته‌ قبل از آن به لحاظ حجم معاملات 65 درصد و از نظر ارزش كل معاملات حدود 60 درصد كاهش نشان مي‌دهد.

وي درباره روند معاملات قراردادهاي آتي در آخرين روز هفته‌ گذشته، توضيح داد: در روز پنجشنبه 13 مهرماه پس از يك روز وقفه، معاملات قراردادهاي آتي سكه مجددا بازگشايي شد كه از همان لحظات ابتدايي معاملات با روند كاهشي در قيمت تمام سررسيدها مواجه شد و پس از گذشت دقايقي بازار با صف فروش روبرو گرديد و در نهايت پس از اتمام جلسه معاملاتي روز پنجشنبه قيمت تسويه بر روي تمامي نمادهاي قراردادهاي آتي سكه نزديك به پنج درصد پايين‌تر از قيمت تسويه روز قبل كشف شد.

وي در مورد قيمت‌هاي كشف شده در پايان روز پنجشنبه عنوان كرد: در پايان جلسه معاملاتي روز پنجشنبه قيمت تسويه قراردادهاي آتي سكه براي سررسيد مهر ماه برابر با 12 ميليون و 20 هزار ريال، سررسيد آبان ماه برابر با 12 ميليون و 531 هزار و 361 ريال ، سررسيد آذرماه برابر با 12 ميليون و 900 هزار ريال و قيمت تسويه قرارداد آتي سكه در سررسيد دي ماه برابر با 13 ميليون و 180 هزار ريال كشف شد كه تمامي اين قيمت ها نسبت به قيمت تسويه كشف شده در روز كاري قبل كاهشي نزديك به پنج درصد را نشان مي‌دهد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha