• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۱ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91071006664
  • منبع : دادگستری استان‌ها

انتقاد ريیس دیوان عدالت اداری نسبت به اظهارات ريیس جمهور در نيويورك

انتقاد ريیس دیوان عدالت اداری نسبت به اظهارات ريیس جمهور در نيويورك

ريیس دیوان عدالت اداری ضمن انتقاد از برخی از سخنان ريیس جمهور در سفر به نیویورک، گفت: در نظامی که مردم تا این اندازه برای تحقق استقلال و آزادی آن ایثار کرده‌اند، کسی نباید از اصول و مسایلی که جزء مسلمات آن است، کوتاه بیاید.

ريیس دیوان عدالت اداری ضمن انتقاد از برخی از سخنان ريیس جمهور در سفر به نیویورک، گفت: در نظامی که مردم تا این اندازه برای تحقق استقلال و آزادی آن ایثار کرده‌اند، کسی نباید از اصول و مسایلی که جزء مسلمات آن است، کوتاه بیاید.

به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني ديوان عدالت اداري،‌ حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی ديوان عدالت اداري اظهار كرد: کسی که در لباس ريیس جمهور نظام اسلامی سخنی می‌گوید، باید بسیار مراقب باشد؛ چرا که او نماینده نظامی است که امام راحل، بنیانگذار و رهبری معظم انقلاب، هدایت‌کننده و سکان‌دار آن است.

وی با انتقاد نسبت به ديدگاه رييس‌جمهور درباره گفت‌وگو با آمریکا خاطرنشان كرد: اولا به موجب قانون اساسی تعیین سیاست‌های کلی نظام به عهده رهبری است و ایشان در تعیین این سیاست‌ها آنجایی که لازم باشد از مردم در قالب مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام یا مشاورانشان مشورت می‌گیرند.

منتظری ادامه داد: رهبری معظم انقلاب با استدلال‌های قوی و منطقی همانند سلف صالحش امام بزرگوار که در مقابل آمریکا خروشیدند، در این ارتباط مسایل را به طور روشن تبیین فرموده‌اند.

وی در ارتباط با واکنش آمریکايی‌ها نیز گفت: البته آن‌ها نیز شاید می‌دانند بحث گفت‌وگو با امریکا از اختیارات ريیس جمهور نیست و او به موجب قانون اساسی نمی‌تواند چنین سیاستی را تعیین کند.

منتظری هم‌چنين اظهارات ريیس‌جمهور درباره حرکت زشت دنیای غرب نسبت به حریم رسول الله(ص) را قابل نقد دانست و يادآور شد: چگونه است، ريیس‌جمهور آمریکا در مجمعی که بسیاری از کشورهای اسلامی نیز در آن حضور داشته و عضو آن مجمع هستند، راضی نمی‌شود، جمله‌ای دال بر محکومیت این اقدام بیان کند و در عین حال طلبکارانه می‌گوید کشورهای اسلامی باید جلو حرکت‌های ضدآمریکایی را بگیرند؟

وی ادامه داد: آیا حق نبود که رييس جمهور آمریکا در محکومیت این اقدام نیز سخنی می‌گفت و توهین به مقدسات به یک میلیارد و نیم مسلمان را محکوم می‌کرد؟ آیا نگفتن این جمله دلالت نمی‌کند بر این‌که حداقل آمریکا راضی به این عمل و بسترساز آن بوده است؟ آیا در ادامه این کشور نمی‌توانست این فیلم موهن را از شبکه اینترنت بردارد؟ حال آن‌که همچنان با کمال وقاحت و بی‌شرمی می‌گویند که این مغایر با آزادی بیان است! همه عالم می‌دانند که این حرف‌ها دروغ و برخواسته از حقد و کینه‌ای است که آنها نسبت به اسلام و مسلمانان دارند.

منتظری در ادامه گفت: چطور قبل از اینکه انقلاب اسلامی به ثمر بنشیند، بیداری اسلامی بخشی از دنیای اسلام را بگیرد و حکام سرسپرده آمریکایی را سرنگون کند، چنین تقابل‌هایی را با اسلام و مسلمین نداشتند اما امروز شاهدیم که آمریکا، فرانسه و اسرائیل هریک به نوعی تحرکاتی را انجام می‌دهند.

وی گفت: آنچه که اینان از آن وحشت و واهمه دارند، اسلام و بیداری اسلامی است. البته همانطور که امام سجاد(ع) فرمودند، «خدایی را شکر که دشمنان ما را از حمقاء قرار داد»، چرا اگر حماقت اینان نبود، چنین کاری نمی‌کردند. همین اقدام آنان موجب بیداری بیشتر مسلمانان شد و مسلمانان بهتر و بیشتر از گذشته دشمنان خود را شناختند.

ريیس دیوان عدالت اداری در ادامه هجوم به سفارتخانه‌های آمریکا، آتش زدن پرچم آن کشور و زیر پا قرار دادن آن توسط توده مسلمانان را نشانه دشمن‌شناسی آنان دانست و اضافه کرد: متاسفانه در حالی که آنان می‌ دانند که محور این دشمنی آمریکاست، ريیس جمهور ما می‌گوید که من اعتقاد ندارم دولت آمریکا پشت این حرکت زشت و توهین‌آمیز بوده است.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که خداوند به ما بصیرتی عنایت فرماید که اینها را درک کنیم و حتی اگر سیاست و مصلحت اقتضا می‌کند سخنی بگوییم، مراقب باشیم که این سخن برای عده‌ای از مسلمانان دردآور نباشد.

منتظری در پایان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) به نقل از کتاب اصول کافی در این ارتباط گفت: امام صادق(ع) فرمودند، «کسی که عامل ظلم است و کسانی که به او در ستمش کمک می‌کنند و همچنین کسانی که راضی به آن هستند، همه آنها در این ظلم سهیم و شریکند».

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha